5012
Sök

Behöver råd ang bilköp, viktigt!

5 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

Jag skrev tidigare ett inlägg om audi vs golf, tack för svaren.
Men nu tänkte jag kolla lite till, eftersom jag bor i storstan och pendlar en del med bil vill jag inte ha för dyra bensin kostanader.

Så jag har kollat konstant på blocket i drygt 1 månad efter den "perfekta" bilen.
Men det kommer aldrig, jag vill inte ha en bil som gått över 20k mil, jag har som en gräns max 13k mil, och då ska kamrem va bytt osv. (det är inte hårda krav enligt mig) och helst någon gammal Agda 80+ som kört den uppe i skogarna. Blir väll att byta koppling direkt dock :p

Så vad säger ni? Är diesel jätte mycket billigare än bensin? (L/mil) Känar man på diesel i längden ? osv.
jag tänker mest på
Golf TDI -00+
VS
Golf GTI -00+

För det finns massa GTI att kolla runt på. Jag vet ju att det beror på hur man kör osv, men ge lite tipps!
Skatt ,försäkring när det är GTI osv.

Med vänliga hälsningar

David.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 augusti 2009
Försäkring kollar du enklast själv genom o ta ett regnummer å gå på en prisjämförelsesite compricer.se tex...skatt är väl runt 1500-1800 på gtin.
De e inte så jättemkt bilar ute överhuvudtaget på blocket numera tycker ja tongue
Kolla så TDIerna inte gått som väktarbilar tex, vanliga där och de kör som idioter.

Administratör
11 968 Inlägg
20 augusti 2009
Använd din befintliga tråd istället, som för övrigt hade en fin rubrik. Den här rubriken är intetsägande.

Låser och hänvisar hit: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146302

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök