6568
Sök

Inför körkortsbehörighet BE

240 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Hej, nu har jag fått för mig att ta BE-kort och kände mig tvungen att kolla om man vinner så mycket på det. Börjar med att säga att jag INTE vill ha svar om vad pappa eller din kompis tycker. Inte heller vad du tror och antar.

Det jag vill veta är om det blir mycket friare med BE än B-behörighet, först och främst är det ju tänkt att kunna dra bilsläp, men å andra sidan har jag ingen bil att dra med, antar jag?

Vad får man dra och hur fungerar det med vikter och så? har inte riktigt förstått det än och skulle vilja ha lite förenklat hur det fungerar.

Och igen, jag skiter i vad du tror eller vad din kompis farfar sade förrförra sommaren.

Street Knight

4 001 Inlägg
14 september 2009
I denna tråden tar jag upp lite exempel:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p1792903
läs från det inlägget och några neråt så förstår du nog, fördelarna är många med BE

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 005 Inlägg
14 september 2009
Accelsson skrev:
Hej, nu har jag fått för mig att ta BE-kort och kände mig tvungen att kolla om man vinner så mycket på det. Börjar med att säga att jag INTE vill ha svar om vad pappa eller din kompis tycker. Inte heller vad du tror och antar.

Det jag vill veta är om det blir mycket friare med BE än B-behörighet, först och främst är det ju tänkt att kunna dra bilsläp, men å andra sidan har jag ingen bil att dra med, antar jag?

Vad får man dra och hur fungerar det med vikter och så? har inte riktigt förstått det än och skulle vilja ha lite förenklat hur det fungerar.

Och igen, jag skiter i vad du tror eller vad din kompis farfar sade förrförra sommaren.

Det du får dra, är det som står under på regbeviset

Om du drar för tungt, så åker du dit för överlast, inte grov olovlig körning vilket är lindrigare.

Du kan hitta mer information på Körkortsportalen.se BE

Sen kan du väl ta i lätta upp stämningen lite i din tråd. Om du vill ha ren och skär fakta så gå till källan direkt, alltså vv.se transportstyrelsen.se  polisen.se och notisum.se

DFFL
9 020 Inlägg
14 september 2009
Vill du inte veta vad folks farfar sa förra midsommarafton efter alldeles för många akvavit så borde du lära dig googla, inte starta trådar som bara berättar för oss alla att du inte har kompisar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

240 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Tack för svaret Kolvas, kanon! Undrar varför jag inte hittade tråden när jag sökte :S

Street Knight

240 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
linuslinje-> Tack för du tillförde så mycket i diskutionen.

FireTraXX-> Oj, du förstod visst inte, jag skrev i första inlägget att jag ville ha det förenklat eftersom jag inte förstod, mao så har jag väl hittat information som jag inte kunde läsa ut? Men du som har 7926 inlägg på en internet comunity har säkert massa vänner som du kan umgås med om dagarna. Ha en bra dag

Street Knight

DFFL
9 020 Inlägg
14 september 2009
Accelsson skrev:

FireTraXX-> Oj, du förstod visst inte, jag skrev i första inlägget att jag ville ha det förenklat eftersom jag inte förstod, mao så har jag väl hittat information som jag inte kunde läsa ut? Men du som har 7926 inlägg på en internet comunity har säkert massa vänner som du kan umgås med om dagarna. Ha en bra dag

Oja, tar bara några sekunder att skriva ett inlägg.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 005 Inlägg
14 september 2009
Accelsson skrev:

Varsigod!

Jag tycker jag gav rätt förenklad bra information utan att blanda in åsikter eller andras erfarenheter som du krävde.

Jag svarade på din fråga som var väldigt luddig så jag tolkade ditt ord "friare" som att du syftade på om det var lindrigare straffmässigt sett om du blir ertappad med överlast.

Om det inte var det du undrade över så kan du prova att skriva din fråga på ett annat sätt så att det blir lättare att förstå din fråga och kunna lösa den på bästa sätt.

Sök