Försök till bedrägeri på min blocketannons.

Gyrk
11 januari 2010 · 4 Inlägg

ha, hörde just på radion att dom fick fast han....

Kexet86
12 januari 2010 · 190 Inlägg

Så jäkla bra hoppas dom sätter dit han ordentligt

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
Karl-Bertil
13 januari 2010 · 518 Inlägg

han får väl 2 år som vanligt å sen är han ute igen.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Rock-Star
13 januari 2010 · 2 982 Inlägg

varför inte bara avliva som man gör med hundar när de gör felsteg.
om man ändå anser att en hund är som en familjemedlem och behandlar hunden "humant" bör man göra samma sak med tjuvar.

"jag är för dödsstraff"

Hexon
13 januari 2010 · 113 Inlägg

Att folk ens går på detta är för mig helt ofattbart, för onekligen har en del blivit bedragna av dessa. Precis samma sak gäller när de ringer upp nån "från" banken och vill åt dit kontokorts nr.

Borde vara självkart för folk i dagsläget med så mycket bedrägeri runt om i världen att inte ge ifrån sig nån pryl förän man har pengar i handen.

Mvh Hexon
Volvo 240 V8 "Supercharged" (1985)
Donvito
14 januari 2010 · 964 Inlägg

AnderssonM skrev:
Fick nått liknande när jag försökte sälja min Saab i våras:P


Hej. Såg din bil på blocket och blev intresserad. Min nuvarande bil har
gått sönder så behöver en ny seriös bil omgående då jag pendlar till och
från jobbet. Nu undrar jag om det går för sig att köpa bilen på
avbetalning? har nämligen inte pengar förens den 25.e juli, men om detta
skulle gå för sig så är jag bredd att betala 2000 kr extra för bilen den
25.e juli som ett tack för hjälpen. Givetvis skriver vi ett kontrakt på
affären där man fyller i personuppgifter, datum, namn, pris och allt som
har med affären att göra. Såg att konsumentverket hade sådana kontrakt,
tycker dem verkade bra. Står även i kontraktet att säljaren äger bilen
tills den är till fullo betald. Så om jag skulle kunna komma och hämta
bilen omgående och vi skriver papprena och sen betalar jag vid löning
den 25.e juli så vore jag enormt tacksam för hjälpen. Hör av dig om
detta kan fungera. Tack på förhand. Mvh-Patrik

Ni som fått mejl från paret i Tenhult samt Patrik. Sälj aldrig bilen till dom, en kompis blev lurad på sin 740 i våras av dessa typerna så vi har själva vart nere i Jönköping och vittnat mot dom. han fick ett identiskt mejl som det som visas över här. Mvh Michael

Volvo Pv (1957)
Volvo P1800 (1965)
Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Kexet86
14 januari 2010 · 190 Inlägg

Donvito skrev:

AnderssonM skrev:
Fick nått liknande när jag försökte sälja min Saab i våras:P


Hej. Såg din bil på blocket och blev intresserad. Min nuvarande bil har
gått sönder så behöver en ny seriös bil omgående då jag pendlar till och
från jobbet. Nu undrar jag om det går för sig att köpa bilen på
avbetalning? har nämligen inte pengar förens den 25.e juli, men om detta
skulle gå för sig så är jag bredd att betala 2000 kr extra för bilen den
25.e juli som ett tack för hjälpen. Givetvis skriver vi ett kontrakt på
affären där man fyller i personuppgifter, datum, namn, pris och allt som
har med affären att göra. Såg att konsumentverket hade sådana kontrakt,
tycker dem verkade bra. Står även i kontraktet att säljaren äger bilen
tills den är till fullo betald. Så om jag skulle kunna komma och hämta
bilen omgående och vi skriver papprena och sen betalar jag vid löning
den 25.e juli så vore jag enormt tacksam för hjälpen. Hör av dig om
detta kan fungera. Tack på förhand. Mvh-Patrik

Ni som fått mejl från paret i Tenhult samt Patrik. Sälj aldrig bilen till dom, en kompis blev lurad på sin 740 i våras av dessa typerna så vi har själva vart nere i Jönköping och vittnat mot dom. han fick ett identiskt mejl som det som visas över här. Mvh Michael

Det är samma idot jag vart av med min 740.

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
Donvito
15 januari 2010 · 964 Inlägg

Kexet86 skrev:

Donvito skrev:

AnderssonM skrev:
Fick nått liknande när jag försökte sälja min Saab i våras:P


Hej. Såg din bil på blocket och blev intresserad. Min nuvarande bil har
gått sönder så behöver en ny seriös bil omgående då jag pendlar till och
från jobbet. Nu undrar jag om det går för sig att köpa bilen på
avbetalning? har nämligen inte pengar förens den 25.e juli, men om detta
skulle gå för sig så är jag bredd att betala 2000 kr extra för bilen den
25.e juli som ett tack för hjälpen. Givetvis skriver vi ett kontrakt på
affären där man fyller i personuppgifter, datum, namn, pris och allt som
har med affären att göra. Såg att konsumentverket hade sådana kontrakt,
tycker dem verkade bra. Står även i kontraktet att säljaren äger bilen
tills den är till fullo betald. Så om jag skulle kunna komma och hämta
bilen omgående och vi skriver papprena och sen betalar jag vid löning
den 25.e juli så vore jag enormt tacksam för hjälpen. Hör av dig om
detta kan fungera. Tack på förhand. Mvh-Patrik

Ni som fått mejl från paret i Tenhult samt Patrik. Sälj aldrig bilen till dom, en kompis blev lurad på sin 740 i våras av dessa typerna så vi har själva vart nere i Jönköping och vittnat mot dom. han fick ett identiskt mejl som det som visas över här. Mvh Michael

Det är samma idot jag vart av med min 740.

Jasså? Hur har de gått för dej nu efteråt då? Hört något mer om det?

Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Volvo Pv (1957)
Volvo P1800 (1965)
HenkeTIC
15 januari 2010 · 888 Inlägg

Fick ett nytt mail inatt klistrar in det här. Mailen som används är nu andreespall@hotmail.com

hej. jag undrar om du har kvar din bil? sen så undrar jag om allt funkarså som motor/lådan allt maskinellt? hur länge är bilen bes o skattad.hurär servicarna gjorda under åren, finns det sommar och vinter däck.senundrar jag om jag hämtar bilen nu i veckan tex om du kan vänta medpengarna tills jag får ut mina försäkrings pengar från min andra bilsenast den 22:a februari.tjejen va med om en krock så mittförsäkringsbolag gör en utbetalning den 22:a februari.tänker intediskutera priset med dig utan du får det du har satt ut den för.jag ärjätte akut efter en bil. har öppnat ett eget företag men kommer inte enstill det nu.så nu har jag och min fru bara en bil så jag får ta tågettill jobbet så vi sitter i en väldigt jobbig situation just nu.behöververkligen bil direkt. har investerat alla mina besparningar på mittföretag som jag har pricis öppnat därför kan jag inte få fram pengarjust nu .det finns köpeskontrakt som jag kan hämta ut frånkonsumentvärket som vi kan skriva att om jag inte betalar bilen senastden 22:a februari så ska den lämnas tillbaka till dig man gör affärensom en vanlig bilaffär men det står i kontraktet att du är fullmäktigägare tills bilen är betald.kontraktet är bindande och skulle vara jättesnällt om det gick att lösa det,så kan du få extra för besväret. kan jutänka på det, är seriös. mvh andree

gamlingen
15 januari 2010 · 5 198 Inlägg

Haha Finns det verkligen folk som går på sånt där fortfarande ?

Senast redigerat av gamlingen (15 januari 2010)

Kexet86
15 januari 2010 · 190 Inlägg

Donvito skrev:

Kexet86 skrev:

Donvito skrev:

Ni som fått mejl från paret i Tenhult samt Patrik. Sälj aldrig bilen till dom, en kompis blev lurad på sin 740 i våras av dessa typerna så vi har själva vart nere i Jönköping och vittnat mot dom. han fick ett identiskt mejl som det som visas över här. Mvh Michael

Det är samma idot jag vart av med min 740.

Jasså? Hur har de gått för dej nu efteråt då? Hört något mer om det?

Det var 1 år sen nu men det har inte hänt någonting. sad

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
Donvito
17 januari 2010 · 964 Inlägg

Kexet86 skrev:

Donvito skrev:

Kexet86 skrev:

Det är samma idot jag vart av med min 740.

Jasså? Hur har de gått för dej nu efteråt då? Hört något mer om det?

Det var 1 år sen nu men det har inte hänt någonting. sad

Ooh fan, tråkigt att höra! Men jag antar att du anmälde det?

Volvo P1800 (1965)
Volvo Pv (1957)
Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Kexet86
17 januari 2010 · 190 Inlägg

Donvito skrev:

Kexet86 skrev:

Donvito skrev:

Jasså? Hur har de gått för dej nu efteråt då? Hört något mer om det?

Det var 1 år sen nu men det har inte hänt någonting. sad

Ooh fan, tråkigt att höra! Men jag antar att du anmälde det?

Klart jag anmälde honom men utredningen vart ned lagd som alltid annars. För polisen inte kunde hitta honom!!!

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
buick455
29 januari 2010 · 1 Inlägg

hej. ja fick också ett trevligt telefonsamtal från denna person 28-1-10. och ett litet mail:)
han sa att han skulle komma i sin svärfars gammla 740 i dag 29-1-10
han ringde från 0736415259.

Hejsan!! Jag och min fru är i akut behov av bil omgående då våran gamlafick gå till skroten.. Men Får 36 000:- av försäkringsbolaget den 15efebruari som vi tänkt lägga på en bil. Det är så typiskt nu när vi ärmitt uppe i en flytt..och har ingen bil! Så tänkte redan nu kolla om vikunde få tag i en.. för vi kommer ju endå köpa en närförsäkringspengarna kommer.. men Vi hoppas på att detta går att lösa.Jag har ju ett eget företag me som jag flyttar med.. mycket mindrekonkurans dit vi ska flytta .. håller på med pall opallkragsrenovering. Och vi väntar en liten bebis nu i april:) Vitänkte höra med dig om vi kunde göra så här...att vi kommer och hämtardin bil om vi är nöjda med den så köper vi den.. och du fårbetalt den 15e februari när jag får mina Försäkringspengar. Givetvis fårvi ju skriva ett säkert och riktigt kontrakt på hur det ska se ut.. ochmin fru sålde en bil på detta sätt för 2 år sedan och då kollade vi uppmed både polis o blocket.. och då blev det köpekontrakt frånkonsumentverket.. det är dom säkraste kontrakten man kan använda när detgäller bilköp mellan privatpersoner ochdet funkade för oss... det är 3 sidor man fyller i.. bla alla personuppgifter och allt om bilen och hur betalningen skall ske. Du kan varahelt trygg i det kontraktet för det står klart o tydligt att även att viskickar in ägarbyte så är du fullmäktig ägare tills du fått betalt..bryter man ett sådant kontrakt så gör man sig skyldig till bådekontraktsbrott o bedrägeri och bilen går till dig direkt. Skulle dukunna tänka dig att ställa upp på detta så har vi sagt att du får 3tusen kr mer för din bil än du begärt.. som tack för att du får väntadrygt 2 veckor med pengarna. Detta skulle vara jätte snällt. Du får jumer än vad du tänkt dig och vi får en fin bil. Och det finns inget dubehöver oroa dig över. Hör gärna av dig så fort du kan så man vet om vimåste leta vidare. ha det så bra Mvh Anders o Madeleine

Senast redigerat av buick455 (29 januari 2010)

Arcangelus <3 Japs
29 januari 2010 · 680 Inlägg

buick455 skrev:
hej. ja fick också ett trevligt telefonsamtal från denna person 28-1-10. och ett litet mail:)
han sa att han skulle komma i sin svärfars gammla 740 i dag 29-1-10
han ringde från 0736415259.

Hejsan!! Jag och min fru är i akut behov av bil omgående då våran gamlafick gå till skroten.. Men Får 36 000:- av försäkringsbolaget den 15efebruari som vi tänkt lägga på en bil. Det är så typiskt nu när vi ärmitt uppe i en flytt..och har ingen bil! Så tänkte redan nu kolla om vikunde få tag i en.. för vi kommer ju endå köpa en närförsäkringspengarna kommer.. men Vi hoppas på att detta går att lösa.Jag har ju ett eget företag me som jag flyttar med.. mycket mindrekonkurans dit vi ska flytta .. håller på med pall opallkragsrenovering. Och vi väntar en liten bebis nu i april:) Vitänkte höra med dig om vi kunde göra så här...att vi kommer och hämtardin bil om vi är nöjda med den så köper vi den.. och du fårbetalt den 15e februari när jag får mina Försäkringspengar. Givetvis fårvi ju skriva ett säkert och riktigt kontrakt på hur det ska se ut.. ochmin fru sålde en bil på detta sätt för 2 år sedan och då kollade vi uppmed både polis o blocket.. och då blev det köpekontrakt frånkonsumentverket.. det är dom säkraste kontrakten man kan använda när detgäller bilköp mellan privatpersoner ochdet funkade för oss... det är 3 sidor man fyller i.. bla alla personuppgifter och allt om bilen och hur betalningen skall ske. Du kan varahelt trygg i det kontraktet för det står klart o tydligt att även att viskickar in ägarbyte så är du fullmäktig ägare tills du fått betalt..bryter man ett sådant kontrakt så gör man sig skyldig till bådekontraktsbrott o bedrägeri och bilen går till dig direkt. Skulle dukunna tänka dig att ställa upp på detta så har vi sagt att du får 3tusen kr mer för din bil än du begärt.. som tack för att du får väntadrygt 2 veckor med pengarna. Detta skulle vara jätte snällt. Du får jumer än vad du tänkt dig och vi får en fin bil. Och det finns inget dubehöver oroa dig över. Hör gärna av dig så fort du kan så man vet om vimåste leta vidare. ha det så bra Mvh Anders o Madeleine

Men bestäm tid med han och be Polisen stå bakom hörnet och hänvisa till alla diskussioner härifrån! För är ju uppenbarligen en röd tråd med Mr Anders och Mrs Madeleine att de försöker (eller redan har) blåsa folk.

Man borde ju sätta in en GPS-sändare i bilen, sälja den till denna snubben, vänta nån timme och sen bara köra efter och knacka på eller tipsa Polisen om vart den j*veln bor! smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
GroundX Got N/A?
29 januari 2010 · 358 Inlägg

Ja, den här snubben kan ju inte vara speciellt svårfångad. Är polisen bara lat?

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
snoddas
29 januari 2010 · 1 142 Inlägg

vem går på sånt där:S ´skriver någon sin livs historia till mig så andvänder ja bara den där "TA BORT" knappen som finns på mailen sen så skiter ja i de.

Biggi
29 januari 2010 · 352 Inlägg

vilken galen snubbe som oftast väljer 740 hahah

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
jonaskarlsson
18 februari 2010 · 40 Inlägg

NilssoN-89 skrev:
Jag har lagt ut min bil på blocket och har vid flertal fall försökt att bli lurad.
Har haft en kontakt som har skivit liknande fast en månad innan.
För er som vill sälja eran bil så gå ej på liknande mail...
Är det någon mer som fått detta?
OBS. byter namn hela tiden....

hej. jag undrar om du har kvar din bil? sen så undrar jag om allt funkar
så som motor/lådan allt maskinellt? hur länge är bilen bes o skattad.
hur är servicarna
gjorda under åren, finns det sommar och vinter däck.sen undrar jag om
jag hämtar bilen
nu i veckan tex om du kan vänta med pengarna tills jag får ut mina
försäkrings pengar från min andra bil senast den 25:e september. min bil
har gått sönder så mitt försäkrings bolag gör en utbetalning den 25:e
september.
tänker inte diskutera priset med dig utan du får det du har satt ut den
för.
jag är jätte akut efter en bil, har öppnat ett eget företag men kommer
inte ens till det nu.
så nu har jag och min fru bara en bil så jag får ta tåget till jobbet
så vi sitter i en väldigt jobbig situation just nu.givetvis kan jag
lägga en handpenning så länge tills jag får resten av
mina pengar. har investerat alla mina besparningar på mitt företag som
jag har pricis öppnat
därför kan jag inte få fram pengar just nu men en handpenning kan jag få
fram.
det finns köpeskontrakt som jag kan hämta ut från
konsumentvärket som vi kan skriva att om jag inte betalar bilen senast
den 25:september så ska den lämnas tillbaka till dig.skulle vara jätte
snällt om det gick att lösa det så.kan få extra för besväret. kan
ju tänka på det. ha det mvh jimmie

Ville bara lägga upp en varning!

JAG FICK LIKA DANT! jag skrev nej bla bla bla.... och sen var det inget mer svar, en vecka senare fick jag ett likadant mail fast på en annan annons och annat namn. svarade inte men fick senare ett sms och ledde till telefonsamtal då han förklarade extakt som i annonsen. gick som tur var inte med på det men det va inte långt ifrån. han snackade om att hans jobbarbil va sönder... cp gubbe

Volvo S70 T5 "Mansholo Cruiser" (1998)
Friberg-Lundin
18 februari 2010 · 57 Inlägg

Säger som en del andra, lustigt att folk ens går på sånt här yikes

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang