5772
Sök

Stor komfortskillnad mellan 18" och 16" ??

Skaune
13 augusti 2009
Trådstartare
Hej!
Har 18" R däck på 850 i kombination med en 40/40 sänkningssats, eftersom min ryggrad är så fördärvad och känslig funderar jag nu ev på att skaffa mig 16" turbo fälgar eller dyligt, men frågan är nu om man vinner nått i komfortväg när bilen ändå är så pass sänkt? kör med 225/40-18 idag o hade tänkt mig 205/55-16 istället? eller hade de räckt med 17"??

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 augusti 2009
de ska definitivt märkas. Gick ju från 15 till 17 ja, samma storleksskillnad iaf, och det märks faktiskt en del när man hittar gbgs fina potthål...55 profil e ju bra mkt trevligare komfortmässigt iaf.

5 710 Inlägg
13 augusti 2009
Ju mer gummi du har mellan mark>fälg destu mer ojämnheter kan det ta upp.
Om det blir en komfortbil bara för att du byter fälgstorlek/däck är ju tveksamt...

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Skaune
13 augusti 2009
Trådstartare
jonTe skrev:
Ju mer gummi du har mellan mark>fälg destu mer ojämnheter kan det ta upp.
Om det blir en komfortbil bara för att du byter fälgstorlek/däck är ju tveksamt...

mvh Jonas

jo jag förstår ju att man vinner nått ju mer gummi som kan ta stötarna, men de som e mest intressant om de hjälper då bilen är sänkt? blir ju lite mindre fjädringsväg oxå.

.......
2 655 Inlägg
13 augusti 2009
bättre du tar och monterar org fjädring och behåller fälgarna.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 augusti 2009
just ja, typ av däck spelar ju enorm roll också. När ja köpte mina 17" så satt de nå jävla kinesisk skit, minns inte namnet, och jag bytte omedelbart till continental däck, blev helt enorm skillnad i stöt, spår, ljud och vattenplaning. så jag hoppas du har ett "bra" däckmärke på de mindre fälgarna isf jämfört me de större
Senast redigerat av Mortalis (13 augusti 2009)

Skaune
13 augusti 2009
Trådstartare
beemern skrev:
bättre du tar och monterar org fjädring och behåller fälgarna.

har inga originalfjädrar kvar, sen ser de bara för dumt ut med 18" och vanlig fjädring, ser ut som om bilen går på tå! så de e enklare med mindre fälgar,ser visserligen inte bra ut de heller, men de e den vägen jag hellre går.

Skaune
13 augusti 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
just ja, typ av däck spelar ju enorm roll också. När ja köpte mina 17" så satt de nå jävla kinesisk skit, minns inte namnet, och jag bytte omedelbart till continental däck, blev helt enorm skillnad i stöt, spår, ljud och vattenplaning. så jag hoppas du har ett "bra" däckmärke på de mindre fälgarna isf jämfört me de större

på civicens 17" sitter nåt jäkla kina skit, den e stötig, men den kör tjejen med så där behöver jag inte oroa mig, själv kör jag på 18" Yokohama däck så de e inget billigt skit!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 augusti 2009
Frågan är om däcken verkligen gör så stor skillnad med den fjädring du har idag? För att få tillbaka komforten i din 850 tror jag du behöver byta tillbaka fjädringen, för med 16" kommer det bara bli mindre stötigt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök