8396
Sök

ANG volvos turbo+ till 940 ltt.

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
jag har en volvo 945 ltt 97 med ett fabriksmonterat turbo+ och sitter i trim tankar och undrar hur stort intresse det är för ett komplett turbo+ system.

sen undrar jag om någon vet hur pass bökigt det är att ta bort och vilka komponenter man ska ta bort.

-utan 940
1 728 Inlägg
20 augusti 2009
Sök, det finns massor av information om detta.
Turbo+ är skräp så räkna inte med att någon vill köpa det av dig.

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Det är därför jag vill ha bort det, men behöver hjälp med det så man tar bort rätt och alla grejer.

Smålänning
7 887 Inlägg
20 augusti 2009
Turbo+ är mig veteligen bara ett chipp. Men jag har aldrig hört att det skulle vara dåligt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Detta är hela turbo+ härvan vad jag fått reda på.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/13669/743084_d00rl4.jpg
turbo+

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
Turbo+ är mig veteligen bara ett chipp. Men jag har aldrig hört att det skulle vara dåligt...

dåligt är det inte ijallafall inte det som sitter i min bil men jag vill ladda mer och nu laddar den bara 0,6.

-utan 940
1 728 Inlägg
20 augusti 2009
twin_cam skrev:

Nej, Turbo+ är de grejerna som syns på på bilden. Det är dåligt för det kopplas bara in när man håller full gas och motorn varvar ca. 4000varv. Chippar man och höjer laddtrycket manuellt får man bättre bottendrag men det ställer samtidigt högre krav på kopplingen.

pukan2 skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/13669/743084_d00rl4.jpg
turbo+

Det stämmer, det var jag som tog den bilden för några år sedan. Koppla bara bort allt du ser där.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 augusti 2009
bara koppla bort magnetventilen och magnetventilens styrbox sen är bara ladda på som aldrig förr

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
twin_cam skrev:

Nej, Turbo+ är de grejerna som syns på på bilden. Det är dåligt för det kopplas bara in när man håller full gas och motorn varvar ca. 4000varv. Chippar man och höjer laddtrycket manuellt får man bättre bottendrag men det ställer samtidigt högre krav på kopplingen.

pukan2 skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/13669/743084_d00rl4.jpg
turbo+

Det stämmer, det var jag som tog den bilden för några år sedan. Koppla bara bort allt du ser där.

hela denna härva sitter gö med kontakter och när jag river bort allt på bilden så lär det bli kontakter som inte är kopplade nån stans vad gör jag med dom.

10 287 Inlägg
20 augusti 2009
Turbo+ är bara ett "påhäng" så det blir egentligen inget "över" i orginal kabelhärvor. Turbo+ får sina stimuli (signaler) från fullägesswitchen på späjllet, från knacksignal i kabelhärvan och från varvtalsignalen från tändspolen. Detta samt +12V och jord får ett Turbo+ att lira.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Sharky skrev:
Turbo+ är bara ett "påhäng" så det blir egentligen inget "över" i orginal kabelhärvor. Turbo+ får sina stimuli (signaler) från fullägesswitchen på späjllet, från knacksignal i kabelhärvan och från varvtalsignalen från tändspolen. Detta samt +12V och jord får ett Turbo+ att lira.

/Göran

oki då vet jag, men jag vill bara vara 100% säker att det funkar när man har rivit ur turbo+. tänkte mer på bilden där ser man kontakter, är original härvan förbered  för turbo+ så att kontakter hänger löst.

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Skulle villa ha lite trim tipps som inte kostar för mycket. hur mycket ändringar får jag göra för att få ut runt 200hk.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
20 augusti 2009
pukan2 skrev:
Skulle villa ha lite trim tipps som inte kostar för mycket. hur mycket ändringar får jag göra för att få ut runt 200hk.

köp ett chip, höj laddet och ett 3" från turbon så har du 200..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Nichlas_H skrev:
pukan2 skrev:

köp ett chip, höj laddet och ett 3" från turbon så har du 200..

vart hittar man ett vettigt chip till bra pris.

3 182 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Behöver man inte byta wastegaten med i så fall.

Sök