Projekt: Honda Civic "Race"

joonte_ got stance?
3 oktober 2009 · 546 Inlägg

mums, här ska det följas

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Customize
5 oktober 2009 · 62 Inlägg

Bjork skrev:
Solid it med röda eller gröna fälgar vore ballt big_smile

Hmm kanske blir blank är jag rädd för.. men vet inte än.. dock blir det dom röda fälgarna som ja redan har.. har sålt av momo färlgarna nu så nu kör ja bara på R däcken wink

xro Hobby fotograf
6 oktober 2009 · 23 Inlägg

undra vem som köpt dom... wink haha

Mazda mx-5 "Kenny Starfighter" (1994)
Customize
7 oktober 2009 · 62 Inlägg

xro skrev:
undra vem som köpt dom... wink haha

Jag köpte dom av dig och nu har du köpt tillbaka dom av mig wink dom fälgarna kommer att gå i generationer om du inte säljer me dom me jettan sen wink

Lohan
8 oktober 2009 · 113 Inlägg

fett! lycka till ska följas smile hade du tänkt få ut nått ur motorn med? isf vad siktar du på big_smile

Customize
11 oktober 2009 · 62 Inlägg

Lohan skrev:
fett! lycka till ska följas smile hade du tänkt få ut nått ur motorn med? isf vad siktar du på big_smile

Ja självklart.. insug annan kam samt grenrör och hela avgassystemet.. värre spridare samt större spjällhus. chipp från spoon och msd tändning! smile ungefär så mkt har ja tänkt göra me motorn smile

Customize
11 oktober 2009 · 62 Inlägg

Nu har jag rivit hur hela golvmattan i bilen.. va skiiiit snygg plåt där under smile helt nytt! så nu får ja fixa iordning invändigt så ja kan sätta tebax stolarna och ratten och allt små pill tongue sen är den juh klar invändigt.. förutom en del stabstag big_smile haha! nu till helgen ska jag åka och skruva isär motorn för en koll smile är allt okej så ska ja bara göra rent och sätta ihop allt igen tongue med trim och hela skiten big_smile så bilen kanske blir klar välldigt tidigt ändå :S får ja skaffa mig ett till projekt under vinter som inte ens börjat än tongue haha kommer snart mer bilder wink

Ejan
11 oktober 2009 · 648 Inlägg

skit i chippet är mitt tips...bättre att låta nån på Hondaklubben bränna ett nytt chip som är inställt för just din bil istället..

Customize
12 oktober 2009 · 62 Inlägg

Ejan skrev:
skit i chippet är mitt tips...bättre att låta nån på Hondaklubben bränna ett nytt chip som är inställt för just din bil istället..

Hmm okej? vad menar du med att bränna ett chip just till mig bil? jag menar varför skulle det blir bättre? Spoon säger 5-10Hk till och 500RPM! det duger för mig.. iallafall med en prislapp på 699kr wink men jag gillar tips så du får gärna förklara dig lite mer? smile

FoXxIe
12 oktober 2009 · 495 Inlägg

Customize skrev:

Ejan skrev:
skit i chippet är mitt tips...bättre att låta nån på Hondaklubben bränna ett nytt chip som är inställt för just din bil istället..

Hmm okej? vad menar du med att bränna ett chip just till mig bil? jag menar varför skulle det blir bättre? Spoon säger 5-10Hk till och 500RPM! det duger för mig.. iallafall med en prislapp på 699kr wink men jag gillar tips så du får gärna förklara dig lite mer? smile

det ja tror han menar med att bränna ett chipp till just din bil är att det är just till din bil med de modifieringar du gjort. dom där spoon chippen är lite random typ och vet ärligt inte om dom funkar så bra!

mig <3 vtec = sant
joonte_ got stance?
13 oktober 2009 · 546 Inlägg

tycker inte du ska lacka mattsvart iallafall tongue. ta nån solid färg.
ps:grattis till vad som verkar vara en relativt rostfri honda wink

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Ejan
13 oktober 2009 · 648 Inlägg

Customize skrev:

Ejan skrev:
skit i chippet är mitt tips...bättre att låta nån på Hondaklubben bränna ett nytt chip som är inställt för just din bil istället..

Hmm okej? vad menar du med att bränna ett chip just till mig bil? jag menar varför skulle det blir bättre? Spoon säger 5-10Hk till och 500RPM! det duger för mig.. iallafall med en prislapp på 699kr wink men jag gillar tips så du får gärna förklara dig lite mer? smile

vad jag menar är att du besöker nån av killarna på klubben som håller på med just chippning...dom justerar in bränsle tändning osv precis för din bil,,Spoon chip för 699:- jaja det är nog vara ett random chip med ett spoonmärke på :-)  så billigt är inte Spoonprylar.

Customize
14 oktober 2009 · 62 Inlägg

FoXxIe skrev:

Customize skrev:

Ejan skrev:
skit i chippet är mitt tips...bättre att låta nån på Hondaklubben bränna ett nytt chip som är inställt för just din bil istället..

Hmm okej? vad menar du med att bränna ett chip just till mig bil? jag menar varför skulle det blir bättre? Spoon säger 5-10Hk till och 500RPM! det duger för mig.. iallafall med en prislapp på 699kr wink men jag gillar tips så du får gärna förklara dig lite mer? smile

det ja tror han menar med att bränna ett chipp till just din bil är att det är just till din bil med de modifieringar du gjort. dom där spoon chippen är lite random typ och vet ärligt inte om dom funkar så bra!

Aha.. okeej. nu fattar ja.. tack! ja det låter inte alls dumt.. Hm gäller juh bara att hitta nån som bor relativt nära så ja slipper åka 50mil tongue hehe! har du nån anning om vad det borde kosta? tack för svar och tipset tongue

Customize
14 oktober 2009 · 62 Inlägg

Ejan skrev:

Customize skrev:

Ejan skrev:
skit i chippet är mitt tips...bättre att låta nån på Hondaklubben bränna ett nytt chip som är inställt för just din bil istället..

Hmm okej? vad menar du med att bränna ett chip just till mig bil? jag menar varför skulle det blir bättre? Spoon säger 5-10Hk till och 500RPM! det duger för mig.. iallafall med en prislapp på 699kr wink men jag gillar tips så du får gärna förklara dig lite mer? smile

vad jag menar är att du besöker nån av killarna på klubben som håller på med just chippning...dom justerar in bränsle tändning osv precis för din bil,,Spoon chip för 699:- jaja det är nog vara ett random chip med ett spoonmärke på :-)  så billigt är inte Spoonprylar.

Jaa du har nog rätt.. har kollat upp lite priser och sådant på ÄKTA spoonsaker och det är betydligt dyrare än 699:- för chip och allt.. tongue haha.. tack för varningen wink vad tror du att det kostar att bränna ett till min?

liveforthis AJA Motorsport
14 oktober 2009 · 450 Inlägg

Roligt projekt ska följas, ang "spoon chip" så akta dig för dom, dom är inte pålitliga polaren har bränt en och annan grej i sin crx med "spoon chipet". Lycka till ! smile

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
Customize
17 oktober 2009 · 62 Inlägg

Nu behöver ja hjälp alla motorfreaks wink kolla in bilderna och säg mig vad som är galet? så ska det inte se ut tongue HJÄLP!! varför har det blivit så MKT sot? :S orsaken är juh den jag letar efter.. innan avställning så rök bilen en del och drog välldigt mkt olja? vad kan detta bero på?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/13795/784798_9nbagg.jpg
Sot?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/13795/784799_kbgkno.jpg
lite för mkt skit kanske? tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/13795/784800_9u73va.jpg
Här såg det iallafall fint ut wink lite rengöring sen bara innan ihopsättning big_smile hehe


https://www1.garaget.org/gallery/archive/13795/784805_gxns0t.jpg
har lite kvar å göra men det artar sig tongue hehe smile vet nån om spjälluset från en Prelude med 2,0L motorn passar på min D16z6? tongue

VMT I <3 my Honda
18 oktober 2009 · 483 Inlägg

Kolvringar var slut. Det är vanlig på en esi motor

Customize
21 oktober 2009 · 62 Inlägg

Racing84 skrev:
Kolvringar var slut. Det är vanlig på en esi motor

tack så mkt smile får kolla upp hur dom ser ut tongue hehe.  härligt med folk som hjälper till smile

joonte_ got stance?
6 november 2009 · 546 Inlägg

kul med motor renovering/upgradering. Hänt nått nytt? tongue

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
zeths Biltokig
30 november 2009 · 31 Inlägg

ace dude smile de kommer bli nice detta smile får la oxå dra upp en projekt tråd sen när mina delar kommer smile

Keep It Alive
Toyota Supra "White" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang