Köpråd volvo eller saab

Funkiee Saab älskare!
11 september 2009 · 4 597 Inlägg

att jämföra en 740 med en 9000 är ju fan som dag o natt, volvo är en kantig ful, tråkig seg container.. saaben är snygg, modern, har ett jävla tryck i sig när man gasar, går snålt, bra lastutrymme, 740 combi har dock bra lastutrymme, men 740 har inte många +, köp en 9000 så får du kvalité, komfort, o grymt ekonomi wink

sen den där jävla blaskan från auto & motorsport är ju bara jävla skitsnack... alla deras tester är ju fan emot saab o för volvo, jävla skitsnack, när de är fysiskt bevisat att saab är säkrare. Folksam har ju utsett saab 9000, o 9-5 till sveriges säkraste bil smile inget svårt val alltså!

Mvh Patrik

Senast redigerat av Funkiee (11 september 2009)

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Hultman Lastbilschaufför
11 september 2009 · 265 Inlägg

Köp Volvo´n om du ska leka (Därför jag kör volvo)  Annars garanterat Saaben!.

Saaben slår Volvon på allt utom om man ska leka..
Sen dom som tror sig kunna allt och säger att 9000 lådorna är kassa har fel!.. Har ägt två 9000 och har lekt mer än väl med dom och har inte rasat någon. Man ska kunna köra det är de!
Sen är 9000 lätt mekade samt lätta att hitta delar till. Redigt bra komfort.

Sen sånna som "Volvo740an" är ju bara pinsamma.

Saaben skulle jag tagit!smile

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
MercedesJonnie
11 september 2009 · 3 268 Inlägg

skalman1 skrev:
jag skulle inte vilja ha någon av dom två, men om jag skulle tvingas välja så blir det volvon.  rwd och robust drivlina. utseendet är ju en smaksak, för båda är ju svenssonbilar.

smaken är ju som baken , delad! tongue

Rille0
11 september 2009 · 2 021 Inlägg

Volvo740an skrev:
Ja nu snackar vi rättvis jämförelse, Volvo vinner, bla för att Saaben har kass byggkvalitet.


http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+(Saab+9000)

du är ju för rolig, kass byggkvalite? för att fjädrarna fram kan brista och krängningshämmarstagen blir glappa? så de händer aldrig på en 740? väx upp o sluta va så trångsynt.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Rille0
11 september 2009 · 2 021 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:
hihi nu kommer jag med en icke särskilt smart svar tongue men volvo äger så skit i jordfräsen och köp en riktig bil wink köp en volvo. finns ju inget fulare än en saab. tongue

jo 740

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Funkiee Saab älskare!
11 september 2009 · 4 597 Inlägg

Rille0 skrev:

Volvo-lollungen skrev:
hihi nu kommer jag med en icke särskilt smart svar tongue men volvo äger så skit i jordfräsen och köp en riktig bil wink köp en volvo. finns ju inget fulare än en saab. tongue

jo 740

lol där blev Volvo-lollungen lite ägd tror jag lol big_smile du tål de här va? smile alla har ju sin smak smile

Mvh Patrik

Senast redigerat av Funkiee (11 september 2009)

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Rille0
11 september 2009 · 2 021 Inlägg

Funkiee skrev:

Rille0 skrev:

Volvo-lollungen skrev:
hihi nu kommer jag med en icke särskilt smart svar tongue men volvo äger så skit i jordfräsen och köp en riktig bil wink köp en volvo. finns ju inget fulare än en saab. tongue

jo 740

lol där blev Volvo-lollungen lite ägd tror jag lol big_smile du tål de här va? smile alla har ju sin smak smile

Mvh Patrik

va?

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Jimmy_N Makaronborrare
11 september 2009 · 993 Inlägg

Har bara haft en 9000 med sugmotor. Prestandamässigt så var den faktiskt betydligt rappare än 740 in jag hade sist. Dock så var Saaben en riktig skitbil som fick ett nytt fel för varje vecka som gick. Men såklart så beror ju mycket på hur tidigare ägare har skött bilen

Funkiee Saab älskare!
11 september 2009 · 4 597 Inlägg

Rille0 skrev:

Funkiee skrev:

Rille0 skrev:

jo 740

lol där blev Volvo-lollungen lite ägd tror jag lol big_smile du tål de här va? smile alla har ju sin smak smile

Mvh Patrik

va?

vad förstog du inte? tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Niklas1987 NO
11 september 2009 · 2 182 Inlägg

Båda är jävligt bra bilar bara de är bra skötta, tycker båda två inte är nåra direkta skönheter, båda dricker lika mycket ungefär å båda bilarna trivs bäst på landsväg, möjligen är Saaben lite rappare å går något fortare om du hittar en tillräkligt lång raka för att ta reda på det.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Niklas1987 NO
11 september 2009 · 2 182 Inlägg

Funkiee skrev:

Rille0 skrev:

Funkiee skrev:

lol där blev Volvo-lollungen lite ägd tror jag lol big_smile du tål de här va? smile alla har ju sin smak smile

Mvh Patrik

va?

vad förstog du inte? tongue

Att folk har olika smak tror ja tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Rille0
11 september 2009 · 2 021 Inlägg

Funkiee skrev:

Rille0 skrev:

Funkiee skrev:

lol där blev Volvo-lollungen lite ägd tror jag lol big_smile du tål de här va? smile alla har ju sin smak smile

Mvh Patrik

va?

vad förstog du inte? tongue

de mesta

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Funkiee Saab älskare!
11 september 2009 · 4 597 Inlägg

Volvo-lollungen sa att det finns ingen fulare bil än en saab, men som mot kommentar kom du med en 740, o de har du ju så jävla rätt i! inge svårt o förstå det roliga i det tycker jag tongue en ful jävla kantig contaioner som ett slimmat flygplan wink

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
11 september 2009 · 846 Inlägg

855 t5 wink

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Rquired Allmänt envis
11 september 2009 · 12 512 Inlägg

Karl-Bertil skrev:

AcesHigh666 skrev:
Jag rekommenderar Trådskaparen att köpa något annat än en volvo eller saab, du ser ju bara på ägarna vilka idioter det är som köper de två märkena. Det kan alltså inte komma en enda tråd om dessa två bilar utan att det brakar loss med hundratals IQ befriade och helt faktalösa svar. Köp vad som helst utom dessa om du vill slippa bli indragen bland dårarna.

Samma gäller diskussionen RWD vs FWD, tycker man att FWD är svårkörda på vintern och att "man kör RWD för man vill ha kontroll" då ska man inte ha körkort.

För att gå tillbaka till topic...

Jag har inte haft saab, men en 740Gl -90 i jättefint skick med 36k mil på mätarn.

Fördelar.

Lättmekad(men en golf 1,2,3 är lika lättskruvad för att ta ett exempel)
billiga delar(min golf har billigare delar)
rolig när det är halt ute.(men bara då)

Nackdelar.

Slö
bara under litern på långsträcka
otroligt tråkig bil "förutom" den veckan det brukar vara lite snö.

väl talat!

Bra inlägg, men vill tillägga att "Samma gäller diskussionen RWD vs FWD, tycker man att RWD är svårkörda på vintern och att "man kör FWD för man vill ha kontroll" då ska man inte ha körkort. Det är inga problem att hantera någon av drivtyperna, sen vilken man tycker är säkrast och mest lättkontrollerad är en annan sak.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
discokapten Kapten på disco!
11 september 2009 · 1 729 Inlägg

Såg att du ville ha 150hk´s 2.3i motorn, vilket är en förbannat stabil motor tycker jag, men varför inte överladdat? 9000 står sjukt lågt idag i förhållande till vad man får för bil, en med turbo är inte dyrt och ger mycket mer körglädje (iaf enligt mig).

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 september 2009 · 1 948 Inlägg

Rquired skrev:

Karl-Bertil skrev:

AcesHigh666 skrev:
Jag rekommenderar Trådskaparen att köpa något annat än en volvo eller saab, du ser ju bara på ägarna vilka idioter det är som köper de två märkena. Det kan alltså inte komma en enda tråd om dessa två bilar utan att det brakar loss med hundratals IQ befriade och helt faktalösa svar. Köp vad som helst utom dessa om du vill slippa bli indragen bland dårarna.

Samma gäller diskussionen RWD vs FWD, tycker man att FWD är svårkörda på vintern och att "man kör RWD för man vill ha kontroll" då ska man inte ha körkort.

För att gå tillbaka till topic...

Jag har inte haft saab, men en 740Gl -90 i jättefint skick med 36k mil på mätarn.

Fördelar.

Lättmekad(men en golf 1,2,3 är lika lättskruvad för att ta ett exempel)
billiga delar(min golf har billigare delar)
rolig när det är halt ute.(men bara då)

Nackdelar.

Slö
bara under litern på långsträcka
otroligt tråkig bil "förutom" den veckan det brukar vara lite snö.

väl talat!

Bra inlägg, men vill tillägga att "Samma gäller diskussionen RWD vs FWD, tycker man att RWD är svårkörda på vintern och att "man kör FWD för man vill ha kontroll" då ska man inte ha körkort. Det är inga problem att hantera någon av drivtyperna, sen vilken man tycker är säkrast och mest lättkontrollerad är en annan sak.

Det gäller givetvis på bägge hållen, men det är konstigt nog aldrig någon som gnäller för på RWD på samma sätt som alla verkar vara livrädda för FWD.

Jag vill inte göra någon, RWD vs FWD tråd om detta så vi lägger ner allt, eller vad tycker du?

För att hjälpa TS så verkar saab 9000 med turbo 10x roligare än en 740! dem är inte ens i samma klass... 900 är mer i klass med 740.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rquired Allmänt envis
11 september 2009 · 12 512 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Rquired skrev:

Karl-Bertil skrev:

väl talat!

Bra inlägg, men vill tillägga att "Samma gäller diskussionen RWD vs FWD, tycker man att RWD är svårkörda på vintern och att "man kör FWD för man vill ha kontroll" då ska man inte ha körkort. Det är inga problem att hantera någon av drivtyperna, sen vilken man tycker är säkrast och mest lättkontrollerad är en annan sak.

Det gäller givetvis på bägge hållen, men det är konstigt nog aldrig någon som gnäller för på RWD på samma sätt som alla verkar vara livrädda för FWD.

Jag vill inte göra någon, RWD vs FWD tråd om detta så vi lägger ner allt, eller vad tycker du?

För att hjälpa TS så verkar saab 9000 med turbo 10x roligare än en 740! dem är inte ens i samma klass... 900 är mer i klass med 740.

Nej det ämnet har det bråkats om allt för många gånger. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Glader9991
11 september 2009 · 956 Inlägg

Är det inte lite som att välja mellan att kriga med spjut, eller kriga med vapen?
Mitt val är enkelt.

snackcalahan
11 september 2009 · 482 Inlägg

Jag skulle ta SAAB en goare bil att köra men tyvär så käns det som en gammal volvo bjuder på mindre negativa överraskningar. ska du ha en rolig bil o busa med så skulle jag satsa på nån liten Gti av valfritt märke

just real power
no turbo shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang