Slutsteg.. 2000:- max

NJ_
22 augusti 2009 · 2 118 Inlägg

Bara att lära sig, RIKTIGA Wrms kostar, mitt DLS Cad-11 som ligger på 1050Wrms i 1Ohm (tror jag) kostade typ 5000:-  tongue

Senast redigerat av NJ_ (22 augusti 2009)

D.i.l.l.i.g.a.f
BAE BilstereoNörd
22 augusti 2009 · 576 Inlägg

BJonsson skrev:

BAE skrev:

Frippe_L skrev:

Sånt Mutant steg har man haft i saaben i tre-fyra år utan nåra strul o det har fått jobba hårt med inte helt optimal strömförsörjning men det klagar inte utan poppar på bra likväl.

Visst det finns steg som låter bättre än ett sånt men knappt för 2000kr
Hade det även i min golf2 ifjol där man lirade 144db med en 15", bytte till riktiga aeroportar och xxx1500 steget och ökade 0,7dB bara så helt kasst är inte mt800 steget :-)

En kund bytte från mt800 till sinus live SL-A1500 i en golf o ökade 2.5dB...och ja det blev betydligt bättre
kontroll med SL steget...så kan inte påstå att mt800 är något vidare.

Nej trådskaparen har fått ett bra tips och det är AudioDesign PMAX1000D, bättre än så blir det inte för den pengen 2499.-
// Tommy

Jaha,klart han ökar med nästan dubbla effekten!? Audio Design är säkert inget dåligt steg,MEN jag har inte provat det så därför reka jag ett jag HAR provat nämligen Mutant steget..

Ja det är klart det ökar, men det var avsett till Frippe som ökade 0.7dB genom att byta till mutant xxx1500 och använde det som referens till prestandan på mt800.
Det xxx1500 ska ju enligt många vara så mycket kraftigare än SL-A1500 därför borde Frippe ökat mer vid byte till det större steget..

Nu förstår jag att du testat ett antal steg genom åren.
Men att rekommendera tex mutant steget innebär indirekt att du tycker det är bättre än de övriga som nämnts i tråden, det blir ju lite fel när du inte ens testat o jämfört med de andra.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
BJonsson
11 september 2009 · 4 074 Inlägg

BAE skrev:

BJonsson skrev:

BAE skrev:

En kund bytte från mt800 till sinus live SL-A1500 i en golf o ökade 2.5dB...och ja det blev betydligt bättre
kontroll med SL steget...så kan inte påstå att mt800 är något vidare.

Nej trådskaparen har fått ett bra tips och det är AudioDesign PMAX1000D, bättre än så blir det inte för den pengen 2499.-
// Tommy

Jaha,klart han ökar med nästan dubbla effekten!? Audio Design är säkert inget dåligt steg,MEN jag har inte provat det så därför reka jag ett jag HAR provat nämligen Mutant steget..

Ja det är klart det ökar, men det var avsett till Frippe som ökade 0.7dB genom att byta till mutant xxx1500 och använde det som referens till prestandan på mt800.
Det xxx1500 ska ju enligt många vara så mycket kraftigare än SL-A1500 därför borde Frippe ökat mer vid byte till det större steget..

Nu förstår jag att du testat ett antal steg genom åren.
Men att rekommendera tex mutant steget innebär indirekt att du tycker det är bättre än de övriga som nämnts i tråden, det blir ju lite fel när du inte ens testat o jämfört med de andra.
// Tommy

Jo det är sant! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang