4693
Sök

Baspaket Hjälp!

Fartdåre
286 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Är inte så kunnig när det gäller baslådor osv. men en kompis till mig har en Peugeot 206 och skulle vilja förbättra ljudet i den men undrar vilka av dessa 2 baspaket som är bäst?

- http://www.mds.se/?artnr=30108
- www.brl.se > Bilbasar > Baspaket > GAS SUB112 och Alpha X2

Det är nog ungefär sådär mkt hon vill lägga ut men undrar vad som skiljer dem här 2 paketen plus vilken e bättre? Högtalare o sådär får väl komma vid nåt senare tillfälle...

Tack på förhand wink

21 761 Inlägg
29 april 2006
Paketet från BRL har en 12" bas och paketet från MDS har en 8" bas. Jag tror mer på BRL paketet.

SSS -12
3 217 Inlägg
29 april 2006
Det känns som att det är mer BRL paketet faktiskt... Men det måste finnas bättre alternativ! Kolla runt lite
Senast redigerat av Fuckface (29 april 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Fartdåre
286 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Kkej tack grabbar.. Jag kan ju inte själv så mkt om det här så vet inte ens vad för alternativ de finns och hon är så otålig smile Vill fixa det på en gång men vad för alternativ skulle det finnas då?

293 Inlägg
29 april 2006
själv skulle jag nog kollat lite närmare på JBL GTO1200B lådan som bland annat BRL säljer. Har en polare som har en sån i sin bil och den spelar helt okej faktist.. smile

Mvh Glad

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!

Fartdåre
286 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Aha men va ere för skillnad mellan Passiv o Aktiv baslåda? Den aktiva har inbygd slutsteg va? Och e det bättre än o ha separat lr? För jag tror hon vill just ha en Aktiv :S

21 761 Inlägg
29 april 2006
Japp, den aktiva har eget slutsteg. Man kan väl säga att steget till den aktiva lådan brukar vara anpassad till basen så att det inte ska vara någon risk att man spelar sönder basen. Om man vill ha mer att kräma med så får man köpa en passiv låda(eller bygga egen) och köpa separat steg.
Det blir ju enklare med en aktiv låda, då behöver man bara dra kablarna.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
29 april 2006
Du kommer få bättre ljud med 8" basen från MDS. Men bygg en egen låda till GAS basarna så kommer du få ett sååå mkt bättre tryck!! Orginal lådan från Gas är bara skit. Har samma paket som du funderar på att köpa. Så köp absolut GAS paketet!! Men fundera på att kanske gå upp till paketet för runt 2000kr med Alpha 4 istället. 12" Basarna har jag med slutsteget som följer med. Det var de tryck i!!

Mvh Daniel

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Sök