6877
Sök

Snabbfråga angående okänd vakuumslang. 854 turbo.

211 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Har bytt alla vakumslangar nu utom en enda som jag inte vet vad det är. Kommer ut vid insuget precis under där jag kopplat slangen från dumpen. Efter typ 30 cm sitter en svart cylinderformad plast/gummi klump.

Vad är det??? och vart tar den vägen?

Tackar för alla bra svar på dumma frågor jag ställer här smile bra forum med bra folk som hjälper oss nybörjare.

169 Inlägg
10 september 2009
Hej  om den svarta klumpen sitter under insuget så är det vevhusventilationen. mvh

//Jonas

211 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Tror inte det. Ska försöka leta upp en bild. Går en 5mm vakumslang typ genom den och den svarta "klumpen" tror jag sitter med fästen typ mot kylaren. Svårt att förklara. Ska lägga bild strax

169 Inlägg
10 september 2009
okej   ja bild underlättar en del faktist

//Jonas

211 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/38610/760584_30dbx9.jpg

Går ju två slangar här en går till min dump. den andra är den mystiska slangen som går till klumpen.
Stod vid bilen förut och tänkte ihop hur jag skulle förklara men du är det som bortblåst
Senast redigerat av baloo83 (10 september 2009)

169 Inlägg
10 september 2009
ser inte riktigt e det inte slangen som har med bensin returen att göra?den  sitter ovanför slangen som från dumpen. sen går den till en ventil som i sin tur går bak till tanken.
mvh

//Jonas

211 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Inte ur "förgreningen" under plastlocket där typ slang till mätaren är.

211 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Kan ju faktiskt vara. Sökte förtvivlat i hayens boken men mest sugmotor där. Ska kolla upp detta men det låter rätt faktiskt. Ska bli till att kolla närmare på det imorrn.
Försöker få bukt på svajjande laddtryck och bytte slangar men det ville inte riktigt ge med sig så jag tänkte jag missat nån slang som läkte lite. Blir till att leta vidare imorrn.

Tackar
Senast redigerat av baloo83 (10 september 2009)

Sök