Vad heter denna lamptyp? Instrumentbelysning.

Cupra_
11 september 2009 ·

Ja, jag letar efter sånna här lampor.. Eller likadana med diod rättare sagt. Har letat men hittar inte vad sockeln heter eller vilka som säljer dem. Stylingwebben hade tyvärr inte.. Ursäkta den dåliga bilden men det är taget med mobilkamera. Har lite bråttom nu då halva inredningen är ursliten! Ska sitta i AC-knapparna på en s40 -02


https://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/760711_71dh34.jpg
lampa

YipYip
11 september 2009 · 308 Inlägg

har du kollat http://www.diodhuset.se ?

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Cupra_
11 september 2009 ·

YipYip skrev:
har du kollat http://www.diodhuset.se ?

Yep, kollat där med utan framgång sad

Opelmadness German cars, quality and beyond
11 september 2009 · 8 197 Inlägg

Bästa vore att kolla med närmaste volvohandlare. Dom vet garanterat vad dom heter. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Cupra_
11 september 2009 ·

Irmscher Vectra skrev:
Bästa vore att kolla med närmaste volvohandlare. Dom vet garanterat vad dom heter. smile

Jo jag vet.. Men hade tänkt beställa nu inatt då instrumentbrädan är nedplockad...

Cupra_
11 september 2009 ·

Diabolo skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Bästa vore att kolla med närmaste volvohandlare. Dom vet garanterat vad dom heter. smile

Jo jag vet.. Men hade tänkt beställa nu inatt då instrumentbrädan är nedplockad...

Pratade med volvo idag, de hade inget namn på sockeln utan bara ett internt beställningsnummer :S Är det någon som vet en bra, svensk sida som säljer dioder utöver de som nämns i tråden?

Senast redigerat av Diabolo (11 september 2009)

YipYip
11 september 2009 · 308 Inlägg

lösa dioder eller med sockel? Själv har jag tänkt mej ett projekt att löda dit dioder och motstånd på alla lysande detaljer i kupén. Jag ska prova med lösa dioder från kjell o company. Se om det funkar.

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Cupra_
11 september 2009 ·

YipYip skrev:
lösa dioder eller med sockel? Själv har jag tänkt mej ett projekt att löda dit dioder och motstånd på alla lysande detaljer i kupén. Jag ska prova med lösa dioder från kjell o company. Se om det funkar.

Jo det är klart att det går att lösa på det sättet också, ville bara ha det fixat på smidigast sätt. Har sett en del s40 här på gorg med all interiörbelysning ändrad till blåa dioder.. Har PM:at och GB:at dessa utan framgång. Eller ja, helt utan svar...

YipYip
11 september 2009 · 308 Inlägg

ah dom kanske gjort som jag tänkt. Kollade hemsidan upplyst.se oxå men där har dom bara lösa dioder såg jag. Om inte ens volvo hade något namn på den så kanske den inte finns annat än som original från volvo.

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Cupra_
11 september 2009 ·

YipYip skrev:
ah dom kanske gjort som jag tänkt. Kollade hemsidan upplyst.se oxå men där har dom bara lösa dioder såg jag. Om inte ens volvo hade något namn på den så kanske den inte finns annat än som original från volvo.

Nä, det är klart att risken finns för det.. Men det finns ju till både 850 och v70/v70n som både är nyare och äldre bilar.. Tycker det borde finnas till min med nånstans.. Jag kan få tag på dioder som går att få o lysa i hållaren, med rätt kontakt och allt.. Problemet är då att de är för korta så de inte når ända ned vilket leder till att det knappt lyser om knapparna hmm

YipYip
12 september 2009 · 308 Inlägg

Ja det är ju lite surt..finns inte starkare dioder då?

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Cupra_
12 september 2009 ·

YipYip skrev:
Ja det är ju lite surt..finns inte starkare dioder då?

Jo fast då blir det med fel fot istället:(

YipYip
12 september 2009 · 308 Inlägg

ja aldrig är nånting enkelt. Lycka till iallafall.

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
12 september 2009 · 695 Inlägg

De finns på www.diodhuset.se ´s hemsida finns de inte med i webbshopen ring å hör, det ska finnas kolla även med www.xenonkungen.se och www.blueride.se om de har

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Cupra_
12 september 2009 ·

volvo740mannen skrev:
De finns på www.diodhuset.se ´s hemsida finns de inte med i webbshopen ring å hör, det ska finnas kolla även med www.xenonkungen.se och www.blueride.se om de har

Har kollat alla dessa nu också.. Kan tillägga att fästet är som på en "B8,5". Det är vad jag fått fram, men en "B8,5" är för tjock längst ned.. Lampan måste var 5mm tjock hela vägen ned till stopplattan eller ja, kontakten..

Cupra_
12 september 2009 ·

Jag ger upp! Kollat bilens manual, Haynesboken, samtliga nämnda nätsidor, pm:at medlemmar utan svar.. Inget har hjälpt. Valfri admin kan ta bort tråden..

Loci
13 september 2009 · 471 Inlägg
Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Cupra_
13 september 2009 ·

Loci skrev:
Kollat om B8.4d passar eller B8.3d ?
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id … grp=205264
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id … grp=205263

Beställde en av varje. B8.3 och B8.5 beställde jag igår så får se till veckan om det funkar.. B8.4 passar inte alls, foten är på tok för stor..

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
14 september 2009 · 695 Inlägg
Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
14 september 2009 · 695 Inlägg
Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang