Trimma en bmw 316i?

Mogel KUNG
16 augusti 2009 · 441 Inlägg

Axor skrev:

Mogel skrev:

Rspeter skrev:
Varför köper man en motorsvag bil för att sedan trimma? Köp en bil med stark motor direkt.

mmm den tar ju din bil iallefall..... tongue



Jag har redan en snabb bil men jag behöver en bil att köra 200 meter med som jag inte är så rädd om.

sälj, köp nytt.... det finns bilar som kostar lika lite som din 316 som har större potential, du älskar Nissan skriver du, då hade jag hittat en billig 200sx som ju redan har turbo vilket sänker svårighetsgraden i att trimma den.

Japp jag har redan satt ut den på annons kollar på en primera 2,0 slx 130hk det kanske kan vara nått?
200sx hade jag gärna velat ha men dom är för dyra.

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
16 augusti 2009 · 1 948 Inlägg

Mogel skrev:

Axor skrev:

Mogel skrev:
mmm den tar ju din bil iallefall..... tongue



Jag har redan en snabb bil men jag behöver en bil att köra 200 meter med som jag inte är så rädd om.

sälj, köp nytt.... det finns bilar som kostar lika lite som din 316 som har större potential, du älskar Nissan skriver du, då hade jag hittat en billig 200sx som ju redan har turbo vilket sänker svårighetsgraden i att trimma den.

Japp jag har redan satt ut den på annons kollar på en primera 2,0 slx 130hk det kanske kan vara nått?
200sx hade jag gärna velat ha men dom är för dyra.

Försök hitta en primera GT med sr20de tongue då passar grenrör och rubbet från s14! det går då att konvertera den till sr20DET och det blir en rolig bil med mycket potential... dock så blir det svårt med besiktning, men det finns iallafall bolt on grejjor som funkar till den motorn...

... faktum är att jag och en kompis som har en s14 har suttit och funderat lite på hur coolt det hade varit om man haft en primera med sr20 turbo smile

EDIT: jag tror sr20DE har 150hk utan turbo... så vad det sitter i den med 130 det vet jag inte... kanske samma fast lite strypt?... den primeran jag syftat på är den gamla från runt 1990, den har 150 i GT utförande tongue

Senast redigerat av AcesHigh666 (16 augusti 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
16 augusti 2009 · 264 Inlägg

Köp Bmw 328,

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
Skaune
16 augusti 2009 ·

Mogel skrev:

Axor skrev:

Mogel skrev:

mmm den tar ju din bil iallefall..... tongue



Jag har redan en snabb bil men jag behöver en bil att köra 200 meter med som jag inte är så rädd om.

sälj, köp nytt.... det finns bilar som kostar lika lite som din 316 som har större potential, du älskar Nissan skriver du, då hade jag hittat en billig 200sx som ju redan har turbo vilket sänker svårighetsgraden i att trimma den.

Japp jag har redan satt ut den på annons kollar på en primera 2,0 slx 130hk det kanske kan vara nått?
200sx hade jag gärna velat ha men dom är för dyra.

tillbaka till ruta 1, sugmotor+trimma=dyrt...

Mogel KUNG
16 augusti 2009 · 441 Inlägg

Axor skrev:
tillbaka till ruta 1, sugmotor+trimma=dyrt...

Mm men den är ju lite snabbare borde kunna få ut 150hk på den?  Vilket borde räcka på 200meter?

Mogel KUNG
16 augusti 2009 · 441 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Försök hitta en primera GT med sr20de tongue då passar grenrör och rubbet från s14! det går då att konvertera den till sr20DET och det blir en rolig bil med mycket potential... dock så blir det svårt med besiktning, men det finns iallafall bolt on grejjor som funkar till den motorn...

... faktum är att jag och en kompis som har en s14 har suttit och funderat lite på hur coolt det hade varit om man haft en primera med sr20 turbo smile

EDIT: jag tror sr20DE har 150hk utan turbo... så vad det sitter i den med 130 det vet jag inte... kanske samma fast lite strypt?... den primeran jag syftat på är den gamla från runt 1990, den har 150 i GT utförande tongue

Den jag kollar på är en 1998 med 2,0 slx motorn 99kw

maco
16 augusti 2009 · 1 207 Inlägg

Varför kollar du ens på bilar utan turbo om du vill trimma? Köp någon ful gammal 9000 eller 940 så skall du nog se att det blir billigare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang