6253
Sök

Vilken kamaxel ? volvo b230f

med lem
1 925 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
tjena !

jag har en 740 med b230f motorn i. den går relativt bra nu ( 3"lmm, större spridare, höjt bränsle tryck ) men funderade på kammen. finns det några vassa kammar till dessa motorer ? extractor ska inskaffas.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
9 augusti 2009
Kg-trimning har vassa kammar, sen finns det orginal-kammar med annan karaktär. T ex v-kammen är lite vassare, drar bra på högre varv.

261 Inlägg
9 augusti 2009
Marcus_89 skrev:
Kg-trimning har vassa kammar

Endel rykten talar om dålig "prescion" (stavning?) i Kgs kammar... Hur väl det stämmer vet jag inte.. Men med tanke på så dåligt rykte han har i vissa bilkretsar kan jag mycket väl tänka mig att det ligger ett korn av sanning bakom påståendet mad

Samma "grabbar" påstår att Enem gör riktigt fina pinnar..  Även Timo har ju endel kammar på hyllan!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
9 augusti 2009
Det är möjligt, har själv ingen erfarenhet av hans kammar. Enem och timo är ju inte fel annars ne smile

1 422 Inlägg
14 augusti 2009
Folkraceshoppen kan fixa kam åt dig smile Bra priser också. Har du funderat på att byta till en 531 topp? Där finns det en del effekt att hämta

1 808 Inlägg
14 augusti 2009
ja tycker de int är nå fel på KG's kammar, eller ja jag har bara haft den som ja har nu å den är de inge fel på iaf smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Sök