pattilatti2 skrev:
jag vet jonash

men han har ju fortfarande kvar rätt mkt cash om han skulle göra på den basen samt 4 steg
då kan ha bygga stålbur, gjuta hela inredningen i betong haha. sänkning på köpet. bara trycket utav den basen eller fast en DD bas med krut på 15.000wrms skulle nog sätta ljudnivån på 150db. tror du inte de? och i så fall varför inte?
Skall man spela 150dB med musik, så skall bilen klara en bit över 160dB med sinuston i en dBdrag-repa för att det skall vara nära, dvs linjärt i subben/basen från 25-100Hz.
att få musik att spela i den nivån, det kan jag hålla med dig om 100% att de inte är särskilt lätt.. men nog hör man framsystemet skrika efter luft iaf.

Kan du ge dig på!
vet inte va du spelar med din bil det är ju ingen db bil.. men nog ligger du säkert i 140db. de gör rätt många me mds grejjor med. dock så låter dem ju inte alls lika fint som din bil låter. du spelar nog ifrån väldigt många me ditt system ochså, de tvivlar ja inte på. mitt nya bygge är att jag kör 3vägs och allt fram. kommer du på elmia så får du lyssna in de och alla andra kritiker.

Jag har maxat min till en liten bit över 130, (har för mig det var 134.2, men kan ha varit 132.4 med). Min var inte bygd för SPL. Och, LINJÄRT spelar den max 116dB, sen gav framsystemet upp, eller snarare, jag tyckte att framsystemet inte ville mer, även om jag kunde spela 132 eller 134 som sagt. Men då var det för mycket dist. Dock mindre än många andra när de vrider på, och säger att det spelar 140.....jo, basen spelar 140, men resten max 120.....Skall man ha ett framsystem som spelar bortåt 140dB så krävs förmodligen nånstans kring 4-6st 8or i varje dörr, med sisådär en 2kW per sida.
Hedde tex som har/hade bra med pulver i sin Alfa och som var ganska känd för att spela relativt högt och rent spelade väl inte ens 130 i sin, och då hade han 4st 6.5or i varje dörr, sen ett bryggat Genesis DMX per sida. Säger en del om man vill spela högt OCH rent.
men bara att nå 150db. i hans bil de gör man ju nästan me 4 billiga re basar me ett fett steg. sen att de låter skit. ja so? om du inte tror pio basen me 15kwh skulle spela i den nivån. då vet ja inte va som skulle göra de. släng på ett steg till då så blir de över 20kwh. borde klara av de. sen musik eller inte. ??
Med en SPL låda så ja, kan det säkert bli 150dB. Men det kommer inte gå att spela musik med hög kvalitet (om än alls) i 150dB med en sån setup. Det är bara att glömma.
/Jonas