1169
Sök

Banta med proteinpulver ?

1 926 Inlägg
8 september 2009
Nej det låter inte som en bra ide.

Att gå ner i vikt handlar om kcal IN mot kcal UT.

Låt oss säga att du förbränner 2000 kcal en dag, men du stoppar i dig 2300 kcal den dagen. Vad händer? Jo du får ett överskott av energi som kroppen förvarar som en energireserv (fett)

Egentligen kan du gå ner i vikt av att käka godis varje dag, men kroppen lär inte må bra av detta. Och förfabian börja inte enbart käka sallad. Ät som vanligt men mindre portioner, gärna efter tallriksmodellen. Låt bli att äta chips varje kväll (även om din flickvän gör det) Chips,godis och cola innehåller mycket kalorier.

Kan du beskriva vad du äter på en normal dag ungefär?

174 Inlägg
8 september 2009
ät mindre kalorier för dig mer

714 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
vad ja äter ? jadu det är olika. men det är nog allt ätande på kvällarna som ställt till det, äter anars inte spec mkt fett eller dricka...dricker nästan aldrig dricka.......men 1 chips påse nåra ggr i månaden gör nog sitt big_smile japp ska ut och gå mycket !! och inge socker å snacks på kvällen smile men hur var det med naturgodiset ?

Diktator
968 Inlägg
8 september 2009
Eisenhut skrev:
Brandis skrev:
Nehe skrev:

Vet du vad du pratar om?

En vegan käkar ingenting som kommer från djurriket kan man säga. Dvs du kan INTE käka kyckling, ägg och dricka mjölk som vegan. Däremot kan en vegetarian göra det.

Det är skillnad på en vegan och en vegetarian. Och ja jag har sett tjocka vegetarianer.

(Eller så kanske du bara har blandat ihop allting, för du säger emot dig själv hela tiden i ditt inlägg så man förstår ju inte vad du menar).

Till TS så rekomenderar jag träning och återigen träning!. Har aldrig litat på dieter eller haft större förtroende för sådana.

ja, va lite stressad när jag skrev det, menade såklart vegetarian. och inte vegan, jag är mycket insatt i vad du inte får äta och inte får äta som vegan.

framgår ganska klart att jag svamla bort mig i mitt inlägg.

det jag menar är att har du sett en tjock VEGAN, och tror svag på du sett en vegan som varit det i 2-3 år som är tjock. brukar vara åt det andra hållet att dom är undernärda och precis få kroppen att gå runt.

ja, maten och ut och spring lite.

Jag kan nog svära på att om en vegan trycker i sig chips, det godis dom kan äta och läsk varje kväll så är dom också feta. Handlar mindre om köttet än vad du påstår.

du får inte äta chips, dom innehåller skit från djurriket, alltså inte godkända. och godis innehåller även dom saker från djurriket, exempelvis färg ämnen och gelatin (döda djur). detta leder altså till att dom inte är veganer längre utan vegetarianer och jävla tjockisar med problem om dom inte kan hålla sig ifrån chips men kan hoppa över en fet biff.

jag är vandrande exempel på att vegetarian tekniken fungerar bra, jag käkar nästan samma mängd mat i form av potatis och grönsaker och kyckling och fisk, och har gått ner drastiskt mycket under denna sommar. och kanske ska till lägga att jag har aldrig varit ett fan av chips.

105 Inlägg
9 september 2009
Om du blir jätte sugen på chips kan du äta en näve nötter istället.

1 926 Inlägg
9 september 2009
Neos skrev:
Om du blir jätte sugen på chips kan du äta en näve nötter istället.

Nötter (iaf. cashew) innehåller väldigt mycket kalorier! Tror det är runt 500kcal/100gram.

Sök