3470
Sök

Golf -86a vs 740 -88

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

Har en fråga om golfen drar 740n eller tvärt om?

Golfen har väll ca 80hk~ och har fyra personer i.

740n har väll ca 115hk~ och har fyra personer i fast lite grövre cool

Om golfen vinner är de för att 740n har sämre förare eller för att den är tyngre?

Om 740n vinner är de för att den har mer å köra me eller kassare förare i golfen?

Mvh
Senast redigerat av trippel (9 augusti 2009)

2 182 Inlägg
9 augusti 2009
Båda rasar..... smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 augusti 2009
För det första har ju golfen förgasare. Din som e 88a har insprut.
Golfen väger mindre.
Din bil har mer häst.
Jämnar ut sig ganska bra.
Det har med förare att göra oxå. utväxling.
Sen så lever ju inte alla dom hästarna heller idag så ta minus 10 kanske .

C H E V R O L E T <3

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
9 augusti 2009
Om en opel astra med 75hk drar en 740 med 115hk... bägge med samma förare... då kan jag nog säga att golfen vinner smile
jag har ägt båda och opeln hade slaktat volvon..
Senast redigerat av AcesHigh666 (9 augusti 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

508 Inlägg
9 augusti 2009
Golfen tror jag på eftersom den väger mindre än vad 740 gör.

Körv
3 535 Inlägg
9 augusti 2009
har till och med provat detta. Ja, golfen kör ifrån 740in.

Men å andra sidan funkar väl kanske inte en så gammal golf lika bra som en 740 gör tongue

Truckdriving Man

2 182 Inlägg
9 augusti 2009
AcesHigh666 skrev:
Om en opel astra med 75hk drar en 740 med 115hk... bägge med samma förare... då kan jag nog säga att golfen vinner smile

Omöjligt, man kan inte köra två bilar samtidigt wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Avstängd
386 Inlägg
9 augusti 2009
Kör ni på en allmän väg så vinner golfen, men kör ni på en åker som är volvons hemmabana då vinner volvon.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
9 augusti 2009
Niklas1987 skrev:
AcesHigh666 skrev:

Omöjligt, man kan inte köra två bilar samtidigt wink

nej men man kan pressa båda på samma sträcka.. och astran hade högre toppfart innan jag behövde bromsa... ca 10 km/h högre smile plus att accet i lägre hastighet var betydligt bättre...  dock hade 740 185 i toppfart, medans astran hade 175 smile men astran hade hunnit upp i sin toppfart och sedan stannat igen innan volvon var uppe 185 typ smile
Senast redigerat av AcesHigh666 (9 augusti 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

huh?
10 427 Inlägg
9 augusti 2009
Golf 2 1,8 är ungefär lika slö som en 740 med B230F-motorn.
Typ 0-100 på 12-13s.

Trött Golf 1 vs trött 740, vete tusan.. skulle gissa på att Volvon går bättre relativt mot Golfen
med fyra personer i just för att motorn är starkare och har mera ork.

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2009
haha, är det någon polare som dragit dig och nu vill du veta ifall det va skit bakom spakarna?

klart 83 golfen vinner, volvon har ju dragit på sig ofantligt mycket rost under åren och därför väger den mer än om det skulle varit plåt. likadant är det med golfen, men den har rosten flagnat bort på eftersom plåten är så tunn och den saknar helt rostskydd av någon form. även kan det baseras på att golfen ofta inte går heller, eftersom täntkablarna är dåliga och förgasaren keihin läcker bensin som rinner ner på grenröret gör att ägaren och hans kompis får gå vart dom än ska. därimot volvon startar i alla väder och föraren och hans vänner kan gosa till sig en hel del fett under åren som donkan besöks och därför väger personerna i volvon betyyyydligt mycket mer än personerna i golfen. dock, i fint väder och fredags kvällar så startar den. men måste köras med chocken i konstant eftersom några vacuum slangar har hoppat av.

mer vetenskapligt kan det väl inte bli?

vad är det för golf då? är det en GTI så har den 110 hästar på typ 800 kilo, medans din volvo har samma hästar men väger typ ett ton mer

188 Inlägg
9 augusti 2009
golfen är betydligt piggare än en 740, men vem som vinner i toppfart kan jag inte svara på. hade en jetta innan (75 hästar) som toppade 165. sen provade jag farsans 745 -91 och den toppade precis lika mycket.
Sen framförallt är golfen fan så mycket snyggare än en 740.

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Brandis skrev:
haha, är det någon polare som dragit dig och nu vill du veta ifall det va skit bakom spakarna?

typ roll

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 augusti 2009
Timp_GTi skrev:
golfen är betydligt piggare än en 740, men vem som vinner i toppfart kan jag inte svara på. hade en jetta innan (75 hästar) som toppade 165. sen provade jag farsans 745 -91 och den toppade precis lika mycket.

Nepp cool

Jonas

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2009
Volvo_Mannen skrev:
Timp_GTi skrev:

Nepp cool

när volvo 740 har tillverkas i mer än 6.8 miljoner ex så kan du nog börja hävda att 740 är snyggare... finns inget bättre sätt att bevisa än försäljnings siffror wink och desutom så snygg att den tillverkades fram tills förra året i sydafrika under namnet " Citi Golf"

min jetta med 75 hästars motor toppar 166, det är mätt med gps och mätaren stod på 180 cool tror ändå att golfen vinner, folk blir allt för ofta förvånande när dom provkör typ gti och vanliga för den delen också, hur bra de går för att vara små
Senast redigerat av Brandis (9 augusti 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 augusti 2009
Oavsett vilken som vinner på pappret skulle jag tro att det känns betydligt fortare i Golfen än i Volvon.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 augusti 2009
Brandis skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Timp_GTi skrev:

Nepp cool

när volvo 740 har tillverkas i mer än 6.8 miljoner ex så kan du nog börja hävda att 740 är snyggare... finns inget bättre sätt att bevisa än försäljnings siffror wink och desutom så snygg att den tillverkades fram tills förra året i sydafrika under namnet " Citi Golf"

Jaja, nu är det ju så att VW är typ 100ggr större än Volvo. tongue Sen är ju 740 vanligare här wink
Sen var det ju inte direkt några modeller som konkurrerade med varandra på 80-talet tongue Jättestor vs. jätteliten.

Jonas

Finlirare
478 Inlägg
9 augusti 2009
Timp_GTi skrev:

Ja det gör ju automatiskt att Golfen går snabbare roll

1 772 Inlägg
9 augusti 2009
Brandis skrev:

klart 83 golfen vinner, volvon har ju dragit på sig ofantligt mycket rost under åren och därför väger den mer än om det skulle varit plåt. likadant är det med golfen, men den har rosten flagnat bort på eftersom plåten är så tunn och den saknar helt rostskydd av någon form. även kan det baseras på att golfen ofta inte går heller, eftersom täntkablarna är dåliga och förgasaren keihin läcker bensin som rinner ner på grenröret gör att ägaren och hans kompis får gå vart dom än ska. därimot volvon startar i alla väder och föraren och hans vänner kan gosa till sig en hel del fett under åren som donkan besöks och därför väger personerna i volvon betyyyydligt mycket mer än personerna i golfen. dock, i fint väder och fredags kvällar så startar den. men måste köras med chocken i konstant eftersom några vacuum slangar har hoppat av.

mer vetenskapligt kan det väl inte bli?

vad är det för golf då? är det en GTI så har den 110 hästar på typ 800 kilo, medans din volvo har samma hästar men väger typ ett ton mer

HAHAHAHAHAHA big_smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
9 augusti 2009
Är säkert ingen gigantisk skillnad iallafall.
Antar att Golf III är tyngre än 2an?
För arbetspolaren blev gött stött när jag med extremt liten marginal höll honom bakom mig i en dubbelfilig uppförsbacke med min slöfurti. Jag blev helt paff va helt säker på att hans 1,8a skulle köra ifrån mig som skit.

Sök