BMW M5-91, vit, tyskregad, stulen i Göteborg igår!

s12 Nissan Gazelle
31 augusti 2009 · 1 460 Inlägg

HD91 : fan att inte kan låta bli andras saker , hoppas att du hittar din M5a
mvh

Nissan Silvia
Nordic_M5
31 augusti 2009 · 64 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Sitter o läser med spänning .
Hoppas ni återfår tillbaka den i hyffsat bra skick. Ang en vit m5a så finns det en till som jag vet om i alla fall. I Lerum. En gammel gubbe som haft den i ca 8-9 år smile

Ja, vi hoppas den dyker upp. Känns rimligt att tro att dom ligger och trycker med den nånstans i Bergsjön.

Vit M5 Lerum? Det är en 3.8L då eller? Du har inte koll på skyltbokstäverna? PM:a gärna i så fall. Skojigt att veta mer exakt var alla finns.
När det gäller vita 3.6 så är det 4 st som finns. En i Malmö (förstörd som banbil/racing), en i Västerås som är ganska nedplockad efter brand, en i Stockholm som är fin och en i Örebro som någon kör som vinterbil mad
Så, inte lätt att hitta en bra vit M5 3.6. Förstår att ägaren är nedstämd. Får hoppas hittelönen lockar fram någon. Kan inte vara det svåraste uppdraget att hitta i en sån håla. Alla känner väl alla i bilkretsar?

Till alla som hjälper till och kollar: STORT TACK!!

BMW M5 (2000)
Frostfjord Ljudbyggare
31 augusti 2009 · 170 Inlägg

Blir så galen på det. Vi blev av med vår golf för något år sen. Hittades på parkeringen (ca 500m från polishuset.. Där hade den stått i en månad! HAHA). Så kan förstå att de inte är rädda för att åka fast av polisen. Men till ditt ärende. Skulle inte vilja svära ed på det. Men tror jag såg den Längs med E6 söder i lördags. Frugan och jag vatt på ullared, så man vart inte pigg direkt och det är ingen brist på utländska bilar i sverige just nu. Men som sagt. skulle säga jag är 60% på att jag såg den rulla söderut längs E6. Höjd med halmstad.

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Nordic_M5
31 augusti 2009 · 64 Inlägg

Frostfjord skrev:
Skulle inte vilja svära ed på det. Men tror jag såg den Längs med E6 söder i lördags. Frugan och jag vatt på ullared, så man vart inte pigg direkt och det är ingen brist på utländska bilar i sverige just nu. Men som sagt. skulle säga jag är 60% på att jag såg den rulla söderut längs E6. Höjd med halmstad.

Å fasen! Det var tyskregat alltså? Såg du med säkerhet att det var en M5 också?
Det kanske är ett ortbyte på gång då. Ska be M5-folk därnere hålla lite extra koll om det nu skulle varit den.

BMW M5 (2000)
Frostfjord Ljudbyggare
31 augusti 2009 · 170 Inlägg

HD91 skrev:

Frostfjord skrev:
Skulle inte vilja svära ed på det. Men tror jag såg den Längs med E6 söder i lördags. Frugan och jag vatt på ullared, så man vart inte pigg direkt och det är ingen brist på utländska bilar i sverige just nu. Men som sagt. skulle säga jag är 60% på att jag såg den rulla söderut längs E6. Höjd med halmstad.

Å fasen! Det var tyskregat alltså? Såg du med säkerhet att det var en M5 också?
Det kanske är ett ortbyte på gång då. Ska be M5-folk därnere hålla lite extra koll om det nu skulle varit den.

Men som sagt det hade varit en tidig morgon och kört från NV-skåne för en heldag på ullared. Men vill minnas att jag blev omkörd av en vit bmw. Skummare regplåt. Därför jag kommer ihåg det lite.
Men som sagt. Om det var M5 och tysk reg. Inte 100%...

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
vofloo
31 augusti 2009 · 739 Inlägg

ska hålla koll här nere i ljungby

trippelturbo Trucker
31 augusti 2009 · 2 710 Inlägg

Lycka till med att få tibak den i samma skick som den togs. Är nog ganska stor chans om de ej handlar om nåra mc-grabbar som är ute o härjar.. då förs den utomlands med stor sannolikhet.  Finns ju som jag kallar "fjortis-gangstrar" precis överallt.

Lycka till!

Mvh

Fart missbrukare
nuffe I brist på annat :)
31 augusti 2009 · 526 Inlägg

Håller extra koll i Thn, brukar vara ute o åka runt nattetid, fråga inte vad jag gör tongue Trivs bara i min bil smile

Men skönt att den har siktats, då finns det fortfarande hopp om att återfinna den.

Senast redigerat av nuffe (31 augusti 2009)

Nordic_M5
1 september 2009 · 64 Inlägg

Nu är den hittad!!! Drägget hade dumpat den på Hisingen. Precis när jag skriver körs bilen till ett noggrant låst garage där det ska konstateras om den är i skick att köra tillbaka till Tyskland.

Tyvärr har drägget gjort en hel del skador. Sladdat och misshandlat den. Dom har visst sladdat in i nåt och bucklat bakskärmen samt krossat bakljusen. Så det blir plåtfix, hellack, nya däck runt om samt såklart nya lås i hela bilen. Får hoppas ägaren får ordning på den så den blir som förut.

Tack till alla som höll koll och kommenterade! Kan vara att trådar på internet fick tjuvarna att känna sig obekväma med den. Inte ofta en stulen M5 E34 kommer åter, så man får säga att det var mycket tur i oturen ändå.

BMW M5 (2000)
MrNinja
1 september 2009 · 148 Inlägg

Tänk va fint de hade varit ändå om vi hade infört dna-registrering på alla nyfödda som i danmark så hade vi sluppit sånt här om några år wink

Nordic_M5
1 september 2009 · 64 Inlägg

Det var faktiskt Polisen som hittade den! Den stod undangömd på Prilyckegatan 85 i Hisings-Kärra. Har satellitbild med den exakta p-platsen om nån vill se.

Senast redigerat av HD91 (1 september 2009)

BMW M5 (2000)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
1 september 2009 · 999 Inlägg

Skönt att den kom tillrätta, kunde gått värre!

Rquired Allmänt envis
1 september 2009 · 12 512 Inlägg

Härligt att den kom tillbaka smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BBAD Utbildad hobbymekare
2 september 2009 · 1 125 Inlägg

skönt att den e tbax då, lägg gärna upp satellit bilden

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
FireTraXX DFFL
2 september 2009 · 9 020 Inlägg

MrNinja skrev:
Tänk va fint de hade varit ändå om vi hade infört dna-registrering på alla nyfödda som i danmark så hade vi sluppit sånt här om några år wink

Varför inte ordna GPS-spårning av allt och alla samtidigt och välja en diktator av samma modell som Putin så kan vi leva i ett totalitärt Sverige där ingen tänker för sig själv och alla gör som de blir tillsagda.

Jag föredrar en kula i huvudet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
-Mackan- Fire And Silk
2 september 2009 · 2 254 Inlägg

FireTraXX skrev:

MrNinja skrev:
Tänk va fint de hade varit ändå om vi hade infört dna-registrering på alla nyfödda som i danmark så hade vi sluppit sånt här om några år wink

Varför inte ordna GPS-spårning av allt och alla samtidigt och välja en diktator av samma modell som Putin så kan vi leva i ett totalitärt Sverige där ingen tänker för sig själv och alla gör som de blir tillsagda.

Jag föredrar en kula i huvudet.

Ja, det är bara att be grannen om nu alla gör som "alla" säger. Men lägg ut en presenning innan bara, sånt ska ingen behöva städa upp. wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Frostfjord Ljudbyggare
3 september 2009 · 170 Inlägg

FireTraXX skrev:

MrNinja skrev:
Tänk va fint de hade varit ändå om vi hade infört dna-registrering på alla nyfödda som i danmark så hade vi sluppit sånt här om några år wink

Varför inte ordna GPS-spårning av allt och alla samtidigt och välja en diktator av samma modell som Putin så kan vi leva i ett totalitärt Sverige där ingen tänker för sig själv och alla gör som de blir tillsagda.

Jag föredrar en kula i huvudet.

Nu var det framme igen. Har du något att dölja??? Jag skulle med fördel se att alla DNA reg. För du skulle sänka brottsligheten. Tänk på alla våldtäkts offer (känner faktiskt 1) som hade kunnat sätta dit förövrarna! Eller det där hårstrået som ligger i din bil efter att den varit stulen i 2 månader. Hmm ja du en sån jävla lydstat det hade varit.

Fan alla skriker om personligt område och skit. Samma som FRA. Alla skriker. Jag bryr mig inte för jag har inget att dölja.

Men nej, en sån jävla lydstat detta är va!

Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
kolvas
3 september 2009 · 4 001 Inlägg

Frostfjord skrev:

FireTraXX skrev:

MrNinja skrev:
Tänk va fint de hade varit ändå om vi hade infört dna-registrering på alla nyfödda som i danmark så hade vi sluppit sånt här om några år wink

Varför inte ordna GPS-spårning av allt och alla samtidigt och välja en diktator av samma modell som Putin så kan vi leva i ett totalitärt Sverige där ingen tänker för sig själv och alla gör som de blir tillsagda.

Jag föredrar en kula i huvudet.

Nu var det framme igen. Har du något att dölja??? Jag skulle med fördel se att alla DNA reg. För du skulle sänka brottsligheten. Tänk på alla våldtäkts offer (känner faktiskt 1) som hade kunnat sätta dit förövrarna! Eller det där hårstrået som ligger i din bil efter att den varit stulen i 2 månader. Hmm ja du en sån jävla lydstat det hade varit.

Fan alla skriker om personligt område och skit. Samma som FRA. Alla skriker. Jag bryr mig inte för jag har inget att dölja.

Men nej, en sån jävla lydstat detta är va!

Varför ska de som sköter sig övervakas för att några få bryter mot lagen?
Nej, allt det här med övervakningskameror & FRA/IPRED kan användas för att hindra den fria åsikten och är farligt för en demokrati, vi i Sverige har inte så j*vla fri demokrati som alla vill påstå.
Jag är helt och hållet inne på FiretraXX linje här och jag har inte något att dölja.

Sen har vi redan ett DNA-register på alla som är födda efter typ -76 men detta får inte användas av polisen förutom vid extrema fall, det användes t.ex vid mordet på Anna Lindh och polisen sökte tillstånd för att få använda det när det var någon dåre som gjorde en massa våldtäkter/våldtäktsförsök för några år sedan.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang