7998
Sök

Lanzar basar från brl?

6 851 Inlägg
22 augusti 2009
project_black_v70N skrev:
evilaudio skrev:

vaaaa? vem sa att jag bedömde dem på det sättet? men om man kollar på lite videos på de flesta kända märken så nog fan ser man att det dunkar på utav fan när hela framrutan står och sviktar.då har jag kollat på bilar med 4" 15basar märken som hertz gz jbl dd mm sen kollade jag på en massa vidoes med lanzar 15 och inte en ända bil med dessa basar verkar ha något tryck som är jämför bart med de andra, så tror ni på fullaste allvar att det är fel på micken varje gång de har filmat och spelat in bil med lanzar basar

fast bara för att de flexar mycke så e inte de ett bevis på att de spelar mycke.

de kan även bar så att bilen e dåligt dämpad å förstärkt.

sen e de så mycke mer än bara basarna som gör att de spelar bra/dåligt.

vill väl påstå att de flesta db bilar låter skit men det går ju bara ut på en sak att föra så mycket oljud som möjligt.fan blir lite trött på detta svårt att välja basar det finns ju allt från 1000 spänn till kokopriser.man vill ju ha det bästa för pengarna.

Vill du spela högt och ha det bästa för pengarna så skall du titta på de större märkena. Bla. DD, Kicker, Sounstream,Impact, Hertz,RE m.f. så räkna med att du kommer få lägga minst 4000-4500:-för en 12bas om du vill ha en vettig kvalité.

low_and_loud
22 augusti 2009
Trådstartare
TooS skrev:
TooS skrev:

Så om du tittar på min lilla bas video på min bmw så har jag väldigt, väääldigt bra saker?? Har väldigt mycket med o göra hur man spänner och dämpar saker o även förstärker. Men ja tror inte TS är inne på att köpa 400 basar för att bilen ska gå isönder o samtidigt räkna på allt i 300 år för att få ut en video på youtube så du kan sitta o säga att detta här va ju skit bra. O ja skrev precis till ett av dom......
Men fortsätt du titta på dina youtube klipp o va lycklig. ja dömmer inte dig bara sa som det va med ljudet o då ´hänvisning till ditt "hemmabio" system smile

du måste ju ha något allvarligt fel i pannbenet, så som du skriver här

hehe helt frisk e ja nog inte. Men man nog att erkänna det.

det var ju bra att du kunde erkänna det då är vi 2 smile

low_and_loud
22 augusti 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
evilaudio skrev:

fast bara för att de flexar mycke så e inte de ett bevis på att de spelar mycke.

de kan även bar så att bilen e dåligt dämpad å förstärkt.

sen e de så mycke mer än bara basarna som gör att de spelar bra/dåligt.

vill väl påstå att de flesta db bilar låter skit men det går ju bara ut på en sak att föra så mycket oljud som möjligt.fan blir lite trött på detta svårt att välja basar det finns ju allt från 1000 spänn till kokopriser.man vill ju ha det bästa för pengarna.

Vill du spela högt och ha det bästa för pengarna så skall du titta på de större märkena. Bla. DD, Kicker, Sounstream,Impact, Hertz,RE m.f. så räkna med att du kommer få lägga minst 4000-4500:-för en 12bas om du vill ha en vettig kvalité.

jag ska ha 15" basar och ja jag vet det kanske är overkill att trycka in 6st 15" bak i en v70. men det är kul att bygga och göra något helgalet(se bilder under mina projekt) har sneglat lite på jbl gto15 samt kicker comp 15 men de kanske är i billigaste laget.

16 197 Inlägg
22 augusti 2009
TT-Avant skrev:

jag ska ha 15" basar och ja jag vet det kanske är overkill att trycka in 6st 15" bak i en v70. men det är kul att bygga och göra något helgalet(se bilder under mina projekt) har sneglat lite på jbl gto15 samt kicker comp 15 men de kanske är i billigaste laget.

har själv testat jbl Gto 12" å kan säga att dom spelar riktigt najs... va ska du ha för steg å hur många batterier har du?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

jobbar påre
751 Inlägg
22 augusti 2009
TooS skrev:

man är väl för fan något mer på huvudet än bara öron eller hört talas om ögon? du ser väl för fan videon vad basen lyckas göra med bilen dvs sätt den i extrema skakningar vibrationer som uppstår när man flyttar på en massa luft, fan tror du jag är dum i huvudet eller som köper en bas efter att ha tittat på en video, fan vilka stolpskott det finns.

Så om du tittar på min lilla bas video på min bmw så har jag väldigt, väääldigt bra saker?? Har väldigt mycket med o göra hur man spänner och dämpar saker o även förstärker. Men ja tror inte TS är inne på att köpa 400 basar för att bilen ska gå isönder o samtidigt räkna på allt i 300 år för att få ut en video på youtube så du kan sitta o säga att detta här va ju skit bra. O ja skrev precis till ett av dom......
Men fortsätt du titta på dina youtube klipp o va lycklig. ja dömmer inte dig bara sa som det va med ljudet o då ´hänvisning till ditt "hemmabio" system smile

inte för att vara spydig eller så.men enligt mitt tycke så börjar den här tråden spåra ur med en massa div. ord som (FAN.DUM I HUVET osvosv) detta är inte acceptabelt i ett forum.och kan man inte rätta sig efter regler och sånt så tkr ja att man inte ska skriva i ett...

här skriver folk för att hjälpa till inte dumförklara en...

tebax till topic då...
enligt mig spelar GT-5 serien av JBL bra.lr har bara hört mina då...men är grymt nöjd med dessa. spelar så man blir öm i örona om man villl=)..

annars ska DD vara nånting har ja hört=) likaså Kicker...

men som sagt.svårt å säga.. de mesta låter bra i rätt låda.. men andra låter sämre och andra bättre jämtemot priset dem ligger på då..man får oftast vad man betalar för...
sen har lådan MKT med de hela å göra:) byggde en låda åt en polare med 2x15" i.. han har den i en s60..vi har testat flera baslådor i hans bil.men ingen spelar så bra som den jag gjorde... (han köpte dessa basar av mig) och de var ett par relativt billiga basar..kosta 900kr styck när dom var nya.. dem spela bättre i hans bil än MTX trippel 10or...men som sagt.lådan kanske funkade bättre i bilen än MTX lådan...

jobbar påre
751 Inlägg
22 augusti 2009
villl även tillägga varför man bör hålla sig borta med en massa svordomar. de är för att de inte är bara du som ska läsa svaren i denna tråd..de finns folk som kommer in och SÖKER ..och finner just den här tråden..och dom har funderat på Lanzar basar..sen får dom läsa en massa skit..då har forumet tappat de lilla som de är till för..att hjälpa folk...

16 197 Inlägg
22 augusti 2009
Pro_fxr skrev:
TooS skrev:

inte för att vara spydig eller så.men enligt mitt tycke så börjar den här tråden spåra ur med en massa div. ord som (FAN.DUM I HUVET osvosv) detta är inte acceptabelt i ett forum.och kan man inte rätta sig efter regler och sånt så tkr ja att man inte ska skriva i ett...

tebax till topic då...
enligt mig spelar GT-5 serien av JBL bra.lr har bara hört mina då...men är grymt nöjd med dessa. spelar så man blir öm i örona om man villl=)..

men som sagt.svårt å säga.. de mesta låter bra i rätt låda.. men andra låter sämre och andra bättre jämtemot priset dem ligger på då..man får oftast vad man betalar för...
sen har lådan MKT med de hela å göra:) byggde en låda åt en polare med 2x15" i.. han har den i en s60..vi har testat flera baslådor i hans bil.men ingen spelar så bra som den jag gjorde... (han köpte dessa basar av mig) och de var ett par relativt billiga basar..kosta 900kr styck när dom var nya.. dem spela bättre i hans bil än MTX trippel 10or...men som sagt.lådan kanske funkade bättre i bilen än MTX lådan...

å då kan ja tillägga att GT5 e jbls billigaste serie.
Senast redigerat av evilaudio (22 augusti 2009)

low_and_loud
22 augusti 2009
Trådstartare
Pro_fxr skrev:
TooS skrev:

tebax till topic då...

ja det är väl det som är tanken att folk ska hjälpa till här i tråden, menså finns det ju folk som forumlerar sig på så konstigt (arrongant vis) som man inte vet vad man ska tycka om deras inlägg

jobbar påre
751 Inlägg
22 augusti 2009
de förstoss..men då ska du försöka vara lugn och itne börja skriva en massa.för de förstör hela forumet tillslut för de blir en rundgång.tillslut börjar alla skriva så och då äre bara å nolla skiten igen.. så plz.försök hålla er till normalt språk. de uppskattas=)..

jepp evil de är dem och ändå spelar dom så förbannat bra..skulle vilja veta hur GTI basarna lirar=)

low_and_loud
22 augusti 2009
Trådstartare
Pro_fxr skrev:
de förstoss..men då ska du försöka vara lugn och itne börja skriva en massa.för de förstör hela forumet tillslut för de blir en rundgång.tillslut börjar alla skriva så och då äre bara å nolla skiten igen.. så plz.försök hålla er till normalt språk. de uppskattas=)..

jepp evil de är dem och ändå spelar dom så förbannat bra..skulle vilja veta hur GTI basarna lirar=)

har hittat ett restparti på ett gäng 15 jbl gto 5 st till halva priset.man kanske ska slå till på dem

16 197 Inlägg
22 augusti 2009
Pro_fxr skrev:

har inte testat dom men ja har 2 st P1222 å ett litet monoblock i min bruksbil som är en sedan å i den spelar ja nästan 140 me musik.   å då sitter de ca 10cm baksäte ivägen framför basarna..

16 197 Inlägg
22 augusti 2009
Pro_fxr skrev:

har hittat ett restparti på ett gäng 15 jbl gto 5 st till halva priset.man kanske ska slå till på dem

kan säga att lanzar basarna e bättre än GT5 serien.

low_and_loud
22 augusti 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

har själv testat jbl Gto 12" å kan säga att dom spelar riktigt najs... va ska du ha för steg å hur många batterier har du?

det kommer bli en batteri box längst bak i bilen med sex battrier, antagligen får några plats i resevhjulet.
antigen får det ju bli 3 st slutsteg på minst 1500wrms st föör att då driva ev 2 gto15 eller ett steg till varje bas.har inte införskaffat något än det är fiortfarande i konstruktionstadiet, först när jag valt och skaffat basar får jag ju välja lämpliga steg efter vilka basar det blir

low_and_loud
23 augusti 2009
Trådstartare
us-blaster är det något att ha? tänkte på deras spl basar

6 851 Inlägg
23 augusti 2009

En "kompis" till mej har sån, visst spelar dem. Men om du tittar på dem och Mutants gamla basar så kan du se en viss likhet.Det som skiljer/skillde mest va nog spec. Wrms och max watt..Mutant va ganska långt under US Blaster.

PS: va det inte du som ville att det även skulle låta bra OCH högt?
I en annan tråd sa du att anläggningen skulle få kosta upp mot 120 000, men ändå är du inne på att köpa billiga basar?
Hur ska du ha det igentligen?
Senast redigerat av TT-Avant (23 augusti 2009)

2 914 Inlägg
23 augusti 2009
jag har lånat en baslåda (http://www.totalljud.se/default.aspx?ma … prodid=997) och den spelar med "bra" tryck men inget alls när det gäller ljudkvalité. låter inte alls bra.

4 074 Inlägg
23 augusti 2009
en kompis köpte sig två obetydligt beggade GT5 15" idag http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U3100 och dom spelar på rätt bra 141.7 enligt min skit db mätare.. han har dom i en golf 3a och driver dom med ett DLS A6
Funderar på att köpa två såna och bygga hemma sub...
Senast redigerat av BJonsson (23 augusti 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

low_and_loud
24 augusti 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:

En "kompis" till mej har sån, visst spelar dem. Men om du tittar på dem och Mutants gamla basar så kan du se en viss likhet.Det som skiljer/skillde mest va nog spec. Wrms och max watt..Mutant va ganska långt under US Blaster.

PS: va det inte du som ville att det även skulle låta bra OCH högt?
I en annan tråd sa du att anläggningen skulle få kosta upp mot 120 000, men ändå är du inne på att köpa billiga basar?
Hur ska du ha det igentligen?

vem sagt att jag ska köpa us blaster? jag har väl vänner o bekanta som inte vill lägga riktigt så mycket som jag själv.sen tror jag det är mycket lurendrejeri i vad det gäller bilstereogrejor, det finns billiga saker
med fantasispecar och sen finns det grejor med ärliga specar men med fantasipriser, även om min kommande anläggning kostar bortåt 120 så tänker jag inte betala något överpris bara för något visst märke, så nu lite längre fram ska jag åka runt o kolla på varenda märke och kolla vad man egentligen får för pengarna.

2 656 Inlägg
24 augusti 2009
Brains skrev:

det verkar ju som det är ankskit kollade på nå videosnuttar på youtube och det verkar ju vara riktigt uselt
om man jämför med alla andra fabrikat som man har kollat på. vet du nåt om jbl gto-15 är det något bra tryck i dom, har hittat ett restparti av dessa för halva priset,

Inte för att vara elak och så, men att bedömma en bas genom att titta på den på youtube är väl inte riktigt rätt väg att gå.

vaaaa? vem sa att jag bedömde dem på det sättet? men om man kollar på lite videos på de flesta kända märken så nog fan ser man att det dunkar på utav fan när hela framrutan står och sviktar.då har jag kollat på bilar med 4" 15basar märken som hertz gz jbl dd mm sen kollade jag på en massa vidoes med lanzar 15 och inte en ända bil med dessa basar verkar ha något tryck som är jämför bart med de andra, så tror ni på fullaste allvar att det är fel på micken varje gång de har filmat och spelat in bil med lanzar basar

min 745a flexade taket på dukitgt med min pioneer 12a och eftersom du e ute efter flex och säkert betaltr för de ska du få den för bara 8000 kr bra va?

219 Inlägg
24 augusti 2009
ärligt om din anläggning kommer kosta i runda slängar 120brak. va fan sitter du o kolla efter dom billigaste budget basarna som finns? o så skriver du ju att du ska spela högt o snyggt. de rimmar ju inge vidare med o bygga med budget grejer i så fall. men om du är nyfiken på hur olika märken låter så är de väl lättast o åka ner till olika försäljare o lyssna på olika märken. då får du en egen uppfattning om hur varje märke låter. för ja kan ju lova dig att de finns dom som tycker att lanzar basarna spelar jättebra medans andra tycker att de låter rent ut sagt skit.

Sök