4907
Sök

Uppkörning i Alingsås, några tips?

2 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Kuggade min uppkörning idag men bokade en till direkt imorgonbitti. Fick en i alingsås men har aldrig varit där förut, någon som vet hur det är att köra upp där och saker som är viktiga att tänka på?

Kuggade på dålig uppsikt i korsning första. Känner mig lite osäker på korsningar i almänhet. Ska jag höger så ligger jag till höger, ska jag vänster så ligger jag till vänster är det jag har förstått.... Någon som har lite allämnna tips på obevakade korsningar?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
1 september 2009
är inga problem att köra i alingsås! håll bara koll på högerregler och kolla efter skyltar så blir det jätte bra! är inga jätte jobbiga rundor dom kör här i stan! men som sagt, håll koll på människor, tänk på hastighet/högerregler och kolla skyltar så ska det nog gå bra!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Tack för svaret båge!

Hur är det när jag t.ex. har företräde (högerregel). Jag har för vana att sakta in lite trots att jag har företräde, ska man göra detta (har läst att man kan lura den andra föraren så att han kör) eller ska jag hålla samma hastighet och bara kanske släppa gasen och vara beredd med brosen.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
1 september 2009
jag brukar ha bromsberedskap! i denna stan är högerregel livsfarligt! men håll koll på trafik och sånt så är det inga problem! sen är det iofs inte så jätte ofta dom har uppkörningen inne i själva stan! men ta det bara lugnt så ska det gå fint!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök