Kungen 60 År!

Gislekillen RushRacing.tk
30 april 2006 · 278 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Hm men man undrar viss gånger varför inte kungen ska bli straffad...han är en vanlig person som oss. Har han kört för fort så ska han får samma straff som om vi skulle göra de....böter eller kortet.

Han har ju åtalsimmunitet (vet ej hur det stavas) kan ej åtalas för något brott han gör t.ex fortkörning. Däremot e han den enda som har de i kungafamiljen.

Founder
30 april 2006 · 1 414 Inlägg

Gislekillen skrev:
Vad har vi kungen till igentligen?? Han gör enligt mig inte ett skit för sverige.. "Han repesenterar sverige heter det" De enda han gör e ju å köra för fort på våra svenska vägar utan att bry sig å krockar med andra utan att nånsin bli straffad.. tror att de räcker att skicka lite presenter till personen som han krockade med.. Han vågar inte ens erkänna att det var han som körde för fort i sin gula carrera... Ett j*vla skämt e han.. Avskaffa hela kungafamiljen: ta dom pengarna som dom kostar å lägg det på något viktigt: skola m.m t.ex. Han vill ju bara ha mera pengar hela tiden.. Vad gör resten av kungafamiljen?? inte ett skit. Bara ute å roar sig på våran bekostnad å tror att dom e så j*vla viktiga å krockar även dom (madde) utan några påföljder. Nää lägg ner alltihop. Finns viktigare saker än dom här i sverige.. Enligt mig. Alla får tycka vad dom vill. Detta e min åsikt.

Jag tycker att det är nog med straff att bli omtalad i media i hela sverige inom några minuter så fort man gjort bort sig... nästan hela europas skvaller press som pratar som  svenska kungahuset när dom gör något dumt...

Jag betalar gärna några tusen i böter än det där...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
30 april 2006 · 1 414 Inlägg

Gislekillen skrev:

THEBADGUY skrev:
Hm men man undrar viss gånger varför inte kungen ska bli straffad...han är en vanlig person som oss. Har han kört för fort så ska han får samma straff som om vi skulle göra de....böter eller kortet.

Han har ju åtalsimmunitet (vet ej hur det stavas) kan ej åtalas för något brott han gör t.ex fortkörning. Däremot e han den enda som har de i kungafamiljen.

Samtliga diplomater i Sverige (några hundra st) har precis samma förmån... dom kan till och med mörda någon utan att straffas... det enda man kan göra är utvisa dom och om vi har tur så straffas dom i sitt hemland men det händer väldigt sällan...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Rohdin
30 april 2006 ·

klart kungen ska vara kvar,man vill ju se mera skandaler menar jag! typ att han har varit på strippklubb å sånt,fan va kul det va när man läste det....

Edit:inte många kungar som gör så!

Senast redigerat av Rohdin (30 april 2006)

Optimus_prime
30 april 2006 · 216 Inlägg

vARFÖR Gratta knugen, han grattar inte mig när ja fyller år :S han e väll lika mycket värd som alla andra :S e det inte så folk brukar säga.

Rally_ Goa Gubbar från Göteborg!
30 april 2006 · 161 Inlägg

Grattis Kungen

han e ju hur ball som helst! hur många kungar gillar bilar lika mkt som våran Gutav sen att han kör över gränsen med dom och åker  för fortkörning det gör bara saken bättre!

Go Gustav GO!

Volvo 240 "VOC" (1983)
Volvo 240 "VOC" (1990)
Rohdin
30 april 2006 ·

Rally_ skrev:
Grattis Kungen

han e ju hur ball som helst! hur många kungar gillar bilar lika mkt som våran Gutav sen att han kör över gränsen med dom och åker  för fortkörning det gör bara saken bättre!

Go Gustav GO!

precis! å gå på strippklubb... smile

Niss200an
30 april 2006 · 29 Inlägg

Kungen har iallafall en fin dotter!! Madde.. smile

baca Os Difuntos
30 april 2006 · 1 822 Inlägg

Niss200an skrev:
Kungen har iallafall en fin dotter!! Madde.. smile

Hehe helt rätt hon e ju riktigt fin,,,

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
__PogoStick__
30 april 2006 · 38 Inlägg

Kungafamiljen är en saga i verkligheten.

horsekiller
30 april 2006 · 747 Inlägg

Gislekillen skrev:
Kungen?? vem e han?? någon som bryr sig?? inte jag iaf...

Lille kusin... Klart att du bry dej om kungen.. du har ju kort på han i plånboken.. hehe

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Gislekillen RushRacing.tk
30 april 2006 · 278 Inlägg

360_sleeper skrev:

Gislekillen skrev:
Kungen?? vem e han?? någon som bryr sig?? inte jag iaf...

Lille kusin... Klart att du bry dej om kungen.. du har ju kort på han i plånboken.. hehe

Jojo visst visst.... nää så dum i huvudet har jag inte blivit ännu... smile

Tengu1969
30 april 2006 · 1 396 Inlägg

Han är la bra Kungen?

Han har ju en Ford Mustang Shelby, en Ac Cobra m fl i garaget, tycker bara att han borde engagera sig mer i motor-sverige !

Senast redigerat av NiclasT (30 april 2006)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Gislekillen RushRacing.tk
30 april 2006 · 278 Inlägg

NiclasT skrev:
Han är la bra Kungen?

Han har ju en Ford Mustang Shelby, en Ac Cobra m fl i garaget, tycker bara att han borde engagera sig mer i motor-sverige !

De kanske han har.. men vad gör han för sverige?? varför ska vi betala underhåll till honom?? vad gör han i gengäld?? sen vad han har i garaget skiter väl folk i??

VW_Jens
30 april 2006 · 608 Inlägg

Rally_ skrev:
Grattis Kungen

han e ju hur ball som helst! hur många kungar gillar bilar lika mkt som våran Gutav sen att han kör över gränsen med dom och åker  för fortkörning det gör bara saken bättre!

Go Gustav GO!

håller med fast jag är från finland! ni har nog häftig kung i sverige! gillar bilar och gillar att köra fort me bilar!

grattis!grattis! kungen av Sverige! smile




Niss200an skrev:
Kungen har iallafall en fin dotter!! Madde..

jepp! hon e fin! wink

Senast redigerat av jens volvo in sports (30 april 2006)

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Saabare Avstängd
30 april 2006 · 1 106 Inlägg

Founder skrev:

THEBADGUY skrev:

Founder skrev:
En sak bör man komma ihåg, kungen har fortfarande en makt. Om politikerna i sverige tex bestämmer sig för att använda svenska försvarsmakten till att starta ett krig eller nyttja det till något som kungen finner olämpligt så följer militären kungens ord. Han är fortfarande den högst rankade inom militären.

Är du säker på de? Kungen har, om jag inte minns fel, ingen makt längre. Han finns för att  "vara" sverige i ett annat land. Att prata för oss i andra länder...men du kanske har rätt. Jag vet inte...men jag tor inte han har makt längre

Är helt säker... han är vad dom kallade honom på CNN: supreme commander of the Swedish armed forces. Dom hade nyligen ett program om det...

Trodde så. En person sa att det bara var de tre länderna som har en kung. Så han ljuger?

Livet startar vid 220 km/h
Volvo_racing_no1 streetracer
30 april 2006 · 398 Inlägg

dekoj skrev:
satt och tänkte på det igår. fan vad tråkigt han måste ha på sina kalas. massa "fina" människor och kungligheter. måste sitta och prata om massa viktiga saker och inte säga ett ord fel. och en middag som följer alla bokens regler om vätt och etikett. och alla jävla fotografer som är där och tar kort och sedan ljuger lite om bilderna. stackars kungabarnen som måste leva i en sådan sur värld utan att få minsta tillstymelse till val av framtid eller yrke eller något över huvud taget.
jag bryr mig mer om dom sänker räkpriserena med 4 kr kilot än om kungen fyller år.

håller me dig... tycker att om hans födelse dag nu e så jevla speciell.. då borde han fan bjuda mig... men bara om han har ngn mesk.. annars får det vara..

Lone Star
30 april 2006 · 1 231 Inlägg

Gislekillen skrev:

NiclasT skrev:
Han är la bra Kungen?

Han har ju en Ford Mustang Shelby, en Ac Cobra m fl i garaget, tycker bara att han borde engagera sig mer i motor-sverige !

De kanske han har.. men vad gör han för sverige?? varför ska vi betala underhåll till honom?? vad gör han i gengäld?? sen vad han har i garaget skiter väl folk i??

Ja han gör en massa bra reklam för Sverige? Finns massor av turister och andra människor som kommer till sverige för att titta på vårat kungahus t.ex. Varumärket "kungen" ger betydligt mer än vad vi betalar.

Founder skrev ju dessutom att det kostar varje enskild individ 5kr/år. Är väl inget att bråka om? Dessutom skulle det väl knappast bli billigare med en president. Kanske går ner till 4 kr/år då tongue

Mitt projekt: Evo III
SLIMPA
30 april 2006 · 215 Inlägg

Gislekillen skrev:
Vad har vi kungen till igentligen?? Han gör enligt mig inte ett skit för sverige.. "Han repesenterar sverige heter det" De enda han gör e ju å köra för fort på våra svenska vägar utan att bry sig å krockar med andra utan att nånsin bli straffad.. tror att de räcker att skicka lite presenter till personen som han krockade med.. Han vågar inte ens erkänna att det var han som körde för fort i sin gula carrera... Ett j*vla skämt e han.. Avskaffa hela kungafamiljen: ta dom pengarna som dom kostar å lägg det på något viktigt: skola m.m t.ex. Han vill ju bara ha mera pengar hela tiden.. Vad gör resten av kungafamiljen?? inte ett skit. Bara ute å roar sig på våran bekostnad å tror att dom e så j*vla viktiga å krockar även dom (madde) utan några påföljder. Nää lägg ner alltihop. Finns viktigare saker än dom här i sverige.. Enligt mig. Alla får tycka vad dom vill. Detta e min åsikt.

Ålder?

Fredrik.Gustavsson
30 april 2006 · 2 123 Inlägg

Herregud vad folk vet lite om kungafamiljen.
För mig är det en ära att vi fortfarande har kung i sverige.
Gislekillen, varför skulle inte kungen få krocka ? Han är ju 60 och har kört bil i hela sitt liv, det är för fan klart man för eller senare krockar ! Köra för fort har ju alla gjort dessutom.
Har du ens läst vad kunga familjen kostar varje svensk per år ?
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i arslet utan att ha skitit.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang