project_black_v70N skrev:
En får ju börja med att dämpa hela containern (v70) för redan nu med en infinty anläggningen med 3 12or
vrider sig skakar o vibrerar allt, hela taket slår ju upp och ner ett antal millimeter o då låter det inte vackert, och backluckan är ju helt fruktansvärt det skrammlar plåt nåt vannsinnigt. så det lär ju bli en rejäl isolering och uppstyning av hela bilen innan det ens är nån ide att plocka in grejer för sexsiffriga belopp om det nu ska låta bra, dörrsidor får ju specialbyggas så det blir starkt utav fan så man minimerar vibrationer. lådan jag har idag väger cirka 60kg tom då är den 60mm tjockt där basarna sitter. ska jag nu hosta ur 150 db++ med 4 15" så lär det bli ännu kraftigare

Skönt att du iaf är medveten om att det kommer ta mkt tid o energi i anspråk att bygga en sån anläggning, inte bara kosta pengar.
Dämpa hade jag gjort med butylbaserad dämpmatta som B2,Stinger,Autoleads,Dynamat, STP osv inte bitumen från mekonomen, eller ja golvet kan man kanske ta med det men lika bra o göra allt i samma.
Sätt dubbla lager 2mm matta direkt (eller fler om du inte ska tävla i en klass som säger max4mm dämpning) i taket iaf då det kommer flexa en del sen ändå så slipper du riva ner allt igen för att göra om det. (som jag ska göra i höst

)
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1