2653
Sök

Frontmontera intercooler på passat 98

16 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
tjenare jag e grymmt sugen på att front montera en alu intercooler på min passat..   e det någon som har gjort det å har några rekomendationer.... på mått osv

sen har jag en fundering till vad händer om man kopplar en slag från insuget å direkt till wastegaten... altså kopplar förbi sensoren osv...
Senast redigerat av sven_liden (24 augusti 2009)

16 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
ingen som vet???

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
25 augusti 2009
sven_liden skrev:
sen har jag en fundering till vad händer om man kopplar en slag från insuget å direkt till wastegaten... altså kopplar förbi sensoren osv...

Kopplar du förbi magnetventilen går den på grundladd, dvs 0.3bar eller nåt liknande.

16 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
insane_1 skrev:
sven_liden skrev:

Kopplar du förbi magnetventilen går den på grundladd, dvs 0.3bar eller nåt liknande.

hur kan det bli så om det bara en slang som e direkt från insuget till wg då e det väl den slangen som bestämmer då borde man få högre ladd...

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
25 augusti 2009
sven_liden skrev:
hur kan det bli så om det bara en slang som e direkt från insuget till wg då e det väl den slangen som bestämmer då borde man få högre ladd...

Original tryckklocka öppnar vid ca 0.3bar, magnetventilen "lurar" tryckklockan att öppna senare - enkelt förklarat. smile

16 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
prövade idag att ta bort magnet venilen helt å låta wg slangen hänga ÅÅÅÅÅ gissa om jag fick ladd.... heheheh det va ganska skoj

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
25 augusti 2009
sven_liden skrev:
prövade idag att ta bort magnet venilen helt å låta wg slangen hänga ÅÅÅÅÅ gissa om jag fick ladd.... heheheh det va ganska skoj

Inte lika roligt när du spikar hål i en kolv eller två wink
Köp ett chip istället om du vill ha lite mer effekt, ganska riskabelt att sätta laddtrycksregleringen ur spel genom att rycka wg-slangen.
Senast redigerat av insane_1 (25 augusti 2009)

Supraman
2 300 Inlägg
25 augusti 2009
sven_liden skrev:

Inte lika skoj när man vet vad som händer i cylindrarna när man gör så.

Det spikar kopiöst och systemet gör att för att minska det, backa tändning mm.
Man hör då inte spikningarna men dom är där.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök