9469
Sök

Är biltemas bitumen (Noice killer) ark nått att ha?

298 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Tjabbah,

testade forden "på riktigt idag" och satan vad det rasslade om nummerplåts ensemblet bak, men det är nu åtgärdat med skruv och mutter:D nu är det bara baklucke plåten som låter och hade tänkt dämpa den med bitumen...
Senast redigerat av FiBTL (29 augusti 2009)

219 Inlägg
29 augusti 2009
ja har biltemas 3mm bitumen o den är kalas bra tycker ja i alla fall. är värt dom pengarna kan ja lova. har dämpat dörr tak o skuff i min. o de blev sjukt tyst på utsidan med dom. o då har ja ju ganska mycke bas i min bil. he he he. så de rekomendrar ja starkt.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 augusti 2009
Japp, det fungerar alldeles utmärkt, men värm arken gärna lite med värmepistolen så blir det väldigt lättformade. smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

219 Inlägg
29 augusti 2009
ja för utan o värma dom är dom väldigt svår arbetade. hehe. en aning stela:-) men biltema har billiga värme pistoler med.

6 851 Inlägg
30 augusti 2009
Jo de funka, men själv anser jag att dem är jobbiga att ha med att göra. Om du har Swedol i närheten skulle jag rekomendera dem ist. deras klister är bättre och 1mm tjockare, samt att de är billigare wink
400x500 och 4mm tjocka för 145:-/4st
Senast redigerat av TT-Avant (30 augusti 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
30 augusti 2009
köpte två paket av deras smältfolie (inte 1mmversionen som är papp) utan arken man smälter på med värme. Jäklar vilken skillnad i dörrarna. Rekommenderas starkt för dem som vill komma undan billigt. 4 st 50X40 cm för 160 spänn !

298 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
den där smältprocessen, är det nåt som jag som ovan kommer få problem med elr. är det busenkelt?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 augusti 2009
FiBTL skrev:
den där smältprocessen, är det nåt som jag som ovan kommer få problem med elr. är det busenkelt?

Varmluftspistol och tjocka handskar wink
Värm inte FÖR mkt bara så att grejerna börjar flyta, utan det skall bara mjukas upp lite.
Senast redigerat av Lonefox (30 augusti 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

298 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
FiBTL skrev:

Varmluftspistol och tjocka handskar wink
Värm inte FÖR mkt bara så att grejerna börjar flyta, utan det skall bara mjukas upp lite.

Vad går en varmluftspistol på då?

6 851 Inlägg
30 augusti 2009
har du eller om du har flickvänn/sambo så kan du även ta en hårtork. Kan då ta lite längre tid.

7 241 Inlägg
30 augusti 2009
Eller så passar man på under sommaren och låter bitarna ligga i solen i ngr timmar innan man monterar dem wink Den absolut billigaste lösningen big_smile

6 851 Inlägg
30 augusti 2009
Lonefox skrev:
Eller så passar man på under sommaren och låter bitarna ligga i solen i ngr timmar innan man monterar dem wink Den absolut billigaste lösningen big_smile

Ja det kan man oxå göra. Dock så tycker inte jag att dem sittter lite bra om man gör så, tycker att det ska vara riktigt varmt när man lägger på dem. Själv brukar jag även värma lite lätt på plåtytan oxå så den inte är kall när man lägger dit dem. Sitter som berget då smile
Men visst, din metod med solen funkar ju iaf. bättre än att lägga dit dem direkt när de är kalla.
Senast redigerat av TT-Avant (30 augusti 2009)

7 241 Inlägg
30 augusti 2009
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:

Ja det kan man oxå göra. Dock så tycker inte jag att dem sittter lite bra om man gör så, tycker att det ska vara riktigt varmt när man lägger på dem. Själv brukar jag även värma lite lätt på plåtytan oxå så den inte är kall när man lägger dit dem. Sitter som berget då smile
Men visst, din metod med solen funkar ju iaf. bättre än att lägga dit dem direkt när de är kalla.

Håller med om att det inte är optimalt...men som du sade....det funkar. Spec. för det priset wink
Sedan att jag själv inte använder den är en annan femma.
Håller även med om det du påpekade om att värma plåten ngt innan man trycker dit dämpningen.

298 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
For iväg och köpte allt som behövs (Asfaltsmatta, värme pistol och tjocka handskar) och jag är nu redo för montering i bilen. Hur ska jag tillvägagå när jag sätter på mattan? värming först sen på med den elr. ska jag sätta dit den först och sen värma?

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
30 augusti 2009
HAr kört med deras mattor i passaten. Blev rejäl skillnad tycker jag...

219 Inlägg
30 augusti 2009
värm först o sen tryck dit:-) både på mattan o lite på plåten. lycka till.

7 283 Inlägg
30 augusti 2009
Se till att det är rent också annars fäster mattan bara på skiten så är det lätt hänt att den lossnar senare.

6 851 Inlägg
30 augusti 2009
tvätta gärna av med tex. T-Röd på den yta som mattan skall sitta på.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
30 augusti 2009
Lonefox skrev:

Håller med. Helt underbart. eller en 1500w bygg lampa under vintertid. Då är de igenomvarma och går mycker fortare och smidigare att aplicera.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 augusti 2009
yepp viktigt att göra rent plåten. Jag brukar värma själva mattan så den blir riktigt mjuk. När man trycker dit den sen så kommer den fasen inte av smile

Sök