FordeveR skrev:
Brandis skrev:
jag brukar bemöta polisen vänligt när jag möter dom, det är ett faktum, eftersom jag vet att dom har övertaget redan från början, och jag finner inget nöjje what so ever att bråka, pratar gärna med dom, men man "känner" ju direkt om det är bra virke att prata med eller om dom är bara där för att provocera.. tyvärr är det ju bara provocerar poliser som kommer "fram" för att "mucka", klart som fan jag får sne bild då på polisen, en normal och åsikts fri polis gör ju inte sånt om jag inte begår ett lagbrott, vilket jag inte gjort någonsin om man tittar på mitt förflutna... så är det mitt fel? eller är det ett problem hos polisen då? kanske behöver en mindre lobotomering av vissa tjänstemän...
du får gärna inte tro på det som hänt mig, för det är så jävla bissart, men vi är ett gäng på 10-20 pers som vi nästan alla varit med om liknande händelser, och det är ju inte direkt diskret alltid...
och det finns ju överhängande bevis att vissa poliser är snälla, men i grupp med andra så blir dom lite "kaxigare". det är ju inbränt i hjärnan på istortsätt alla män... baseboll ligan är väl klassiker?
Tycker snarare polisen borde kaxa till sig lite mer, bli som i USA. Då jävlar hade du fått veta att du lever om du inte håller käft och lägger dig i ett grip..Baseball ligan, visst är de en klassiker..mer sånt!
Spola ligistlooken och umgås med folk i "normala" kretsar så ska du se att dom låter dig vara ifred..ser du ut som en jävla gangster får du nog räkna med att bli kontrollerad.
Får man inte se ut som man vill längre?
Har en kompis som frågade varför han blev stannad.
"Magkänsla, du är en man i 25-årsåldern med tatueringar över hela armarna körandes en gammal tants bil".
Men ibland så stämmer deras magkänsla rätt bra, han åkte fast för olovlig körning, drograttfylla och nånting till.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.