6269
Sök

Bsr ppc chip till Saab 93 aero (205hk) -01, Eller ska man välja annat?

Elektriker
718 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Tjo!

Funderar på att speeda upp min saab lite.
Har för tillfället ett hemmagjort 3" system från turbon och bakåt, alltså downpipe å allt i 3", och sportluftfilter ska införskaffas.

Har kollat runt lite och fundrar på Bsr:s steg 3 chip, alltså ppc. Och undrar om det är nått att ha helt enkelt? Effekt mässigt finns de ju dom som klår det, i alla fall på topp. Men tycker det verkar bra att kunna ställa till orginal igen m.m. för besiktning t.ex. Bland annat då jag inte har någon kat på 3", inte just nu iaf.tongue 5900kr ska dom ha för steg 3 mjukvaran. Tycker överlag det verkar väldigt smidigt med ppc, inte bara för orginal möjligheten utan bara allmänt smidigt å kunna pillra inte det själv utan att behöva vara å slita ut styrboxen och sånt. Bäst vare är råkar man väl ut för nån emc å förstör den:P

Det jag undrar mest då är ju om det är bättre skaffa något annat? Och att då ev skaffa en kat å svetsa dit innan besiktningen, men kan man då va säker på att man faktiskt klarar avgasvärdet? käns ju surt å lägga ner nära 2000kr på något som bara sitter där?

Kollat på bland annat nordic, maptun och trollspeed mest då. Dålig koll på vad bara mjukvaran kostar dock, men tror maptun tog 7900 eller något sånt, men då äre ju utbytesbox.

Ja, svammligt skrivet kanske men skyller på att det är sent, få komma in å rätta nån annan dag:P

// Jon

Som att kasta vatten i sjön.

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
14 augusti 2009
Har ingen aning om vad som är bäst osv men jag vet att MapTun har en motsvarighet till BSR:s PPC och den heter MapTuner. Du kan ju ringa och höra med dom och jämföra

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Sök