4 september 2009
Trådstartare
Hejsan! Har en golf mk2 som sagt som går riktigt konstigt, motorn ifråga heter RP.
Allt började med att jag fick hög tomgång, fine tänkte jag.. Bytte förgasarfoten, ställde tändningen.
Men ingen större skillnad. Sen åkte jag ett tag och det blev sämre och sämre. Till slut bytte jag toppackning och lite andra vattenanslutningar som började läcka. Ska även noteras att det var cirka 1½ cm vatten i 4ans cylinder när vi bytte.
Nu när vi plockat ihop allt och jag även har bytt lambdasond får vi fortfarande ingen ordning på det. Har till och med bytt oljetråg. Bytte termostaten igår och föreskriven lambdasond idag. Nu går han lite bättre, men första problemet kvarstår, när tomgången är normal så får han för mycket soppa. Och när tomgången är på ca 2000 varv så går han skitbra i hela registret.
Sitter här och funderar på om det kan vara rotor, tändkablar och fördelare. Som förövrigt är ganska fräscha grejer. Har även sprutat startgas över i princip hela motorrummet och ingen skillnad gör det.
Tilläggas att fläkten inte snurrar längre, funkar bra när den får direktström. Men inte går inte igång av sig själv vilket gör att motorn kokar efter en längre färd. Har förmodligen glömt att skriva med något.. Nåja, för tillfället funderar jag allvarligt på att skrota bilen. Men det kanske är dumt.
Hursomhelst..
HJÄLP MIG! (credit's går även till "Erixzon" och "Larsson_Power" som hjälpt mig med skiten so far)
Senast redigerat av decib3L (4 september 2009)
Truckdriving Man