som tidigare, de kommer krävas betydligt mkt mer än om du bara kör med 1 bas. skulle hellre valt 1 15" än en 18" eller 2x12" då skulle jag gått upp till dem jonash har. pioneer har riktigt bra grejjor och deras spl12 samt hertz, och JL klarar visserligen av att spela i de ljudnivåerna. men. dem har sin kapacitet kring 145-150 sku ja tro. sen börjar de nog lukta rejält. dem är ju i prisklass rätt normal. man BÖR betala lite mer för att få ut de där lite extra.
Därför skulle jag kört på setup antingen pioneer spl15" eller B2 audio. eller DD9512/15
Vilket alternativ du än väljer så kommer de kräva. överdrivet med power. minst 8batterier. för att ens orka spela. sen skulle ja då budgeten ligger där. inhandlat generatorer. byggt fästen.
DU lär ju även behöva c-tech 25000 2-3 st.
montering av frontsytem. minst 4x 6.5" fett stabilt. dessa ska spela i mitt tycke möjligen 500hz->4500hz och diskanter 4500->20khz för att ens höras. skitsamma om dem inte går ner o spelar midbas. du lär ej höra den ändå. 2ohm oavsett hur många ska det vara. fett med kräm på det.
det är mitt råd. då blir det högt utav helvete. klart. samt MKT bas.
Senast redigerat av pattilatti2 (15 augusti 2009)