7500
Sök

Att turbo konvertera, hur göra å vad behöver jag???

2 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
En fråga som antagligen är uttjatad på forumet, Men jag frågar ändå för att slippa leta ihjäl mej + att ngn kanske kan hjälpa mej lite mer specifikt va gäller motorn i fråga...

så till frågan, jag har aldrig skruvat nått me turbo under hela mitt "långa" liv, pga hus å unge, men nu börjar ja lessna på att jobba, jobba, jobba, å hålla på hemma, så ja behöver nått nytt att pyssla med... jag har ett antal år haft en starlet -86a stående, men som är fin för sin ålder, å nu tänkte jag "lära" mej hur det här med turbo funkar på den bilen = gratis bil att börja med...

Så nu undrar jag, vad behöver jag? kan jag använda en turbo från en dieselbil? Jag har en från en Merca vito kan det vara nått till att börja med?
Sen har ja en intercooler från en chrysler voyager diesel som passar bra i fronten på starleten...
vad behövs för att bygga om en förgasare så man kan trycka genom en? å i övrigt utöver dom här sakerna, vad bhövs för att kunna bygga sej en första motor för att "lära" sej grunderna?
Ska tilllägga att det är frågan om ett riktigt budgetbygge som det i första hand ska "lekas" med å därför kommer inte allt för mkt slantar att läggas åt bilen, men att lyckas få ut nån extra "häst" skulle va kul trots minimala kostnader?!?!

Så ge mej tips så blir åtminstonde jag glad, men kanske inte kärringen här hemma:P

164 Inlägg
22 augusti 2009
byt tankar, stoppa i en annan motor lr nåt istället...

2 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
wange_82 skrev:
byt tankar, stoppa i en annan motor lr nåt istället...

jo det har ja gjort på MÅNGA bilar, tanken är att LÄRA sej hur TURBO fungerar...

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
22 augusti 2009
Mycket som står i denna tråd (FAQ) går att använda på nästan alla motorer.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=147446

Sök