4968
Sök

Körkorts utredning pga fyllecell

10 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
Tjenare, fick ett brev idag om att mitt körkort ska utredas pga att jag har hamnat i fyllecell. ska på ett möte på fredag nästa vecka och undrar hur allvarligt jag ska ta detta?

Kommer jag att få ta prover?
någon som har varit med om samma sak eller är insatt i ämnet?

jag kommer självklart gå på mötet, men eftersom att det är bartömmning ikväll så känns det inte jätte kul om dom tog prover på fredag?

Svetsare
3 150 Inlägg
28 augusti 2009
Berra_Bula skrev:
Tjenare, fick ett brev idag om att mitt körkort ska utredas pga att jag har hamnat i fyllecell. ska på ett möte på fredag nästa vecka och undrar hur allvarligt jag ska ta detta?

Kommer jag att få ta prover?
någon som har varit med om samma sak eller är insatt i ämnet?

jag kommer självklart gå på mötet, men eftersom att det är bartömmning ikväll så känns det inte jätte kul om dom tog prover på fredag?

Du tror inte du borde ta det lite lugnt en stund?   Känns ju lite som att du gräver din grav djupare än nödvändigt.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

687 Inlägg
28 augusti 2009
Så länge du kan ta ansvar för dig själv när du dricker så är det ingen fara. Jag brukar alltid säga att fyllecell 1 gång är ingen gång... (Det kan hända även den bästa).

Men om du nu har hamnat där fler gånger så bör du tänka över dina alkoholvanor och kanske se till att ha några vita månader eller gå och få hjälp.
Senast redigerat av Nehe (28 augusti 2009)

Fri fart för ett fritt folk!
14 686 Inlägg
28 augusti 2009
Nehe skrev:
Så länge du kan ta ansvar för dig själv när du dricker så är det ingen fara. Jag brukar alltid säga att fyllecell 1 gång är ingen gång...

jag personligen tycker att 1gång är 2gånger för mycket

hamnar man där klarar man inte av att dricka
förutsatt att du inte förstår när du ska lära dig hålla käften när man pratar med polisen

jag tycker det är jäkligt bra att dom utreder lämpligheten

dom tar inte körkortet rakt av
men är man i farozonen för att riskera att bli en sån person som dricker utom kontroll över sina handligar oftast är den samma som sätter sig full och kör bil

värsta är att jag faktist fått det bekräftat några gånger dessvärre

känner några styckna som inte kan dricka och samtidigt ha koll på vad dom syslar med
dessa vet jag oxå att dom kört fulla
synd bara att man aldrig fått reda på detta när dom sitter i bilen

om det så vorre min bästa kompis så skulle jag ringa polisen

Kör fort så hinner inget hända...

Skaune
28 augusti 2009
Bartömmningen borde du ju kanske hoppa över va?

687 Inlägg
28 augusti 2009
Growe skrev:
jag personligen tycker att 1gång är 2gånger för mycket

hamnar man där klarar man inte av att dricka
förutsatt att du inte förstår när du ska lära dig hålla käften när man pratar med polisen

jag tycker det är jäkligt bra att dom utreder lämpligheten

dom tar inte körkortet rakt av
men är man i farozonen för att riskera att bli en sån person som dricker utom kontroll över sina handligar oftast är den samma som sätter sig full och kör bil

värsta är att jag faktist fått det bekräftat några gånger dessvärre

känner några styckna som inte kan dricka och samtidigt ha koll på vad dom syslar med
dessa vet jag oxå att dom kört fulla
synd bara att man aldrig fått reda på detta när dom sitter i bilen

om det så vorre min bästa kompis så skulle jag ringa polisen

Jojo men nu är det ju så att LOB är en vårdlag.. Man behöver inte vara full och dum för att hamna i fyllecell det räcker med att man är för full. En bedömning som polisman gör rättare sagt..

Att man åker in i fyllecell 1gång är inget jag förknippar med att personen kommer gå och köra full varje gång denna dricker.. (Däremot är det fler än 1 gång så är det ju lite annorlundare)..

8 156 Inlägg
28 augusti 2009
Ska jag vara ärlig så trodde jag bara att fjortisar hamnade i fyllecell. För har man rätt kompisar och inte är helt ensam så ser jag inte någon anledning för polisen att sätta någon myndig person i fyllecell, självklart bortsett från alkisar och folk som fullständigt supit skallen av sig och är stökiga, men där kommer ju kompisarna in.
Så jag tycker att det är helt rätt att man inleder en körkortsutredning vid fyllecellsbesök. Dom kanske tror att du är alkis? Vad du än gör, ta det lugnt hela nästa vecka.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Diktator
968 Inlägg
29 augusti 2009
Phaetoon skrev:
Ska jag vara ärlig så trodde jag bara att fjortisar hamnade i fyllecell. För har man rätt kompisar och inte är helt ensam så ser jag inte någon anledning för polisen att sätta någon myndig person i fyllecell, självklart bortsett från alkisar och folk som fullständigt supit skallen av sig och är stökiga, men där kommer ju kompisarna in.
Så jag tycker att det är helt rätt att man inleder en körkortsutredning vid fyllecellsbesök. Dom kanske tror att du är alkis? Vad du än gör, ta det lugnt hela nästa vecka.

har du varit i sthlm så kanske du inte skulle tro det, där har jag suttit fyllecell 2-3 gånger för minsta sakerna, ena gången va "dagen efter" och jag va trött i skallen, men tydligen tillräckligt för att sitta 6 timma mitt på dagen i en fyllecell...

tror inte det händer ett skit om ditt kort, det är samma skit som dom kör med när ungdommar hamnar i fyllecell och socialen kopplas in, inget händer...

8 156 Inlägg
29 augusti 2009
Brandis skrev:
har du varit i sthlm så kanske du inte skulle tro det, där har jag suttit fyllecell 2-3 gånger för minsta sakerna, ena gången va "dagen efter" och jag va trött i skallen, men tydligen tillräckligt för att sitta 6 timma mitt på dagen i en fyllecell...

tror inte det händer ett skit om ditt kort, det är samma skit som dom kör med när ungdommar hamnar i fyllecell och socialen kopplas in, inget händer...

Låter lite som om polisen har konstiga prioriteringar. Men samtidigt så har man ju hört om en del som inte ens varit onyktra, men ändå hamnat där, för att häktet varit fullt (eller för att de inblandade poliserna vill visa auktoriet?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

www.klockren.nu
476 Inlägg
29 augusti 2009
Har du blivit LOB:ad 1 gång behöver du inte vara de minsta orolig! Själv har jag 2 gånger på mitt samvete tyvärr, men jag har kortet kvar...

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Fri fart för ett fritt folk!
14 686 Inlägg
29 augusti 2009
Phaetoon skrev:
Brandis skrev:

Låter lite som om polisen har konstiga prioriteringar. Men samtidigt så har man ju hört om en del som inte ens varit onyktra, men ändå hamnat där, för att häktet varit fullt (eller för att de inblandade poliserna vill visa auktoriet?)

bevisligen har man uppträtt på ett sätt som gör att polisen ens tar en närmare titt
börjar man då käfta i mot för mycket då kan man jhu hamna där

har själv blivit hotad att bli körd till fyllecell när jag var spik nykter och började tjafsa med polisen smile
men det gäller bara att sluta innan man går över gränsen

skulle tro att det är väldigt sällan dom tar med någon som inte är för full

finns andra medel att ta till när dom hittar någon dryg person
tex kan dom välja att köra iväg personen från platsen till lämpligt ställe

lämpligt ställe för polisen kan vara 2mil från stan smile
detta bara genom att man beter sig lite grisit eller står och skriker och har sig

det är detta polisen använder mot hulliganer för att jävlas

Kör fort så hinner inget hända...

Diktator
968 Inlägg
29 augusti 2009
polisen använder fyllecellen för mobba vissa delar av folket och för att "skydda" andra delar från sig själva.

jag är inte hulligan men fått suttit i fyllecell jävligt ofta i större städer, eftersom jag kommer från mindre stad kan man diskutera sig ur såna grejer, men då är man bara käftig och ska ha stryck! men ingen av dom gångerna finns på något av dom register dom för över folk, bara den gång i hemstaden finns med

www.klockren.nu
476 Inlägg
29 augusti 2009
Growe skrev:
skulle tro att det är väldigt sällan dom tar med någon som inte är för full

Har själv fått sitt i fyllecell 2 ggr, visst va jag full men absolut inte så full att jag inte kunde ta hand om mig själv vilket lagens funktion är, att skydda en person som inte kan ta hand om sig själv.

Sen har jag vid ett antal tillfällen jobbat som arrestvakt och VET att de kommer in folk som både är spiknyktra och folk som knappt druckit någonting, ofta.

Vet även att de förekommit att polisen använt LOB istället för PL13 då denna lag innebär mera pappersarbete för dom.. 

Så funkar de iaf i min del av landet smile
Senast redigerat av FordeveR (29 augusti 2009)

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
29 augusti 2009
Jag tyckte du var häftig iaf, min polare försöker dock slå rekordet fyllecell 6 eller 7 gånger o han fick något liknande vid femte gången tror jag men ja, orka bry sig hade fan kört ändå om kortet hade blivit dragit på något sånt piss...
Shades of death are all I see
Skeletons of Society!

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

1 339 Inlägg
29 augusti 2009
SatansWrath skrev:
Jag tyckte du var häftig iaf, min polare försöker dock slå rekordet fyllecell 6 eller 7 gånger o han fick något liknande vid femte gången tror jag men ja, orka bry sig hade fan kört ändå om kortet hade blivit dragit på något sånt piss...
Skeletons of Society!

Så kan man också leka med skattepengar & polisens resurser..

Diktator
968 Inlägg
29 augusti 2009
Volvo740an skrev:
SatansWrath skrev:
Skeletons of Society!

är det inte polisen som missbrukar sin makt? behöver dom verkligen sätta alla som ser fula/suspekta ut i finkan för man råkar frågesätta deras beteende? inte fan slår jag på alla som säger imot mig och låser in dom i ett rum med avspolade gummimadrasser

www.klockren.nu
476 Inlägg
30 augusti 2009
Brandis skrev:
Volvo740an skrev:
SatansWrath skrev:
Skeletons of Society!

är det inte polisen som missbrukar sin makt? behöver dom verkligen sätta alla som ser fula/suspekta ut i finkan för man råkar frågesätta deras beteende? inte fan slår jag på alla som säger imot mig och låser in dom i ett rum med avspolade gummimadrasser

Har du blivit slagen av en polis för att du sagt emot denne tycker jag du ska göra en anmälan wink, tur är väl de att madrasserna är avspolningsbara..slutar aldrig förvånas över va folk gör när dom sitter där inne tongue

Diktator
968 Inlägg
30 augusti 2009
FordeveR skrev:
Brandis skrev:
Volvo740an skrev:

Har du blivit slagen av en polis för att du sagt emot denne tycker jag du ska göra en anmälan wink, tur är väl de att madrasserna är avspolningsbara..slutar aldrig förvånas över va folk gör när dom sitter där inne tongue

du värkar ju vara insatt i systemet, då vet du säkert om kårandan. att göra en anmälan har i 80% fall slutat som nerlagt då dom backat varandra, och även om det finns på film så har det varit för lite bevis. och ögonvittnen är ju bara glömma, dom va ju berusade hela bunten även om piss kontroll eller utandnings prov inte tagits kan dom bedöma det på 20 pers...så lät det på min första anmälan jag gjorde.

kan vara säker på att bb inte kommer hända något om hans driverlincens, det är nog bara en kallelse till ett prat om hur alkohol skadar dig och dom runt omkring dig...

Avstängd
424 Inlägg
30 augusti 2009
Dags att lägga ner spriten ett tag anser jag.

team Svineri. Volvos under construction.

www.klockren.nu
476 Inlägg
30 augusti 2009
Brandis skrev:
FordeveR skrev:
Brandis skrev:

du värkar ju vara insatt i systemet, då vet du säkert om kårandan. att göra en anmälan har i 80% fall slutat som nerlagt då dom backat varandra, och även om det finns på film så har det varit för lite bevis. och ögonvittnen är ju bara glömma, dom va ju berusade hela bunten även om piss kontroll eller utandnings prov inte tagits kan dom bedöma det på 20 pers...så lät det på min första anmälan jag gjorde.

kan vara säker på att bb inte kommer hända något om hans driverlincens, det är nog bara en kallelse till ett prat om hur alkohol skadar dig och dom runt omkring dig...

Insatt å insatt, vet väl hyfsat väl hur de fungerar. Men gör man ingen anmälan kan ju enskilda polismän hålla på hur som helst och ändå vara fläckfria, för de är långt ifrån alla som är så lätt retade som du beskriver, men visst de finns.
Även om man inte får polismannen fälld (vilket inte är de lättaste) finns de dokumentation på att han/hon har vart anmälda för våld tidigare.."många bäckar små"..
Sen ska man inte glömma att polisen får använda våld, och med tanke på hur gappiga, klängiga folk är när dom är påverkade är de inte alltid lätt att veta deras avsikter, tror inte folk förstår hur utsatta poliser, ordningsvakter, väktare kan vara..då skulle de va lite lättare att förstå varför de blir som de blir ibland.

Tillbaka till topic så kan TS va helt lugn, kommer inte hända något, du behöver inte ens gå på "samtalet" som erbjuds...

Sök