BMW M5 vs Nissan 200SX (köpråd) möjligt

halvorsen
9 september 2009 · 511 Inlägg

Har nyss skänkt bort 740n och är nu ute efter en bil som ska roa mej.

*Snabb
*Tålig
*Drifta
*Snygg
*Rå

Bilarna jag funderar mellan är m5 eller en 200sx
vad är bra dåligt med dessa?
m5,an är ju tung som tusan, dock kan dom lättas och trimmas,
200sx vet jag ingentin om förutom att dom är rätt tuff och trimvänliga verkar det som tongue

vilken hade ni tagit för att klara målen jag har ?
köper inte en 200sx över 50
köper inte en m5 över 60
eftersom det kommer att bli körning till MAX med dom,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
ekelund88
9 september 2009 · 2 656 Inlägg

halvorsen skrev:
Har nyss skänkt bort 740n och är nu ute efter en bil som ska roa mej.

*Snabb
*Tålig
*Drifta
*Snygg
*Rå

Bilarna jag funderar mellan är m5 eller en 200sx
vad är bra dåligt med dessa?
m5,an är ju tung som tusan, dock kan dom lättas och trimmas,
200sx vet jag ingentin om förutom att dom är rätt tuff och trimvänliga verkar det som tongue

vilken hade ni tagit för att klara målen jag har ?
köper inte en 200sx över 50
köper inte en m5 över 60
eftersom det kommer att bli körning till MAX med dom,

antar de e en e34 du tänker på smile dom går fint men har inget tryck i botten m5 e34 man måste varva ordentligt innan de händer nått men när man kan köra dom går dom fruktansvärt bra

Rinnegan Malleus Malificarum
9 september 2009 · 2 401 Inlägg

halvorsen skrev:
Har nyss skänkt bort 740n och är nu ute efter en bil som ska roa mej.

*Snabb
*Tålig
*Drifta
*Snygg
*Rå

Bilarna jag funderar mellan är m5 eller en 200sx
vad är bra dåligt med dessa?
m5,an är ju tung som tusan, dock kan dom lättas och trimmas,
200sx vet jag ingentin om förutom att dom är rätt tuff och trimvänliga verkar det som tongue

vilken hade ni tagit för att klara målen jag har ?
köper inte en 200sx över 50
köper inte en m5 över 60
eftersom det kommer att bli körning till MAX med dom,

Jag skulle välja M5'an, just därför att den pallar för mer tryck, och det är sjukt lätt att få ut effekt ur dom. Sen så 1.8 liters motorn i 200SX är kända för vevlagerras om man inte har bra nog oljekylning, sen så behövs det lite mer tender love and care när det gäller 200SX.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
halvorsen
9 september 2009 · 511 Inlägg

jo det är e34 som gäller ifall bmw, får ta en funderare på detta,
något annat hel alternativ runt den prisklassen ifall man känner för att drifta lite för skojs?

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
LocKtar Herr
9 september 2009 · 1 722 Inlägg

halvorsen skrev:
Har nyss skänkt bort 740n och är nu ute efter en bil som ska roa mej.

*Snabb
*Tålig
*Drifta
*Snygg
*Rå

Bilarna jag funderar mellan är m5 eller en 200sx
vad är bra dåligt med dessa?
m5,an är ju tung som tusan, dock kan dom lättas och trimmas,
200sx vet jag ingentin om förutom att dom är rätt tuff och trimvänliga verkar det som tongue

vilken hade ni tagit för att klara målen jag har ?
köper inte en 200sx över 50
köper inte en m5 över 60
eftersom det kommer att bli körning till MAX med dom,

Nu är jag ju väääldigt partisk.

Men tycker s13 passar bra in på dina ändamål

300+hk i en s13 är pisslätt, och billigt.
Skicka i en oljekyl i den så blir den "tålig"
Drifta? Är väl i princip det den är gjord för, viktfördelningen är nära 50/50
Finns mkt styling och reservdelar till s13

m5 är väl ingen bil du har lust o skrynkla till skärmar på? känns som det kommer kosta mer än det smakar i längden=)

jag hade tagit m5an fall du ska åka gata o bara glida o må, men s13 om du ska drifta o race'a!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
brandt_ Impossible Is Nothing
9 september 2009 · 128 Inlägg

Bmwn är nog bättre val, 200sx är inte precis kända för sin hållbarhet och om det ska trimmas blir det säkerligen ännu dyrare.

halvorsen skrev:
Har nyss skänkt bort 740n och är nu ute efter en bil som ska roa mej.

*Snabb
*Tålig
*Drifta
*Snygg
*Rå

Bilarna jag funderar mellan är m5 eller en 200sx
vad är bra dåligt med dessa?
m5,an är ju tung som tusan, dock kan dom lättas och trimmas,
200sx vet jag ingentin om förutom att dom är rätt tuff och trimvänliga verkar det som tongue

vilken hade ni tagit för att klara målen jag har ?
köper inte en 200sx över 50
köper inte en m5 över 60
eftersom det kommer att bli körning till MAX med dom,

LocKtar Herr
9 september 2009 · 1 722 Inlägg

brandt_ skrev:
Bmwn är nog bättre val, 200sx är inte precis kända för sin hållbarhet och om det ska trimmas blir det säkerligen ännu dyrare.

halvorsen skrev:
Har nyss skänkt bort 740n och är nu ute efter en bil som ska roa mej.

*Snabb
*Tålig
*Drifta
*Snygg
*Rå

Bilarna jag funderar mellan är m5 eller en 200sx
vad är bra dåligt med dessa?
m5,an är ju tung som tusan, dock kan dom lättas och trimmas,
200sx vet jag ingentin om förutom att dom är rätt tuff och trimvänliga verkar det som tongue

vilken hade ni tagit för att klara målen jag har ?
köper inte en 200sx över 50
köper inte en m5 över 60
eftersom det kommer att bli körning till MAX med dom,

200sx s13 dåliga rykte beror på 18åringar som nyss tatt körkort och tänkte dom skulle leka nån japansk driftingguru o ligga på varvstoppen i 2h o sen fundera på varför motorn gick sönder... vid köp av s13, SKALL oljekyl monteras. (Jag körde 1år utan oljekyl, motorn klara sej utmärkt) O andra sidan va jag heller inte 18 med nytaget körkort.

Visst, oljekylningen(värmeväxlarn) är kass original. Byt den så har du en motor som tål att köras.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
alain www.bimmerpower.org
9 september 2009 · 3 995 Inlägg

Inte för att jag tycker om BMW men utan tveckan skulle jag välja en BMW M5.
Du behöver inte trimma den om du inte vill och du kommer att har en trevligt leksak mellan händerna.
Kolla försäkring, dom är ganska höga på dessa bilar.
http://www.blocket.se/goteborg?q=BMW+M5 … &md=th
Lycka till med sökanden.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Rinnegan Malleus Malificarum
9 september 2009 · 2 401 Inlägg

LocKtar skrev:
Nu är jag ju väääldigt partisk.

Men tycker s13 passar bra in på dina ändamål

300+hk i en s13 är pisslätt, och billigt.
Skicka i en oljekyl i den så blir den "tålig"
Drifta? Är väl i princip det den är gjord för, viktfördelningen är nära 50/50
Finns mkt styling och reservdelar till s13

m5 är väl ingen bil du har lust o skrynkla till skärmar på? känns som det kommer kosta mer än det smakar i längden=)

jag hade tagit m5an fall du ska åka gata o bara glida o må, men s13 om du ska drifta o race'a!

700hk+ i en M5 är lika lätt som 300+ i en CA18DET.

Vad är din poäng?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
azXig Finlirare
9 september 2009 · 478 Inlägg

En m5 känns mer rejäl och praktisk i alla former och har mer pulver också, så M5a lägger jag mina kort på

jocke_sumo
9 september 2009 · 5 Inlägg

Ford Sierra Cosworth eller en M5:a som du säger

Holiace
9 september 2009 · 1 754 Inlägg

Jag skulle tagit en M5a. Jag är ingen expert eller så men jag gillar m5or mer.

Jag kan inget om allt.
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
9 september 2009 · 1 778 Inlägg

Lätt m5an! Vet inte hur m5an är men dom e34or jag har haft har varit grymt lätt kontrollerade och dom går precis dit man vill. Då har jag ändå bara haft 525 som störst i e34:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
lodiseN
9 september 2009 · 806 Inlägg

alain skrev:
Inte för att jag tycker om BMW men utan tveckan skulle jag välja en BMW M5.
Du behöver inte trimma den om du inte vill och du kommer att har en trevligt leksak mellan händerna.
Kolla försäkring, dom är ganska höga på dessa bilar.
http://www.blocket.se/goteborg?q=BMW+M5 … &md=th
Lycka till med sökanden.

Du gillar inte bmw?yikes haha

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
lodiseN
9 september 2009 · 806 Inlägg

Jag hade tagit 200an och inte en m5a för 50k om det ska smiskas så in åt helvete. Man kan säkert hitta 200or med massa grejjer bytta som är drift säkra som fan.

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Perss0n
9 september 2009 · 435 Inlägg

Siarnaq skrev:

LocKtar skrev:
Nu är jag ju väääldigt partisk.

Men tycker s13 passar bra in på dina ändamål

300+hk i en s13 är pisslätt, och billigt.
Skicka i en oljekyl i den så blir den "tålig"
Drifta? Är väl i princip det den är gjord för, viktfördelningen är nära 50/50
Finns mkt styling och reservdelar till s13

m5 är väl ingen bil du har lust o skrynkla till skärmar på? känns som det kommer kosta mer än det smakar i längden=)

jag hade tagit m5an fall du ska åka gata o bara glida o må, men s13 om du ska drifta o race'a!

700hk+ i en M5 är lika lätt som 300+ i en CA18DET.

Vad är din poäng?

Håller inte riktigt med där... sitter och diskuterar nu med en kompis som haft en M5 e34 och jag har precis betällt grejjer till min 200sx för att få ca300hk går på ca26000 inkl frakt.

Grenrör, kolvar och turbo GT4088R Lämplig för 700hk = 38000 utan frakt.. och då behöver du enheldel saker till för att få till det tongue

säger inte att du borde köpa en 200sx men det är lättare att få 300hk i en S13 än 700 i än M5

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
camaro67 Meister
9 september 2009 · 6 763 Inlägg

Perss0n skrev:

Siarnaq skrev:

LocKtar skrev:
Nu är jag ju väääldigt partisk.

Men tycker s13 passar bra in på dina ändamål

300+hk i en s13 är pisslätt, och billigt.
Skicka i en oljekyl i den så blir den "tålig"
Drifta? Är väl i princip det den är gjord för, viktfördelningen är nära 50/50
Finns mkt styling och reservdelar till s13

m5 är väl ingen bil du har lust o skrynkla till skärmar på? känns som det kommer kosta mer än det smakar i längden=)

jag hade tagit m5an fall du ska åka gata o bara glida o må, men s13 om du ska drifta o race'a!

700hk+ i en M5 är lika lätt som 300+ i en CA18DET.

Vad är din poäng?

Håller inte riktigt med där... sitter och diskuterar nu med en kompis som haft en M5 e34 och jag har precis betällt grejjer till min 200sx för att få ca300hk går på ca26000 inkl frakt.

Grenrör, kolvar och turbo GT4088R Lämplig för 700hk = 38000 utan frakt.. och då behöver du enheldel saker till för att få till det tongue

säger inte att du borde köpa en 200sx men det är lättare att få 300hk i en S13 än 700 i än M5

Men samtidigt kan man ju säga att 300hk i en m5 har du från fabrik vilket ger driftsäkerhet jämför med 300hk i en 200. Sedan får man säga vad man vill om ca18det men det är ju ett riktigt bojsänke

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Iam2fast4U
9 september 2009 · 1 534 Inlägg

m5:an utan tvekan även om man skulle få japsaren gratis skulle jag hellre ta m5:an

BMW E34 "538" (1990)
Perss0n
9 september 2009 · 435 Inlägg

camaro67 skrev:

Perss0n skrev:

Siarnaq skrev:

700hk+ i en M5 är lika lätt som 300+ i en CA18DET.

Vad är din poäng?

Håller inte riktigt med där... sitter och diskuterar nu med en kompis som haft en M5 e34 och jag har precis betällt grejjer till min 200sx för att få ca300hk går på ca26000 inkl frakt.

Grenrör, kolvar och turbo GT4088R Lämplig för 700hk = 38000 utan frakt.. och då behöver du enheldel saker till för att få till det tongue

säger inte att du borde köpa en 200sx men det är lättare att få 300hk i en S13 än 700 i än M5

Men samtidigt kan man ju säga att 300hk i en m5 har du från fabrik vilket ger driftsäkerhet jämför med 300hk i en 200. Sedan får man säga vad man vill om ca18det men det är ju ett riktigt bojsänke

fast har man 300 i båda kan man ju även säga att 200:an är "lite" lättare wink

men för att komma tillbaka till topic, M5:an är dyrare på alla sätt men håller bättre också.

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
LocKtar Herr
9 september 2009 · 1 722 Inlägg

camaro67 skrev:

Perss0n skrev:

Siarnaq skrev:

700hk+ i en M5 är lika lätt som 300+ i en CA18DET.

Vad är din poäng?

Håller inte riktigt med där... sitter och diskuterar nu med en kompis som haft en M5 e34 och jag har precis betällt grejjer till min 200sx för att få ca300hk går på ca26000 inkl frakt.

Grenrör, kolvar och turbo GT4088R Lämplig för 700hk = 38000 utan frakt.. och då behöver du enheldel saker till för att få till det tongue

säger inte att du borde köpa en 200sx men det är lättare att få 300hk i en S13 än 700 i än M5

Men samtidigt kan man ju säga att 300hk i en m5 har du från fabrik vilket ger driftsäkerhet jämför med 300hk i en 200. Sedan får man säga vad man vill om ca18det men det är ju ett riktigt bojsänke

Säg det till mobne som har 800hk i sitt "bojsänke"

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang