8613
Sök

Val av slutsteg + kopplingschema, har skiss och all info som behövs för hjälp!

21 761 Inlägg
12 september 2009
Nja, ingen har ju skrivit att basarna är värdelösa, men om det inte går att få fram tillräckligt med info om dem så är en ny bas ett bättre alternativ. Ifall det står ett modellnamn på magneten så kan det gå att söka info på nätet. smile

Om du väljer att köpa en ny bas så finns det några 12" under 1000:- hos dbakuten som antagligen borde funka hyfsat, de är på 4 Ohm allihop.

Yrkeschaufför
165 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
ska kolla om jag hittar något modellnr, men min morbror sa iof att dem va bra då dem kom, fast frågan är hur insatt han är.... tongue

Pioneer TS-W204 heter dem, jag hittar dock inget vettig om dem..  Haha dem va 8"tror jag att jag kommit fram till och tillverkades mellan 85-88 så dem var äldre än mig big_smile blir nog ny bas!

http://dbakuten.se/detail-item_id-317468 kan den vara något att ha? Klarar steget fortfarande av den? 

Tack för all hjälp btw!
Senast redigerat av danne9108 (12 september 2009)

21 761 Inlägg
12 september 2009
Nä, det där var riktigt gamla basar tydligen. Har bara hittat en sida med info och det stod bara som du redan har skrivit, dvs 150 WRMS och 4 Ohm. Tillverkades som sagt 1985-88 enligt den sidan, kanske var samma sida vi kollade på.

KFC-W3011 är jag lite tveksam till eftersom den har väldigt högt Qts, fast jag har ju inte testat den basen och kan egentligen inte uttala mig om den. De andra basarna har mer vettiga värden och känns säkrare att få någorlunda bra ljud med. Rådfråga annars dbakuten om basarna. smile
Senast redigerat av Drönirettab (12 september 2009)

Sök