jag funderar på att köpa eftermarknas sprut. villket ska jag har.. ms2 eller vems?
jag vill veta fördelar och nacktdelar om dom. tex mappning och efekt.
tack sam för snabba svar.
MVH 764turbo
tror nästan att oavsett vad vi säger till dig så är de bäst att du skaffar egen uppfattning.
personligen tycker jag att ms1 (har inte provat 2an än) är lätt att koppla in å de finns inte "för mycke inställningar", dock kan de vara lite svårt ibland i alla falll...
vems = inte så svårt å koppla men de finns mycke inställningar man kan gnugga geniknölarna åt...
själv tyckte jag ms var de självklara valet, blir inte så dyrt om man kopplar fel å nått brinner.... å får man detta å funkar bra kan man alltid sälja de å köpa bättre grejer för ms står bra i pris...
vettifan om jag hade rätt ut å mappa/ställa in vems första gången jag håller på med eftermarknadsprut...
Vems, då det är så mycket mer mångsidigt med tanke på kompatibilitet med olika sensorer osv, fler ingångar, utgångar, inbyggd bredbandslambdakontroller osv osv.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Vems, då det är så mycket mer mångsidigt med tanke på kompatibilitet med olika sensorer osv, fler ingångar, utgångar, inbyggd bredbandslambdakontroller osv osv.
de är båda fördel å nackdel med inbyggd lambda...dels så behöver du display för att kuna se lambdan om du är ute å kör utan dator, att köpa bara en bredbandssond är ju billigare men man märker inte så mycke om nått blir fel under körning. jag vill ha både också
kör med vems round egt å bb mätaren dels för man kan koppla vidare den till både vems å ms men att man alltid har mätvärdet på en display
Till trådskaparen, läs runt lite på olika ms/vems forum å testa mjukvarorna så får du själv se hur svårt/lätt de är att förstå dom olika inställningarna å namnen på dom
Ja det e billigt, men vad menar du med allt?? Kabelhärva, box ,avgastemp alla sensorerna osv?? Jag kör själv med vems å det funkar kanon nu! Jag hade lite otur när jag kopplade i det (sprängde en spole) men jörgen på vems fixade det. Kanon support måste jag säga!! Bra hemsida med kunnigt folk!
Vems har fördelen att boxen har många tänd och spridar utgångar bla.
Kör du på vems det kändes stabilare när jag gick i köpe tankar!