4712
Sök

Neonljus på halv effekt...

SSS -12
3 217 Inlägg
28 april 2006
Trådstartare
Har 2 st neonrör vid pedalerna i bilen, nu till frågan...

Kan deras låga effekt bero på att de är kopplade på Remotekabeln eller är de helt enkelt lågeffektiva? Denna levererar ju trots allt 12v, men kanske inte tillräckligt (Am)?

För jag vill ju ha det till att de lyst skarpare innan?! (innan omkoppling)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
28 april 2006
Om du har dem på stereons remote, så ger den nog alldeles för lite ampere för att neonljusen ska kunna lysa på full effekt.. Koppla in ett relä istället, eller lägg dem på brytare smile Då lyser de nog som de ska.

Miklen
28 april 2006
..ja har lagt ner å koppla grejer på remote kabeln för länge sen..däremot har ja ett 30A vanlit extraljus relä som styrs av d smile funkar prima

21 761 Inlägg
28 april 2006
En helt vanlig remoteutgång brukar vad jag vet inte vara avsedd för mer än ca 500mA, rätta mig gärna. Vet inte hur mycket neonljusen drar men ett relä, som Miklen har, är nog att föredra.

4 554 Inlägg
28 april 2006
Drönirettab skrev:
En helt vanlig remoteutgång brukar vad jag vet inte vara avsedd för mer än ca 500mA, rätta mig gärna. Vet inte hur mycket neonljusen drar men ett relä, som Miklen har, är nog att föredra.

helt rätt.. och belastar man de för mycke så startar inte steget..

SSS -12
3 217 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Får kanske koppla om det då helt enkelt tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

781 Inlägg
29 april 2006
prova kopla om de.. har du åtur går cd även sönder för du belasta remoten för hårt.

jag hade mkt grejer drivande på min remot i och för sig utan relä och de funkade fint.. men de är dumt å chansa

Sök