2604
Sök

Vilken bil är värt mest? Stylad 740 eller orginal 740?

Volvo850-92
1 682 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Nu är det så att jag har köpt en nyskattad och ny besiktad 740 med rena papper för 2000 kr. Jag fick med fräsha s.o.v och annat. Den är påkostad för jag känner ägaren. Dom säljer den för 2000 kr för den fungerar inte när den är varm, men jag vet felet. Det är en kontakt som är glapp som gör så bilen stannar. Men det vet inte dom lol

Hur som helst så var det stylinggrejer på den. Så jag hade tänk och föra över dom till min vita 740 och ha den som "Den stylade 740" och den blåa som "Orginal 740".

Men då är det så här? Vad är värt mest på 740? Stylad och fräsh eller helt orginal och fräsh?
Jag har hört att priset på 740 sjunker om dom är sytlade. För är dom stylad så är dom ungdomskörd. Är dom ungdomskörd så är dom våldade o.s.v. Ni fattar.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 september 2009
Du har ju svarat på din egen fråga sen finns det olika parametrar som spelar in.

Definiera Styling.

Rollad mattsvart och hemgjorda ögonlock?

USA "front" och Super DTM?

http://kilo.naurunappula.com/nn/0/009/181/72685.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_jW0fHcfb-L4/SVZmBt1FMZI/AAAAAAAAJoc/vQYndG8QHyQ/s400/perfect_sense.jpg
Senast redigerat av -Mackan- (2 september 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 september 2009
Är ju inge större värde i 740 över huvud taget. Men jag tror att skicket bestämmer priset mer än hur stylad den är.

Jonas

672 Inlägg
2 september 2009
Jobbigt me en bil där varända pryl du köper till den kostar mer än värdet på kärran... smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 september 2009
Jasså så det sitter en D24 i nyförvärvet? Annars fanns det väl ingen anledning till köp? wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 september 2009
smiler skrev:
Jobbigt me en bil där varända pryl du köper till den kostar mer än värdet på kärran... smile

å jobbigt att för samma peng som du servar din bilför  får man en helrenovering av hela 740:in

skulle tro att det äer samma pris på en 740 original å en stylad men en stylad blir mer lättsåld

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 september 2009
turboforssen skrev:
smiler skrev:

å jobbigt att för samma peng som du servar din bilför  får man en helrenovering av hela 740:in

skulle tro att det äer samma pris på en 740 original å en stylad men en stylad blir mer lättsåld

Det beror på hur man definierar STYLAD.

En 740 som är rollad kawa-grön är garanterad mer svårsåld än en helt original 740 där tidigare ägare var en gubbe som vårdat den sedan ny.

Jag skulle säga en stylad 740 är mer svårsåld än en fräsh original.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 september 2009
-Mackan- skrev:

Ja men å andra sidan är nog en fräsch stylad mer lättsåld än en sunkig original. wink

Jonas

4 637 Inlägg
2 september 2009
Det har nog ingen större betydelse. Snyggt och diskret stylad som går att göra om lite efter egen smak skulle locka yngre köpare och en i fint originalskick lockar lite äldre köpare. När bilen närmar sig 30 år skulle du troligtvis få mer för den om  den var original men stylinggrejer går ju för det mesta att ta bort. Hade du istället haft en mer udda bil t ex 780 skulle du nog tjänat på att behålla den i originalskick även fast de inte är så gamla.
Senast redigerat av EmilHammarlund (2 september 2009)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 september 2009
Volvo_Mannen skrev:
-Mackan- skrev:

Ja men å andra sidan är nog en fräsch stylad mer lättsåld än en sunkig original. wink

True!

Volvo850-92
1 682 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Just nu så har jag fått tag på en gubbe som ska skrota en 745 GLE. Den har fina skinsäten och AC fast tom. Jag får dom gratis. big_smile

(obs. D24 la jag ner för den fick alldeles för mycket nackdelar)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 september 2009
Volvo740-88 skrev:
Just nu så har jag fått tag på en gubbe som ska skrota en 745 GLE. Den har fina skinsäten och AC fast tom. Jag får dom gratis. big_smile

(obs. D24 la jag ner för den fick alldeles för mycket nackdelar)

Jaha, vad är det nu på tapeten? Du kan ju inte bränna runt med den där törsthinken roll

109 Inlägg
2 september 2009
En ostylad 740 är nog mer lättsåld än en stylad, tror majoriteten vill köra en orginal. Är ju skämmigt å köra omkring i en "stylad" 740 wink

4 637 Inlägg
2 september 2009
Sebbe_ skrev:
En ostylad 740 är nog mer lättsåld än en stylad, tror majoriteten vill köra en orginal. Är ju skämmigt å köra omkring i en "stylad" 740 wink

Beror på hur den är stylad, tänker du på typisk volvoraggarstyling har du rätt.
Senast redigerat av EmilHammarlund (2 september 2009)

787 Inlägg
2 september 2009
Beror nog som sagt på hur man definerar stylad .

Jag funderar på att göra min orginal och sälja som orginal bil sen sälja styling grejer och fälgar löst.
Tror jag tjänar på det faktiskt..

Men men... Vart gick mamma tro?!

1 339 Inlägg
2 september 2009
OSTYLAD!!! En smart köpare köper ingen bil som han garanterat vet ngn har pillat, skruvat och statistiskt sett kört HÅRT med!

Orginalskick gäller, då hamnar du dessutom i en seriösa kunkrets..

GREASEMONKEY
822 Inlägg
2 september 2009
Min är ju en 760 .. 1988, köpte den för 600:-

Mvh S.Österdahl

109 Inlägg
2 september 2009
Nej, jag menar en stylad 740 överhuvudtaget tongue När jag gick 8an tyckte jag det var fränt med en "stilrent stylade" 740s men nu existerar det fan inte ens haha ;D menmen smaken är som baken wink

Volvo850-92
1 682 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Axig's 740 är snygg.
Det jag hade tänk och styla min med är: Backlyse, vita blinkers runt om, snow cape, snyggare krök, turbogrill, GLE kofångare bak och fram, GLE lister, GLE handtag. Inte svarta rutor eller något annat volvoraggarstil. Sen det mesta ska jag ha orginal. Sen kanske jag ska ha andra snyggare fälgar, men det kommer sist.

Sen inredningen så tänker jag ha: Skinsäten, ac, elhissar och eluppvärmda elspegar (har jag redan). Då har jag allt som jag behöver. smile

Det blir ju inte så dyrt att införskaffa med tanke på att GLE delar är superbilliga och AC och skinsäten får jag gratis. Det som kommer kosta mest är elhissarna och kanske en biltelefon cool

AC vet jag att det kostar några tusen att fylla på men det är värt det.
Senast redigerat av Volvo740-88 (2 september 2009)

En gång till nu
760 Inlägg
2 september 2009
Volvo740-88 skrev:
Nu är det så att jag har köpt en nyskattad och ny besiktad 740 med rena papper för 2000 kr. Jag fick med fräsha s.o.v och annat. Den är påkostad för jag känner ägaren. Dom säljer den för 2000 kr för den fungerar inte när den är varm, men jag vet felet. Det är en kontakt som är glapp som gör så bilen stannar. Men det vet inte dom lol

Hur som helst så var det stylinggrejer på den. Så jag hade tänk och föra över dom till min vita 740 och ha den som "Den stylade 740" och den blåa som "Orginal 740".

Men då är det så här? Vad är värt mest på 740? Stylad och fräsh eller helt orginal och fräsh?
Jag har hört att priset på 740 sjunker om dom är sytlade. För är dom stylad så är dom ungdomskörd. Är dom ungdomskörd så är dom våldade o.s.v. Ni fattar.

Hur definierar du stylad? 4 varv kapade fjädrar, 17" whathever fälgar, bård i rutan, och adons? (för att nämna stereotypa biten).
eller nått mer seriöst?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Sök