Det är en tung bil och med automatlådan blir de ingen rondellsladdare direkt

Men de är bra tryck i motorn och en fantastiskt skön känsla att köra en fräsh!
Ett större avgassystem utan kattar gör underverk på bilen!
Automatlådan är en riktig struljöns. Först o främst är de plastkulorna, Är de inte bytta efter 20000 mil kommer det snart. Jag har bytt på båda mina och de är egentligen ingen pina om man kan meka lite.
4000kr och 4h arbete ca. Ett annat mindre förekommande problem är spräckt backväxel. Konstruktionsfel gör så den tryckpeakar vid växling och gör att man spränger lamellhuset till backen.
När den funkar växlar den finfint och klarar effekten galant!
Dom drar förhållandevis lite landsvägskörning. Har du inte jättehjul klarar du 140-150km/h på litern.
Ca 0.9 i 100. I stan är den en plåga, aldrig i livet att du kommer under 1.6 i stan hur du än kör.
Jag kör 80% stadskörning och jag snittar 1.7. Alla siffror är mina siffror.
540 är förhållandevis billiga och du kan hitta en trevlig för 25-30k om du har tur. Finns billigare oxå, men du får vad du betalar för, det är en sak som är säker. Köp en 94a lr nyare och snåla inte, köp dig en med lite lull lull. Skinstolar och CC är ett måste! Stora kliman och sportstolar är fina +. Sportratt och M-chassie är ännu bättre.
Skatten ligger på 2550kr (sedan, touring kan va dyrare) Försäkring skiljer ju så mkt mellan person, men jag betalar 4000kr för halvförsäkring på min 94a.
Lycka till med ev köp!