5073
Sök

Mitsubishi lancern är död!!!!

1 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Hej! Min stackars Lancer har dött! Motorn exploderade igår, stort hål i blocket och det sprutade olja överallt. Nu funderar jag på att sätta in en annan motor i gammla bettan men vet inte vilken motor förutom just den 1,3:an som har suttit som orginal. Jag vill gärna ha en lite starkare motor å det behöver inte vara en Mitsubishi motor men va kan passa!??? Behöver verkligen hjälp av nåt motororakel här på Garage!!!!

mvh Uffe

Med.lem
3 759 Inlägg
20 augusti 2009
hah har du nån bild på raset?
Vad berodde det på?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

DFFL
9 020 Inlägg
20 augusti 2009
Äsch, gör som Flintstones.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Supraman
2 300 Inlägg
20 augusti 2009
hur gammal e den?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 814 Inlägg
20 augusti 2009
Bara att leta efter en frisk motor på skrot? alternativt leta upp en schleten bil på blocket?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 augusti 2009
Enklast borde väl vara att slänga i en 1.3a igen, du kan kanske slänga i något starkare alternativ men det kräver kanske en del jobb. Sedan är det förstås inte godkänt genom bes heller, men med största sannolikhet märker SBP det inte...

Lite att fundera över, hur gammal är bilen och hur mycket är den värd? Kanske bättre att köpa en ny istället? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

3 295 Inlägg
20 augusti 2009
köp en evo motor och drivlina så är saken biff wink

Sök