Eftersnack: Krantz Challenge "Euro/Japs" 12/9 (BILDER)

Snke Herr Klåfinger
13 september 2009 · 214 Inlägg

Hedman82 skrev:
INgen som fick en bild när jag dullera någon???

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------DSC00171.JPG

smile

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Znurf
13 september 2009 · 207 Inlägg

Jag har lagt upp cirka 50-60% av bilderna jag tog här smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=91126

shirunai
14 september 2009 · 19 Inlägg

Hmm har man möjlighet nästa år kanske jag kan skrapa fram 3-4japanska bilar smile

Merca-Hakan
14 september 2009 · 183 Inlägg

ååå detta missade jag.. det regnade så otroligt på morgonen då jag tänkte åka så jag sket i det. neutral

Mordiiax
14 september 2009 · 77 Inlägg

Olika klasser tror jag bara är att glömma. Främst för tidsödande samt irrelevant. På bana kommer väghållningen till sin rätta och på strippen gör hästarna sitt. Det är väl beprövade och roliga grenar som exempel. Tycker detta är ett helschysst koncept som det bör köras vidare på helt enkelt då det kan bli så olika bilar mot varandra.
Men just den 12/9 så var det väldigt få personer där och dom som antagligen kunde något alls om bilar stod bakom kulisserna och bevakade galgen för att se när sitt egna nummer kom upp.

Tanten i publiken som stod med krycka i ena handen och en röstningspaddel i andra föll antagligen för charmen med extraljus och sätesöverdrag från Jula istället för den typen av bil som antagligen knäckt hennes lårbenshals (därav kryckan) pga den låga, hårda gången som denne Civic har.
Och det sammanfattar i mina ögon hela dagen då man såg hur knepigt det kunde bli mellan två bilar ibland.

Jag citerar HEDMAN: "Du skulle inte stjutit sönder styling lycktorna utan behållt dom till dessa träffar tongue hare gött" där han refererar till denna film http://www.youtube.com/watch?v=WiMISc6pJsw där jag i mitt tåg mot smaklösheten skjuter sönder dom där hemska sakerna som satt på min Civic vid inköp.
Med det citatet så sammanfattar Hedman synen på styling som råder i våran region rätt så bra i mitt tycke.
Bortsett från Sollefteå då som jag anser sticker ut med god smak, god sed och trevliga människor smile

Znurf
14 september 2009 · 207 Inlägg

Hur kan man vara bitter så länge över något så litet? tongue Åkte du dit och väntade dig vinna hela tävlingen? tongue
Jag stog i publiken och röstade och jag tror inte jag röstade på din bil, är jag en gammal tant för det då? tongue

Senast redigerat av Znurf (14 september 2009)

Mordiiax
14 september 2009 · 77 Inlägg

Länge å länge, jag har jobbat sen sist så det har varit svårt att skriva något.
Ang. tanten så är det en person jag såg i publiken bara och den typen av karaktär som jag generaliserar över. Men vi åker båda två tantbilar från Japan så det kan säkert ligga något i det wink

Men som svar på din fråga så hade jag inte någon förväntning på att ställa ut alls utan ser min bil så som många andras, en utfyllnad för att få ihop till en komplett stege. Blev dock mycket förvånad över att bli utslagen utav den, i mitt tycke, fulaste bilen som ställde upp i stegen.
Skulle gärna höra utav dig till exempel som nu röstade på den, varför du gjorde det? Vad som avgjorde vilket håll som paddeln skulle vändas åt. Om det var alla extraljus i "rallystil"? Baklyktorna från Dan Mobility? Inredningen från Jula? Fluffen på instrumentpanelen? Den obalanserade höjden fram mot bak? Alla dekaler som satt slumpmässigt placerat? Dissen med pissen mot Saab? Bollen på antennen? Den otroligt djupa lystern i babyblåa lacken?
Enligt mig har den bilen ingen harmoni i tanken på något vis utan är ett virrvarr utav tjaffs så man blir illamående.
Bara det räcker för att man ska kunna ställa dit vilken standardbil som helst brevid för att kunna knocka bort den från sin plats.
Om jag då ska försöka berätta vad som borde talat för min bil så är det ett enhetligt stuk utan plotter. Alla detaljer harmoniserar i linjerna och det finns ett genomgående tema. Bilen har vettig höjd runtom och faller inte för så banala saker som så stora fälgar som fysiskt möjligt och vita blinkers. Inget på bilen är överdrivet och inget är plockat ur Realcars webshop bara för att den enstaka detaljen är såååå snygg. Allt är genomtänkt och välplanerat efter tankegången "funktion först, men gärna form. JDM är coolt men det måste gå fort på bana först och främst".
Det är inte heller den bil som skulle kunna glänsa bara med sitt kolfiber på yttersidan utan också tål granskning om man vill bli smutsig på knäna genom en imponerande bakvagn.
Lacken har sina skavanker efter några tusen väldigt hårda mil men i förstående människors ögon är det racepatina och kan berätta historier om både det ena och det andra.

Men... Det är ju bara min vy av det hela och uppenbarligen är jag i underläge tongue tongue tongue

Tjarniz: Nejdå, har inget speciellt emot Peugeot... Har bara svårt att förstå varför man vill äga en wink

Nu tar jag och förbereder mig för att ducka undan alla felstavade, irrelevanta och oförstående svar.

Senast redigerat av Mordiiax (14 september 2009)

Dtrtowa
14 september 2009 · 1 Inlägg

Håller med Znurf.
Hur kan man vara bitter för så lite så länge?
Stod oxå i publiken å röstade

Mordiiax
14 september 2009 · 77 Inlägg

Oförstående och fundersam snarare än bitter.

Jurk
14 september 2009 · 85 Inlägg

Smaken är som baken - delad smile svårare än så är det nog inte!

Znurf
15 september 2009 · 207 Inlägg

Mordiiax skrev:
......

Jag kommer inte ihåg vad jag röstade på faktiskt tongue Tror inte jag röstade alls, då jag stog med kamera och såg upptagen ut och inte fick någon spade smile Men förvånad får man bli men att försöka få svar på varför folk röstar "konstigt" är ju ganska meningslöst tongue Jag var med som utfyllnad också, och blev också försvånad att jag åkte ut på första mot en till synes orginal audi, men jag bryr mig inte om det ^^

Bilgalningen Bildelsskruvare
15 september 2009 · 255 Inlägg

Merca-Hakan skrev:
ååå detta missade jag.. det regnade så otroligt på morgonen då jag tänkte åka så jag sket i det. neutral

Kl 9 i Lunde vare stråååååålande sol å total vindstilla :p

My life, My mess
-hedman
16 september 2009 · 576 Inlägg

Mordiiax skrev:
massa om röstning mm

peggan va över stylad med fel styling prylar tycker jag med men ja tror du nog hade blivit piskad av av dom flesta ändå..
jag gilla din mer men jag röstade inte alls på nån....
jag stog med fler tal av mina kompisar som inte heller rösta men dom sa att peggan får INTE vinna...

/Hedman
Seat Cordoba 1.6 SXE "Spansken" (1999)
Daewoo Kalos "Paddi Flush" (2004)
linkan lindgren
16 september 2009 · 494 Inlägg

Mordiiax skrev:
Oförstående och fundersam snarare än bitter.

ursäkta att jag var med,  (pesimist)

jag är hård som sten
Mordiiax
16 september 2009 · 77 Inlägg

Hedman: Jadå, utan tvekan och med förnuftet i behåll smile

linkan lindgren: Du var med av samma skäl som jag och ska inte ursäkta något, om det nu är mig du ursäktar dig för. Du verkar ha missat hela mitt resonemang om att det är dom som röstade som inte kan ha sett samma challenge som mig bara tongue

Senast redigerat av Mordiiax (16 september 2009)

linkan lindgren
16 september 2009 · 494 Inlägg

Mordiiax skrev:
Hedman: Jadå, utan tvekan och med förnuftet i behåll smile

linkan lindgren: Du var med av samma skäl som jag och ska inte ursäkta något, om det nu är mig du ursäktar dig för. Du verkar ha missat hela mitt resonemang om att det är dom som röstade som inte kan ha sett samma challenge som mig bara tongue

nä jag var inte där för samma sak som du, kom med i det där av en slump ja tänkte kolla upp min sterioanläggning men dom misförstog mig så jag hamnade med i den dära skiten och ja fick inte avika från det heller när dom hade lottat,tongue

jag är hård som sten
Bilgalningen Bildelsskruvare
18 september 2009 · 255 Inlägg

Men JAJA... De e över för i år nu... Nya tag nästa år!!!

My life, My mess
coffa Sundsvall
18 september 2009 · 285 Inlägg

Tycker det ska vara blandade bilar, det är ju blandat folk oxå ska man dela upp dom med då?

Tyckte det var bra att folk ställde upp i stegen så det blev något av det hela. Sedan om man har byggt jätte stereo och allt, man har lackat får man showa lite mer, öppna upp och visa folket spela satan om det behövs ... Trimmat och tycker att det är något man bör vinna för upp med huven visa förklara för folk gör dom intresserad av det du gjort ...   

man kan inte klaga på folket dom tycker ju bara som dom vill liksom vi.

/coffa

Åker just nu GTO 67,
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang