Opel Ascona B isbil projekt Uppdaterad: Nya bilder 17/11-10

Rojpen
6 november 2009 · 2 230 Inlägg

fan vad nice smile snart ihop satt nu då hehe smile å inte var du ute igår eller  med all snö wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Schybba
6 november 2009 · 364 Inlägg

Rojpen skrev:
fan vad nice smile snart ihop satt nu då hehe smile å inte var du ute igår eller  med all snö wink

aa ska bara justera in kammen å ventilspel osv,  Jo jag va visst ute å rasta 940-skåpet, men de va rätt tidigt!

Masi hbxservice.com
6 november 2009 · 1 471 Inlägg

blir grymmt!!

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Rojpen
6 november 2009 · 2 230 Inlägg

Schybba skrev:

Rojpen skrev:
fan vad nice smile snart ihop satt nu då hehe smile å inte var du ute igår eller  med all snö wink

aa ska bara justera in kammen å ventilspel osv,  Jo jag va visst ute å rasta 940-skåpet, men de va rätt tidigt!

å fan:) är ju nästan klart då hör jag hehe tongue det blir webrar i denna med eller?
har isen börjat fryse på nå hemma hos er?

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Attenator
6 november 2009 · 404 Inlägg

Grymt fint, sitter i ascona b tankar som isbil jag med, vet du hur är de att köra med på isen i originalutförande med isdäck? Kan tänka mig att 1,9an känns rätt slö även om man lättar en del.
Budgeten tillåter bara en billig originalbil i vinter då supran kräver all mektid.

BMW 2002 (1972)
OpelMannenRacing Allmänt galen
6 november 2009 · 219 Inlägg

1.9an är pigg som fan big_smile gick då fint att latja på tvåan och trean på ställ på torrasfalt, fin sladdarbil, men släng ner en 2.2 från rekord (samma motor men mer volym och mer hk + MYCKET mer vrid) och ha skitkul på isen smile

Attenator
6 november 2009 · 404 Inlägg

Det låter fint, den jag är sugen på har även ett par webrar och lite öppnare system så man kanske klarar sig en vinter utan att skifta motor. Det var så länge sen man hade en ren isbil så suget finns!

BMW 2002 (1972)
OpelMannenRacing Allmänt galen
6 november 2009 · 219 Inlägg

webrar på en 2.2/2.4 är fint, se bara till att köpa rätt insug, 2.2 och 2.4 har "rest insug" och annan form på kanalerna, men insug finns i mängder på tex resultatservice, men nu kanske vi inte ska babbla om andra bilar i denna tråd smile

Schybba
7 november 2009 · 364 Inlägg

Rojpen skrev:

Schybba skrev:

Rojpen skrev:
fan vad nice smile snart ihop satt nu då hehe smile å inte var du ute igår eller  med all snö wink

aa ska bara justera in kammen å ventilspel osv,  Jo jag va visst ute å rasta 940-skåpet, men de va rätt tidigt!

å fan:) är ju nästan klart då hör jag hehe tongue det blir webrar i denna med eller?
har isen börjat fryse på nå hemma hos er?

Nae de blir nog sprut tills jag får tag på ett par webrar, men de ska väl gå å få skaplig fart med det med tongue  Nae fan heller de lär nog dröja en månad till innan de går att åka iaf sad

Schybba
7 november 2009 · 364 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
webrar på en 2.2/2.4 är fint, se bara till att köpa rätt insug, 2.2 och 2.4 har "rest insug" och annan form på kanalerna, men insug finns i mängder på tex resultatservice, men nu kanske vi inte ska babbla om andra bilar i denna tråd smile

måste nog säga att de är smått omöjligt å få tag på ett par weberinsug till en 2.2 2.4 begagnat, tror jag letade i fan ett halvår innan jag fick tag till min 2.4a, visst kan man köpa nya men dom går ju på över 3000!

Schybba
7 november 2009 · 364 Inlägg

Attenator skrev:
Grymt fint, sitter i ascona b tankar som isbil jag med, vet du hur är de att köra med på isen i originalutförande med isdäck? Kan tänka mig att 1,9an känns rätt slö även om man lättar en del.
Budgeten tillåter bara en billig originalbil i vinter då supran kräver all mektid.

ja dom är ju gokörd, enda e väl att dom kan vara lite lätt i baken, men då e du ju bara å montera nån vikt å bagaget.  själv tycker ja 1.9an är rätt slö, men ja är väl int van att åka org wink

Torger Tok i sina bästa dar
7 november 2009 · 386 Inlägg

Kul o se att du gör nått av bilen de var ja o ludde som tog motorn från den där tongue om du är sugen på webrar o extraktorgrenrör så har ju ludde kvar de från den andra asconan han hade, sen har han ett jävligt fint 2,5 tumms avgas till de extraktor röret tongue

tjooolihoo
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Schybba
8 november 2009 · 364 Inlägg

Torger skrev:
Kul o se att du gör nått av bilen de var ja o ludde som tog motorn från den där tongue om du är sugen på webrar o extraktorgrenrör så har ju ludde kvar de från den andra asconan han hade, sen har han ett jävligt fint 2,5 tumms avgas till de extraktor röret tongue

Jaha! åfan.  Ska ju ha volvo i denna bil då, sen har jag redan webrar å extraktor till den andra asconan jag har! big_smile

Torger Tok i sina bästa dar
8 november 2009 · 386 Inlägg

Schybba skrev:

Torger skrev:
Kul o se att du gör nått av bilen de var ja o ludde som tog motorn från den där tongue om du är sugen på webrar o extraktorgrenrör så har ju ludde kvar de från den andra asconan han hade, sen har han ett jävligt fint 2,5 tumms avgas till de extraktor röret tongue

Jaha! åfan.  Ska ju ha volvo i denna bil då, sen har jag redan webrar å extraktor till den andra asconan jag har! big_smile

Aha hade inte läst om nått om nån volvo motor skumma bara igenom o kika på bilderna tongue men snyggt jobbat!

tjooolihoo
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
steena Volvo for life
8 november 2009 · 571 Inlägg

Schybba skrev:
Äntligen lite uppdate!

Har nu letat fram ett motorblock B230 som jag har tvättat och lackat!
http://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/792565_ytyc8b.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/792566_fbju2k.jpg

Vilket helgerån att måla blocket blått! smile

Volvo for life
Schybba
8 november 2009 · 364 Inlägg

steena skrev:

Schybba skrev:
Äntligen lite uppdate!

Har nu letat fram ett motorblock B230 som jag har tvättat och lackat!
http://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/792565_ytyc8b.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/792566_fbju2k.jpg

Vilket helgerån att måla blocket blått! smile

Haha! Kan ju inte ha rött som de flesta andra har! Sen hade jag ju blått över sen jag måla opel 2.4a motorn!

Schybba
8 november 2009 · 364 Inlägg

Torger skrev:

Schybba skrev:

Torger skrev:
Kul o se att du gör nått av bilen de var ja o ludde som tog motorn från den där tongue om du är sugen på webrar o extraktorgrenrör så har ju ludde kvar de från den andra asconan han hade, sen har han ett jävligt fint 2,5 tumms avgas till de extraktor röret tongue

Jaha! åfan.  Ska ju ha volvo i denna bil då, sen har jag redan webrar å extraktor till den andra asconan jag har! big_smile

Aha hade inte läst om nått om nån volvo motor skumma bara igenom o kika på bilderna tongue men snyggt jobbat!

haha ok! ja tackar!

Junior84
11 november 2009 · 27 Inlägg

gött nu blir det snart uppstart då! så det blir sprut på maskin? det funkar nog för jäkla bra, är det E-sprutet du tänker använda?

Volvo 242 "GrpH på vägen" (1975)
Schybba
11 november 2009 · 364 Inlägg

Uppdate! Ja nu är motorn färdig att monteras i bilen! Vet de kommer bli trångt med ett 240 extraktor på men DE SKA GÅ!!! tongue 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/799610_ovbn6k.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/799615_os6wkr.jpg

Blir te å ta fram storsläggan här för att få plats med allt tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/799618_ukzfkg.jpg

Schybba
11 november 2009 · 364 Inlägg

Junior84 skrev:
gött nu blir det snart uppstart då! så det blir sprut på maskin? det funkar nog för jäkla bra, är det E-sprutet du tänker använda?

Japp de blir de gamla K-jetronic sprutet så länge! men de ska väl gå å mickla lite med det också så de blir någorlunda fart tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang