6049
Sök

Mamma Polis!

193 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Tjeena, tänkte höra med er vad som gäller lite då min mamma är petig med bilen och jobbar vid polisen!

Vad gäller angående fälgar? 14" original men jag har precis satt på 17" vad är det för regler? eller vart går gränsen då man ej får ha det?

Sportratt vad gäller där?

Sport stolar?

osv

vad säger besk om dessa punkter med ?

Mvh Christoffer!

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
7 september 2009
hm om jag inte har fel så fälgar spelar väl inget roll, så som rat o stolar så länge de e "säkra" ?

men som sagt kan inte mkt jag . smile

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 september 2009
Bara dimensionerna stämmer med original (hjulets, inte fälgens) så ska det funka. Vad gäller sportratt så är jag lite osäker då bilen ev kan vara helbilsgodkänd och då får du i princip inte ens byta glödlampor

Rock'n Roll

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 september 2009
Väd gäller hjulen så spelar det ingen roll hurdana fälgar du har. Så länge de inte sticker ut utanför skärmarna. Sen får inte hjulets rullomkrets ändras med mer än +/- 5%, för annars stämmer inte hastighetsmätare osv.

Så sa en kille på SBP åt mig.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 062 Inlägg
7 september 2009
Står klart o tydligt i Registreringsbeviset vad som är laglig dimension på däck o fälg på fordonet. Om man man skall vara petig.

"You Go, we go!"

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 september 2009
ger hon dig böter om du har förstora fälgar?.. tongue

2slow

10 287 Inlägg
7 september 2009
Reglerna är faktiskt ruckade på. Kolla Tommy´s inlägg.

/Göran

TLO skrev:
Står klart o tydligt i Registreringsbeviset vad som är laglig dimension på däck o fälg på fordonet. Om man man skall vara petig.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 september 2009
Man kan faktiskt ringa Bilprovningen och fråga vad som är lagligt och inte smile De har ju rätt bra koll på de där, att du har 17" ska inte va några problem.
Det de gnäller på t.ex. är om däcken tar i och helt enkelt påverkar trafiksäkerheten..

Administratör
11 968 Inlägg
7 september 2009

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök