solarplexius

shelby
4 maj 2006 · 25 Inlägg

jag kör en gammal mitsu lancer med riktigt kupad bakruta så min hem gjorda toning är ju inte allt för läcker smile såde var därför jag fastnade för idén solarplexius big_smile

Goffen Administratör
4 maj 2006 · 2 974 Inlägg

Passformen  skilljer säkert beroende på bilmodell men man måste oxo ta det för vad det är och löstagbar toning har ju sina nackdelar,  har man en bil med AC så undrar jag hur många ggr vevar man ner bakrutorna? Jag för min del som åker passat har inga problem alls med passform skrammel eller dyl och priset tycker jag är riktigt billigt då "riktig" toning kostar tusenlappar för det mesta.....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
shelby
4 maj 2006 · 25 Inlägg

ja och det ser ju riktigt bra ut på din bil faktiskt! din bakruta var ju inte heller helt spik rak så de kanske blir bra big_smile

patte1
7 april 2008 · 2 Inlägg

shelby skrev:
hm ja åsikterna är ju väldigt olika men de lutar nog emot ett inköp ;D

Hoppas du inte köper det för de är så extremt otrevliga, och får du ett par repiga rutor från dem så räkna inte med någon hjälp!

gutfucker Norrlänning
7 april 2008 · 643 Inlägg

Kan väl säga som många andra

fördelar:
billigare
man kan ta bort dem (om man skulle vilja sälja dem för att filma riktigt, lite bra iaf ;D)
gör det dom ska

Nackdelar:
Man kan inte veva ner rutor
Skramlar
Kondens mellan eftersom det vägrar sitta riktigt tätt
på mina bakre sidorutor tenderar den att glida ner och göra en glipa som inte ser så bra ut

Det mest positiva jag kan komma på nu är att eftersom jag ska byta bil till en likadan så kan jag ju utan extra kostnad få 'tonat' i den med, hade jag haft lite mer pengar hade jag nog filmat dock, folk brukar hålla på veva i rutorna eftersom dom inte vet, och sen sitter inte plexit rätt..

Edit: kan dock säga att dom passar bra, täcker rutorna som ska täckas...

Senast redigerat av gutfucker (7 april 2008)

Noiseprojekt
7 april 2008 ·

Jag har Solarplexius i min Audi A6 avant..
funkar skitbra att hålla solen bort!
bakrutan ser inte så snygg ut, skivan sitter 2cm från rutan.. ser konstigt ut!

Annars tycker jag det funkar men blir att tona ordentligt nån gång

Madness_985
7 april 2008 · 43 Inlägg

Har det på volvon och det passar riktigt bra. Har inte haft några problem med att det skramlar och låter bara man monterar det på rätt sätt och inte vevar ner rutan så går det bra. Blir inte så varmt i bilen heller.

Google.se svar på allt!
Xtravagant 1337
8 april 2008 · 1 343 Inlägg

Madness_985 skrev:
Har det på volvon och det passar riktigt bra. Har inte haft några problem med att det skramlar och låter bara man monterar det på rätt sätt och inte vevar ner rutan så går det bra. Blir inte så varmt i bilen heller.

Att värmen skulle mindska nåt nämnvärt med solarplexus är nog bara ren inbillning..
Det finns inget som tyder på att det skulle ske.
Du sätter en plastskiva som i bästa fall tar bort lite värme, det du får istället eftersom inte
skivan sitter kloss på rutan är ett "värmeelement" mellan ruta och skiva.
När man monterar solfilm så sitter det på rutan vilken gör att det inte finns utrymme för luft mellan
film och ruta.

Prova montera riktig solfilm så ska du se skillnaden i värme.
Då menar jag inte Biltemas film för den tar inte heller bort värme...(marginellt)

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang