5780
Sök

Engineflush / Motorflush billigt nånstans runt västerås/örebro?

3 259 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Hej! Undrar om nån vet nåt billigt ställe att göra en Engineflush på en Passat -01 1.8T nånstans runt eskilstuna, katrineholm, västerås eller örebro?

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Med.lem
3 759 Inlägg
12 augusti 2009
Varför? Funkar sånt?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

190 Inlägg
12 augusti 2009
http://www.engineflush.biz/verk.asp

Där har du en address till alla som gör det:P

Jag gjorde det på min saab jag hade en gång i tiden å jag rekomenderar att man ska göra det vart annat år för jag fick ut massor med smuts å sånt. å jag gjorde det på verkstad i linköping.
Senast redigerat av Kexet86 (12 augusti 2009)

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

NissanMotorsport
12 augusti 2009
jag hade i sånt i min i helgen innan oljebyte, funkar nog säkert, man vet ju inte ritkigt, men jag har hört ifrån en som gjorde det på sin och all skit rann ner och täppte till massa hål så motorn fick inte riktigt me olja o.s.v.. så massa krångel.. men jag har inga problem än, hade även i sånt medel i bensinen fast de andra som är till för bensin, samt kylarrengöring smile tycker den går mycke finare nu efter dessa 3 ingrepp..

huh?
10 427 Inlägg
12 augusti 2009
Körde en sån på min bil i våras nångång i Fastmecs lokaler i Ludvika (" Christer Laend bilvård ").
Hade en sån "Bilstein Engine Flush", betalade 900kr exklusive olja/filter. Lite långt från Örebro-trakten iofs.

Litet filmklipp:

Fick inte ut nåt speciellt med smuts heller, bara lite småpartiklar.

MIG1408, trådskaparen syftar nog på att man kopplar upp bilen till en pump som driver
runt rengöringsvätska efter att man tappat ur oljan. Ingen oljetillsats.

NissanMotorsport
12 augusti 2009
steifan skrev:
Körde en sån på min bil i våras nångång i Fastmecs lokaler i Ludvika (" Christer Laend bilvård ").
Hade en sån "Bilstein Engine Flush", betalade 900kr exklusive olja/filter. Lite långt från Örebro-trakten iofs.

Litet filmklipp:

Fick inte ut nåt speciellt med smuts heller, bara lite småpartiklar.

MIG1408, trådskaparen syftar nog på att man kopplar upp bilen till en pump som driver
runt rengöringsvätska efter att man tappat ur oljan. Ingen oljetillsats.

jahaja, kanske de tongue oljetillsatsen hette nå me engineflush också så, aja smile

edit: såg nu att han sökte efter ett billigt ställe att göra det på, inte att köpa det på som ja tyckte de stod smile hehe.
Senast redigerat av MIG1408 (12 augusti 2009)

Sök