5244
Sök

Oljeläckage, S40 T4, 1998 [finns bild]

S40 T4
584 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Hej, jag undrar om du vet vad detta röret heter?

Jag byte packningarna och märkte då att det inte va det så jag såg att det ran ner från insidan på röret men kommer inte på vad röret heter..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/46495/768922_midue5.jpg

P.S Hålskruvet som sitter där på vet du hur man vet om hålet sitter så att det släpper igenom olja eller inte?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
22 september 2009
Vet inte om det finns något fint rör. Tryckrör för tillförseln till turbon så förstår dom flesta på volvo vad man menar smile
Hålskruven (heter egentligen banjobult ifall du till lära dig) spelar ingen roll hur man vrider, oljan kommer fram iaf! Ringen som man skruvar den i på röret har som en kanal runt hela bulten så hålet kan vara i vilken vinkel som helst smile

Hoppas det besvarade dina frågor smile

S40 T4
584 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
bumpe skrev:
Vet inte om det finns något fint rör. Tryckrör för tillförseln till turbon så förstår dom flesta på volvo vad man menar smile
Hålskruven (heter egentligen banjobult ifall du till lära dig) spelar ingen roll hur man vrider, oljan kommer fram iaf! Ringen som man skruvar den i på röret har som en kanal runt hela bulten så hålet kan vara i vilken vinkel som helst smile

Hoppas det besvarade dina frågor smile

jaha okej.

tack för hjälpen!! men det röret kan man bara köpa den på volvo?

på VADIS stod det Hålskruv tongue

men röret stod det bara rör tongue

1 513 Inlägg
22 september 2009
det är inte rent ovanligt att dom sprickor på x40 serien..  oljetillförselröret till snurbo:)

S40 T4
584 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
evo_krolle skrev:
det är inte rent ovanligt att dom sprickor på x40 serien..  oljetillförselröret till snurbo:)

tack så mycket det perfekta ordet. oljetillförselröret!!!

1 513 Inlägg
22 september 2009
var god:)

Sök