hallo, vad hände mer er när lågkonjunkturen kom, själv blev det dåligt med jobb å är nu tjänsteledig

Aruzo Ace Ventura
27 september 2009 · 1 240 Inlägg

klimpo skrev:
det finns gott om röjnings jobb i skogen underbart jobb och bra betalt

jaa tjena.. En kompis jobbar som de han har väl 103 kr i timmen typ.. å han e lagbas med massa kurser å intyg å dret..

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
27 september 2009 · 2 203 Inlägg

Jag gick från nattskift till 2-skift och är nu nere på dagtid på fabriken jag jobbar på. Men det verkar vända/plana ut lite nu då fabriken kanske måste sätta in 2-skiftet igen.

FireTraXX DFFL
27 september 2009 · 9 020 Inlägg

Aruzo skrev:

klimpo skrev:
det finns gott om röjnings jobb i skogen underbart jobb och bra betalt

jaa tjena.. En kompis jobbar som de han har väl 103 kr i timmen typ.. å han e lagbas med massa kurser å intyg å dret..

Har en kompis som känner folk som jobbat i den branschen.
Pengarna verkar ju tveklöst vara skit för vad man får göra...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blixtn
27 september 2009 · 214 Inlägg

Var det bara 3 månadslöner man skulle ha sparat? Har för mig att det var en årslön man skulle ha sparat.

Anyway, är arbetslös också sedan 2 månader tillbaka. Jobbade 10 år som CNC-op men firman jag jobbade på gick från 100 pers till nu drygt 9 på golvet på drygt 6 månader år. Gjorde en "deal" med chefen som gjorde att jag fick gå c:a 4 månader tidigare med full lön till priset av 9 semesterdagar. Det var ganska nice att vara ledig hela sommaren även om man känner sig ganska lat.

Finns ganska dåligt med CNC jobb men jag kan väl knappast säga att jag lider särskilt mycket. Sitter mest hela dagarna och köper och säljer aktier och tjänar ganska bra på det. Känns mer givande än att svarva kolvar som ska monteras i ventilpaket som jag ändå inte vet hur det funkar.
Kanske ska jag plugga lite... Hmm, vi får se.

sirmiro Double-Unicorn Rider
27 september 2009 · 2 486 Inlägg

Krisen kom, företaget började gå bättre, jag höjde lönen med ca 5k/månad i snitt (provision+fast lön), sen en dag kom VDn och hälsade på och en timma senare var vi varslade och datum då vi la ner var satt... Sen har det varit att bråka med akassan och alla deras papper som alla man talar med vill ha olika. hmm

Groban
27 september 2009 · 59 Inlägg

Har inte märkt av det så mycket.. Jobbar som platschef i butik

Saab 9-3 (2000)
Molle_S60
27 september 2009 · 329 Inlägg

Personligen har jag bara dragit nytta av finanskrisen, passade på att köpa både hus och bilar. Är nöjd med det idag, säkert ännu mer nöjd om några år... Så jag klagar då inte. Bara positivt för min egna del.

Norde fotointresserad
27 september 2009 · 2 307 Inlägg

Som student kan man väl vara "lycklig" i dessa tider iaf även om framtidsjobbet ligger på en topp tio-lista över jobb med sämst framtidsutsikter just nu. Men det räknas väl med att hinna vända på de två åren man har kvar att läsa hoppas jag.

Bjork OEM <3
28 september 2009 · 6 957 Inlägg

Jag har en del polare som blev varslade lagom till sommaren, många sa att det var gött å få en
ledig sommar, idag är dom inte fullt lika glada..

OEM <3
Rand
28 september 2009 · 1 024 Inlägg

det kan förstå..

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
28 september 2009 · 1 874 Inlägg

Inget alls. Jag fick vara kvar medans folk som hade varit här flera år längre än mig fick gå. Sitter fortfarande kvar och gör precis samma saker som innan. Livat värre...

DanThor Lagerhjon
28 september 2009 · 178 Inlägg

På "mitt" företag så varslades 12st på kontoret varav 4 fick gå (tror jag) På lagret så var det någon timmesanställd som inte fick fast annars ingen skildnad. eller joooooo vi har så sjukt mycket att göra. De skulle behöva anställa ett par till på lagret men iom att marginalerna har minskat så går ju inte det för sig. Själv känner jag mig väldigt säker på mitt jobb. Är den enda i företaget med de utbildningar som krävs och den enda som vet hur säkerhetssystemet funkar.
Kan på en gång säga att det i min mening alltid finns jobb. Har i min ungdom jobbat som städare i soc lägenheter, trappstädare mm. Inga trevliga jobb men det gav mat på bordet och pengar till hyra.

Brandis Diktator
28 september 2009 · 968 Inlägg

Brains skrev:

Brandis skrev:
gick på anställning interljuv den 3 oktober förra året, fick jobbet, men skulle börja först ungefär sen två veckor tillbaka eftersom jag skulle gå på lernia och utbilda mig till svetsare, ungefär 10 oktober sket sig den globala ekonomin totalt, och vid december förra året så hade företaget som lovat mig anställning konkat, gick klart utbildningen, men alla svetsföretag i området har varslat skiten i min stad, så jag och kanske 300 personer tävlar om 4-5 jobb i månaden...

Vilken tur att det finns andra slags jobb också roll

på arbetsförmedlingen idag finns det 17 jobb inom den bransch där jag har utbildning inom i närheten av dom kommunen jag bor, ska jag nämna också att jag sökt samtliga, men som sagt, jag är inte ensam om söka jobb, på senaste arbetsintervju, på det jobb jag inte fick, så va det 200 sökande. och det va bara ett deltidsjobb.

Janneutanb
28 september 2009 · 7 272 Inlägg

Brandis skrev:

Brains skrev:

Brandis skrev:
gick på anställning interljuv den 3 oktober förra året, fick jobbet, men skulle börja först ungefär sen två veckor tillbaka eftersom jag skulle gå på lernia och utbilda mig till svetsare, ungefär 10 oktober sket sig den globala ekonomin totalt, och vid december förra året så hade företaget som lovat mig anställning konkat, gick klart utbildningen, men alla svetsföretag i området har varslat skiten i min stad, så jag och kanske 300 personer tävlar om 4-5 jobb i månaden...

Vilken tur att det finns andra slags jobb också roll

på arbetsförmedlingen idag finns det 17 jobb inom den bransch där jag har utbildning inom i närheten av dom kommunen jag bor, ska jag nämna också att jag sökt samtliga, men som sagt, jag är inte ensam om söka jobb, på senaste arbetsintervju, på det jobb jag inte fick, så va det 200 sökande. och det va bara ett deltidsjobb.

Vet du hur pass några jobb som annonseras ut på arbesförmedligen?
Sen behöver man inte en utbildning för allt, man lär sig det mesta på arbetsplatserna ändå.
Skriv ett ordentligt CV, ring eller ännu hellre gå och presentera dig för företagen.
Erbjud extra-/helgarbete.

bbosse Mur&Kakel
27 oktober 2009 · 332 Inlägg

Går sista året på Gymnasiet (Byggprogramet) utbildar mig till Murare och plattsättare:) så de finns rätt mkt jobb, hoppas även på anställning till våren:)

Memme I'am AWESOME..
27 oktober 2009 · 2 783 Inlägg

Bbosse, vet många som är uppsagda som är plattsättare! Men de ska finnas en hel del som murare men inte som plattsättare smile) Är själv målare så ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Vitamin
27 oktober 2009 · 719 Inlägg

Fick hoppa in och jobba extra när finanskrisen var på ingång. När den var som värst blev jag fast anställd. Jobbar kvar här fortfarande och har aldrig haft så god ekonomi som idag. Känns skönt, men kan tydligen vara värre för vissa.

bbosse Mur&Kakel
27 oktober 2009 · 332 Inlägg

Memme skrev:
Bbosse, vet många som är uppsagda som är plattsättare! Men de ska finnas en hel del som murare men inte som plattsättare smile) Är själv målare så ;P

Jaså du:P här finns de rätt bra med jobb iaf:) murar jobb finns det mer av också så de ska nog hoppas ja;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang