5776
Sök

Lättaste vägen och sälja en bil ?!

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
oki så nu har pappa tänkt och sälja sin merca.

hna tycker att allt han ska skriva på blocket :
Mercedes-Benz CLS 350    05
besiktgad & Skattat
Säljes i Befintligt skick
pris:  280k.

jag tycker att han ska skriva om utrustningen som finns på bilen, o  annat.

vilket sett tycker ni är bäst och lättast o sälja bilen?
skriva mkt info?
eller inget alls o bara skriva " säljes i befintligt skick" ?

och allt annat tips uppskattas smile

MvH
Mr_Right

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

194 Inlägg
13 augusti 2009
Mycket bilder, mycket info... när jag letar bil väljer jag ofta bort dom som bara har en bild ...

Ta även ordentliga bilder på interiör, motor, utsida så man får se bilen...

1 231 Inlägg
13 augusti 2009
befintligt skick existerar inte idag big_smile så det kan han skrota direkt , ingen som bryr sig om det där ...

viktigt att man har lockande bilder , både interiör och exteriör ...
och skriva ner all utr. han har ...

Avstängd
232 Inlägg
13 augusti 2009
befintligt skick exiterar inte??

om jag säljer en bil så säljes den i bef skick för att det bevisar ju bara att det inte finns någon garanti?

du tänker inte på godtro? för det finns däremot inte kvar!

518 Inlägg
13 augusti 2009
skriv  saklig info som folk vill veta helt enkelt:
årsmodel
mil
om den är skattad o bes
om det finns sommar å vinterhjul
utrustning som tex acc , farthållare
om kamrem är bytt
om det finns servicebok

bilder kan räcka med en på annonssidan men gärna en länk till fler bilder där du kan ha mer detaljerade bilder på tex inredningen osv.

skriva endast säljes i befintligt skick lockar bara till sej pajasar som tror bilen är trasig och ska därmed tokprutas på.

vad du än gör klabba inte till annonsen med massa löjliga smileys för det är det mest tramsiga som finns i en annonstext och ger inrycket av en snorunge som haft bilen.

Lycka till med försäljningen och glöm inte , det är köparens marknad numera och folk är betydligt mer prismedvetna över lag och jämför mkt med andra annonser så sätt rätt pris meddetsamma så slipper du stå & köpslå.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

518 Inlägg
13 augusti 2009
rawbin skrev:
befintligt skick exiterar inte??

om jag säljer en bil så säljes den i bef skick för att det bevisar ju bara att det inte finns någon garanti?

du tänker inte på godtro? för det finns däremot inte kvar!

Nej, termen befintligt skick är borta. Du måste själv ange felen på varan som du vet om och skriva på kvittot att varan är godkänd av köparen.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

9 108 Inlägg
13 augusti 2009
Skriver ni säljes i befintligt skick så tror folk automatiskt att det är massa fel på den så skit i det.

Jag brukar skriva så mycket som möjligt i mina annonser så det syns att det är en seriös och kunnig ägare. Senaste rekonden, servicen, utrustning, mm på däcken osv.

Se till att stava rätt också annars ses annonsen som oseriös, "besiktigad och skattad" stavas det ju faktiskt wink

5 198 Inlägg
14 augusti 2009
Jag brukar skriva "säljes i bruksskick" i annons, sen på kvittot skriva " Säljes i uppvisat och godkänt skick" samt underskrivet av bägge parter.

Sök