5747
Sök

Berätta om er värsta/sämsta bilaffär!

461 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
En tråd för att berätta om er värsta/sämsta bilaffär någonsin.

Kan vara väldigt underhållande/jobbigt att läsa! smile

Jag själv har aldrig gjort någon riktigt dålig affär med bilar, men skulle vara kul att höra om det är någon som råkat ut för något riktigt illa! Så man vet vad man ska passa sig för och tänka på inför nästa bilaffär...

Har ni blivit hotade av köpare/säljare, Någon som betett sig riktigt illa?

Så kom igen nu, berätta era historier!
Senast redigerat av von_blad (14 augusti 2009)

BMW - Better Make Way

1 335 Inlägg
14 augusti 2009
Kommer ångra tills jag dör att jag sålda min Manta... :'(

461 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Jo, nu kommer jag ihåg en gång när jag skulle sälja pegan, var då ute efter en BMW E36 325/328. Skulle möta upp en kille som hade en 325a för ett eventuellt byte, han förklarade att bilen var i bra skick osv, såg även bra ut på bilderna och i annonsen som han hade ute på blocket. När jag och min far var på väg till Sollebrunn där vi skulle mötas ringer kille och säger att han inte hittade sina sommarfälgar. Jag tänkte -Jaja, jag kan behålla mina sommarfälgar och kränga efteråt då i värsta fall för att sedan köpa nya till BMWn.

När vi väl kom på plats var han försenad en halvtimma, och när han dök upp hörde man något som lät så in i helvete. Kommer fram en bil utrustad med en japsdämpare och som inte blivit tvättad på hela vintern antagligen. Ut kommer en kille i mjukisbyxor som såg allmänt sleten ut.

Iallafall, vi börjar kika på varandras bilar, och såg att hans bil var helt slut. ACn som skulle fungera fanns det ingen rem till, reflektorerna var kass, rost överallt och inredningen var allmänt sliten + att de såg ut som att någon kört jord i bilen. mm.mm.... Bara ljug alltihop jag blivit lovad.

Tänkte att jag iaf skulle provköra bilen när jag ändå åkt såpåss långt och blivit lurad, så det gjorde jag. Var så gott som döv när jag steg ur pga japsdämparen.

Slutade med att jag sa: -Din bil är så jävla sleten, så det blir inget byte. Jag åker hem nu.

Det roliga är att han inte hade något att klaga på när det gällde min bil...

BMW - Better Make Way

Sök