Smitningsolycka!

davel
7 september 2009 · 347 Inlägg

Ska hålla ögonen öppna

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
SLG
7 september 2009 · 498 Inlägg

Ska hålla ögonen öppna jag också!!

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
andreaseinarsson
7 september 2009 · 73 Inlägg

Jag tackar alla som vill hjläpa till att hitta idioten, fick tyvärr beskedet idag att försäkringsbolaget antagligen inte står för detta eftersom det var en smitningsolycka, utan de ska skicka vidare fallet till trafikförsäkringsföreningen som ska göra en undersökning och kolla om de kan bevilja detta.. Fan det är ju helt sjukt, man har en helförsäkrad bil och det täcker ändå inte?

Då kan man ju fan lika gärna skita i att försäkra sin, så nu sitter man och funderar på hur man ska göra med allt?

FLindgren
7 september 2009 · 5 089 Inlägg

ja försäkrnigsbolaget gör att för att INTE hjälpa en.  Hoppas det löser sig smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
andreaseinarsson
7 september 2009 · 73 Inlägg

absolut och det stör mig, får man ingen hjälp av detta bolag så byts bolag direkt och då blir det väl att betala saftiga pengar för att lacka om allting, tråkig peng men vem vill åka runt med en skadad bil.

beathacker Amatör
7 september 2009 · 444 Inlägg

Är det för f-bolag du har ?

BMW 320d (2006)
race Race For Fun!
7 september 2009 · 379 Inlägg

fan vad surt hmm jag lider verkligen med dig.. hoppas allt löser sig till det bästa och att ni hitta han/hon

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
MrTobias
7 september 2009 · 1 297 Inlägg

Men vänta nu. Trafikförsäkringsföreningen täcker alla smitskador. Spelar ingen roll om du har trafik, halv eller helförsäkring, eller vilket bolag du har. Kör någon på din bil och smiter får du ersättning ändå. TFF har även lägre självrisk än vad försäkringsbolagen så det är inget negativt att dem betalar. Visst hade han i celican inte smitit så hade du inte behövt betala alls men så är ju inte fallet.

andreaseinarsson
7 september 2009 · 73 Inlägg

Jag kör med länsförsäkringar i dagens läge eftersom man varit kund där sedan innan. MrTobias, jag hoppas verkligen du har rätt i detta fall;) hade ju varit kalas bra, ersätter de allt som blivit skadat i detta fall? för bakskärm, bakdörr, framdörr och framskärm samt båda fälgarna blev skrapade/repiga.. Jag har nämligen hört att TFF inte ersätter om man inte har regnr eller om en opartiskt vittne kliver fram? Något jag kanske bara har hört fel eller fått fel uppfattning om?

snap-it Fotograf
7 september 2009 · 121 Inlägg

var väl ett helt drös av Gorg folk som såg detta hända.

http://www.snap-it.se Hojta till om fotosession.
Chevrolet S10 P/U "2.2 2WD" (1996)
andreaseinarsson
7 september 2009 · 73 Inlägg

haha exakt;) vem som helst skulle ju lika gärna kunna kliva fram som vittne och kollat upp mitt regnummer och sökt upp mig och vill vittna för mig:Dhaha

boxersexa
7 september 2009 · 70 Inlägg

Nu ska jag inte vara för negativ, men eftersom du troligtvis inte har något vittne så kan smitaren komma undan genom att bara muntligen neka händelsen. Det är helt sjukt, men det är ord mot ord enligt mitt f-bolag. Då jag blev påkörd av en Arriva buss när jag stod parkerad, som sedan smet trots att jag har reg.nr, vagnsnr och aktuell tid mm för händelsen.

Toyota IQ 1.33 "Gräddnos" (2009)
HansN83 x40
7 september 2009 · 1 209 Inlägg

hoppas att allt löser sej.. synd att den jävel inte stannade och fixa problemet på en gång..

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
boxersexa
7 september 2009 · 70 Inlägg

ja man ska aldrig säga aldrig, lycka till.

Toyota IQ 1.33 "Gräddnos" (2009)
Rushman Evolution Garage
7 september 2009 · 1 299 Inlägg

Skulle gissa att användaren gått under jorden om han fanns här på garaget...
Ska hålla koll norr om gbg, jörlanda/stenungsund/tjörn/orust.... kör mkt i dom trakterna!

Även om han slipper undan juridiskt så tycker jag inte han ska få slippa undan helt...

Senast redigerat av Rushman (7 september 2009)

Sky´s the limit...
MrK
7 september 2009 · 407 Inlägg

en sån bil kan ju inte vara svår att hitta?!inte många som kör just celicor med tribaler på..

andreaseinarsson
7 september 2009 · 73 Inlägg

absolut, oavsett om jag kommer få stå för hela kakan själv så ska inte denna person komma undan.. Får hem försäkringspapper imorgon och skall förklara händelsen samt skicka med polisrapport och mitt f-bolag ska föra över ärendet till TFF och sedan har jag absolut ingen aning om vad som kan/kommer hända..

MrTobias
7 september 2009 · 1 297 Inlägg

http://www.tff.se/templates/Page.aspx?id=193 där har du all info du behöver. 2140kr i självrisk.

andreaseinarsson
8 september 2009 · 73 Inlägg

tack;) bara att hoppas på att de hjälper mig i mitt fall..

Illusion
8 september 2009 · 43 Inlägg

Ska hålla koll runt Partille.. Men risken finns väl att tribalerna är borttagna nu, men om den fortfarande är krockskadad så kan det inte vara så svårt ändå att hitta rätt Celica. Om dom inte ställt undan den för att kunna laga den.

Tjejer kan också! ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang