7793
Sök

Ta ur motorn ur en 740 GLT 16v, tips & råd?

NissanMotorsport
13 augusti 2009
Trådstartare
Ska för första gången lyfta ur en motor, har aldrig gjort något större ingrepp i motorväg, (är mer för styling) smile har tagit bort kylarn och alla slangar bara, går efter haynes boken.. men är det något man bör tänka på? något som kan spara tid? pengar? något som ja bör vara exra försiktig med?..  alla tips och förslag är välkomna smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
14 augusti 2009
om du är osäker på vila kontakter o sladdar samt slangar som ska vara vart... märk dem med tejp! även om de bara passar på ett ställe så märk om du är ens lite osäker på om du skulle komma ihåg hu det satt..
Senast redigerat av AcesHigh666 (14 augusti 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
14 augusti 2009
som "AcesHigh666" sa så märk alla kablar sen är det bara börja lossa. om du ska ta med lådan ur så är det bara lossa kardanen. vxl låds balk. sen motorfästen å ur typ smile går fort även fast det är första gången kan jag lova. bara du har en motorlyft så går det smidigt.

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

1 482 Inlägg
14 augusti 2009
Ta massa bilder på hur allting var draget och hur allt ska sitta. Mitt tips wink

BLT Service
Theracords Music Label

NissanMotorsport
14 augusti 2009
Trådstartare
Tackar smile Bilder har jag tagit några, men kanske ska ta onödigt fler då, bra att ha.. och märka slangar och sladdar även fast jag är ganska säker, annars blir det väl en bara massa strul.. ska inte ta me lådan smile esn använder jag mina garageportar som motorlyft smile en kraftig planka ovanför och drar upp motorn på så vis smile

Sök