6857
Sök

Vad kostar en Maptuner från Maptun performance?

248 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Hejsan!

Jag har letat lite information om maptuns motsvarighet till BSR:s PPC dosa.
Maptuns trimdosa kallas Maptuner.
Vad jag har förstått av min läsning på olika forum och sökningar på internet så har maptun lanserat Maptuner ganska nyligen. På Maptuns sida finns bara en liten video som visar hur lätt Maptunern är att använda, ingen mer info vad jag kan hitta.

Men vad jag har hittat information om på internet utan att veta om det är sant är följande:
Först i Oktober kommer en Maptuner som är anpassad till T7 motorer?
Någon skribent på forumet hade ringt och fått en prisuppgift på ca 3500 kronor. Kan det stämma med tanke på att BSR tar 6000 kr för sin PPC dosa?

Jag har sett folk som har Maptuner redan men jag antar att det är för andra motorer än T7 suite?
Vad har ni betalat för era Maptuners?

Mvh// Jocke

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
13 september 2009
jag och en polare var där och snacka, då sa dem +500:- utövar programvaranspris...men det var innan dem lanserade maptunern, Så det kan hänt massa saker sen dess! roll

en sak som är bra med Maptuner är att man kan har olika program 3-4st vad jag har hört. wink

Mail/ring och fråga!?! roll
Senast redigerat av kwansa (13 september 2009)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

248 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
tänkte jag skulle slippa ringa när jag har tillgång till ett forum fullt av bilintresserade saabgeeks som redan vet svaret? smile

alexander_e_b
14 september 2009
De e väl bara att ringa å kolla med dem ??? Nu när de e måndag å allt smile

248 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Mailade med dem nu. Vilken service, mailsvar kl 7 på kvällen!smile
Det är iallafall så att maptun till T7 motorerna beräknas vara till försäljning först vid årsskiftet och trimmen kommer kosta lika mycket som dagens priser. Alltså 7000 kr för steg 1 om man har en 9-3 årsmodell 02-03. Maptunern ingår.
En PPC dosa från BSR kostar 6000 kr.

Sök