vad tror ni om detta system?

merca_
28 april 2006 · 326 Inlägg

tjenare! jag funderar på att köpa lite stereo prylar!

cd-                             clarion wxz-468rmp
basar-                        2st mds x.max 12 tumm på 400wrms
framsystem-               MDS Audiophile Pro CF6 på 120wrms
baksystem-                 MDS Audiophile Pro CF6 på 120wrms
steg till basarna-          2st mds gp3 steg på 360wrms (ett till vadera bas)
steg till fram/bak-        msd gp4 på 4x140 watt

vad tror ni om detta system i en mercedes 190e eller en mercedes fena?
skulle man kunna tävla med detta system? vilken klass?

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
bumpe Lastbilsmekaniker
28 april 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, basar, mer fakta än slaglängd tack, är det audioplile basarna?? Jag skulle köpa tiorna, med rätt installation så kan det bli bra, nåt som kan vara bra är att köpa/bygga nya filter, de ska gärna kosta lika mycket som vad högtalarna för då e det bra... Det här är nog första (och kanske sista gången) jag förespråkar mds men audiophile är riktigt bra så det går o tävla med i de lägre klasserna... Ha det så trevligt för det kommer du att få med de grejjerna:D

Drönirettab
28 april 2006 · 21 761 Inlägg

merca_ skrev:
basar-  2st mds x.max 12 tumm på 400wrms

Han har inte skrivit slaglängden, det är ju modellnamnet. Fast om x-max hade varit 12 tum så skulle jag nog gärna vilja ha dem.

merca_
28 april 2006 · 326 Inlägg

japp jag tror dom heter så eller serien eller vad man ska säga! jag gillar åxå mds tycker dom finkar ricktigt fint!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
gurenius
28 april 2006 · 1 631 Inlägg

Visst kan du tävla med grejorna. Bassrace hade ju funkat utmärkt, välljud (EMMA) är bara en större utmaning som ställer höga krav på montering och justeringsmöjligheter på cd'n. Den verkar något begränsad där.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
LarraN
2 maj 2006 · 46 Inlägg

X-max basarna spelar fint dom f*n smile och sen slutsteget (GP4) är ett riktigt fint steg för priset iaf smile men med allt de där du har tänkt på får du nog bra ljud iaf smile men du skulle kanske behöva en kondensator skulle jag tro..

pwilhelm Hewi
2 maj 2006 · 571 Inlägg

Satsa mer pengar på framsystemet och mindre på bak , det räcker med billigare koaxialer bak t.ex:http://www.mds.se/?artnr=110216 och lägg pengarna du sparar på en bättre cd-spelare med fler juster möjligheter för ljudet.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang