6912
Sök

Motorlampan lyser på Audin!

43 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
tjena

Min motorlampa har börjat lysa, så jag kollade felkoder och fick fram att det var P0171(system too lean bank 1) men fatta inte riktigt va det var. Men nu har jag kollat runt lite och förstått att det betyder att bilen går för magert. Så nu undrar jag vad jag kan göra för att laga den? bilen går normalt, har iofs fått för mig att den drar mer soppa men det kan ju vara placebo också.

518 Inlägg
13 augusti 2009
Denna felkod brukar sättas uteslutande p.g.a. luftläckage i avgassystemet. Problemet uppstår när lambdasonden detekterar syre som kommer utifrån avgassystemet och misstolkar det för att motorn går magert.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Bil och MC guru
272 Inlägg
13 augusti 2009
Jag kan nämna 10 saker till det kan bero på...eller iallafall 5st smile
Men va vet jag, jag äger ju bara en V.A.G verkstad.....

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

43 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Karlzzon skrev:

Haha asså=)  något tips kanske?

313 Inlägg
13 augusti 2009
skulle tro det var lambdan. bilen går som den ska ändå om lambdan e sönder... så e de på min iaf...

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

518 Inlägg
13 augusti 2009
Karlzzon skrev:

Kom gärna med fler förslag vad det kan vara, intressant att veta ifall man själv skulle råka ut för det så man inte stirrar sej blind på en del som kan vara felet.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

43 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
ok finns det något lätt sätt att kolla om det just e det eller e det bara att köpa en ny och skruva dit?

www.klockren.nu
476 Inlägg
14 augusti 2009
Karlzzon skrev:

nämn dom 5 grejerna då smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Sök